Full version: Stickling, skickas
Nanna
Om man ska sälja en rotad stickling, eller en orotad. Hur skickar man då denna på posten för att inte skada eller döda den?
Maria i Helsingborg
Nu är det kanske lite i senaste laget att skicka? Det beror ju på vart (hur kallt det är och om sticklingen kommer att ligga ute mycket) förstås.

Jag blir glad när sticklingarna är packade med vått kring stjälk/rötter + plasfolie. Sedan bubbelplast och halvhård förpackning typ tetrapack eller liknande.
Inga sticklingar jag fått på det sättet har lidit någon skada av transport.

Lycka till smile.gif
pejori
jag gör så, att jag lindar in ändan med fuktig hushållspapper eller mossa och sedan virar jag runt gladpack eller en liten plastpåse. smile.gif smile.gif
packar den i det som finns till hands, allt ifrån såspaketen (blåband) till mjölkpaket med tidningspapper om sticklingen. wub.gif
det fungerar jättebra smile.gif
Nanna
Tack, så nu är för sent då?
Då är det kanske bättre att skicka i vår.
Maria i Helsingborg
CITAT (Nanna @ 28-10-2005, 14:48)
Tack, så nu är för sent då?
Då är det kanske bättre att skicka i vår.

Det beror på hur tåliga sticklingarna är och hur kallt det är/blir.
Bättre att vänta kanske.......samtidigt som jag vet hur hialös man är för att få sina sticklingar........men döda sådana gör ju ingen glad sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon