Castea
Kanske finns det någon här som tycker om att sy dockor och kramdjur. Har en länk HÄR i alla fall, med gratis mönster och beskrivningar. Obs! Allt är på engelska.

Har inte provat, men blir litet sugen... smile.gif
silos
Härligt mycket att titta på;jag som redan har tänkt att börja tillverka små tyg dockor smile.gif
Castea
Silos, jag tänker på dig direkt när jag ser bilden på denna docka.

Den känns så mycket som "du", din konst, och påminner i stilen en del om din signaturbild här på Odla.

smile.gif
*Felix matte*
Jag har sytt, stickat och virkat kramdjur och dockkläder till barnen... en del är som nya ännu efter 20 -30 år och barnbarnen har fått överta dem smile.gif .. allt går att tvätta i maskin och torktumla.
silos
CITAT (Castea @ 27-10-2005, 18:56)
Silos, jag tänker på dig direkt när jag ser bilden på denna docka.

Den känns så mycket som "du", din konst, och påminner i stilen en del om din signaturbild här på Odla.

smile.gif

Men,hur kan du känna mig såååå bra;det är jo jag och vad märkligt jag har tänkt faktiskt att börja göra figurer i paper machier och just mulliga kvinnor biggrin.gif smile.gif wub.gif
silos


Sådana här skall jag göra snaaaart biggrin.gif
cic
Lite speciella.

Jag ÄLSKAR kalikå. Har gjort det sen jag gick i skolan.
netaave
CITAT (cic @ 29-10-2005, 00:34)
Lite speciella.

Jag ÄLSKAR kalikå. Har gjort det sen jag gick i skolan.

Jag också, har båda böckerna.
silos
Det finns såååå mycket att titta på och få inspiration av dessa dockmakerskor smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (netaave @ 29-10-2005, 00:39)
CITAT (cic @ 29-10-2005, 00:34)
Lite speciella.

Jag ÄLSKAR kalikå. Har gjort det sen jag gick i skolan.

Jag också, har båda böckerna.

Även hunden Ronja gillar gossedjur, jag sydde en gossehund till syrrans hund och en till Ronja (mina föräldrars hund), mönster tog jag ur en sån där Kalle K bok i julas.

netaave
Åh vad jag blev sugen på att sy kalikåtomten till barnbarnen

http://www.kalika.se/KA/nyabilder/16b400.gif

Och kolla här är dom inte underbara

http://www.kalika.se/KA/djurmossor.html
cic
Mössorna är JÄTTEfina.. wub.gif Köpte en kattmössa till en väns barn för ett tag sen. Men jag kanske skulle ta och sy en till mig själv! biggrin.gif
Zarah P
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,29-10-2005, 23:47)
CITAT (netaave @ 29-10-2005, 00:39)
CITAT (cic @ 29-10-2005, 00:34)
Lite speciella.

Jag ÄLSKAR kalikå. Har gjort det sen jag gick i skolan.

Jag också, har båda böckerna.

Även hunden Ronja gillar gossedjur, jag sydde en gossehund till syrrans hund och en till Ronja (mina föräldrars hund), mönster tog jag ur en sån där Kalle K bok i julas.


Vilken jättesöt bild!! wub.gif
Ciczi
Vad söta! wub.gif Åsa, vilken ras är Ronja? Hon ser ut som en labbe men inte på alla bilderna.
Eddie skickar en häslning till Ronja!



Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon