Full version: 40-årspresent?
Sulawesii
I början av nästa år fyller min särbo 40 och jag skulle vilja ha lite idéer om present. Har inte besämt än om det ska bli en fysisk present eller ett event (kommer inte på nåt bättre ord....).

Snälla, HJÄLP MIG!!!!
netaave
Vad har han för intressen?
Är det för tråkigt med en resa?
Ballongflygning?
Fallskärmshopp?
Konsert eller musikal?
Revy eller fars?
LarsV
Jag tänkte precis ställa samma fråga, men insåg i hastigheten en annan sak; är det en man eller kvinna? Det kan ju ha betydelse.

Själv uppskattade jag väldeliga när jag fick en kaffekvarn. Nu maler jag bönor och kan ibland stå i kaffebutiker och gotta mig åt olika sorter. Fast, det är klart, svärfar fick en av mina favoriter (irish coffee-kryddning), som han åtminstone var ärlig nog att säga att han gett bort, eftersom han inte tyckte om det.
Sulawesii
Det är en han. Han är intresserad av visuella ting och helst då att skapa dem själv. Datorn, kameran och videokameran är hans verktyg.
En resa kanske inte vore så dumt? Fast här finns ingen kappsäck med guldmynt, tyvärr... Någon idé om billigare resor, över en helg?

Han skulle inte vilja ha ett fallskärmshopp eller liknande, det vet jag. Konsert däremot! Ska kolla upp om det kommer något för honom intressant i närheten av hans dag.

Jag skulle också uppskatta en kaffekvarn, har velat haft en länge! Kanske nåt för mig att önska? smile.gif
Maria i Helsingborg
En Whiskey-provning skulle nog min man vilja gå på.
Anki på Öland
CITAT (Maria i Helsingborg @ 23-10-2005, 13:26)
En Whiskey-provning skulle nog min man vilja gå på.

Hotell Skansen i Färjestaden på Öland har Sveriges största och bästa Wiskeykällare och har också Wiskey-provning.
Anki
Sulawesii
CITAT (Anki på Öland @ 23-10-2005, 17:12)
CITAT (Maria i Helsingborg @ 23-10-2005, 13:26)
En Whiskey-provning skulle nog min man vilja gå på.

Hotell Skansen i Färjestaden på Öland har Sveriges största och bästa Wiskeykällare och har också Wiskey-provning.
Anki

Det finns ingen Ginkällare nånstanns? smile.gif
netaave
Kolla upp Siljas, Vikinglines och Birkas temakryssningar. På respektive hemsidor.
Vi har varit både på trädgårds och whiskeykryssning, väldigt olika men trevligt som 17 var det, särskilt trädgårdskryssningen på Vikinglines Cinderella. Dom hade en minimässa på bildäck.
Ta med ett par vänner och ät gott och mys. Billigt är det ju.
Gillar man inte att dansa finns både vinbar med pianounderhållning och trubadur ombord.
Kathy
Häringe slott

Här har de aktiviteter såsom Gästspel från Grythyttan 18-20 nov, "Slottsmord" 18 november.

"Slottsmord" kan jag verkligen rekommendera wub.gif - har varit med om det med mina medarbetare. Från tidig eftermiddag och sen genom kvällen och supén så spelar skådespelare upp ett mord och mysteriescenario mitt ibland gästerna, jättekul att vara mitt uppe i handlingen och t.o.m delaktig. Mycket god mat, fina rum och trevlig omgivning.
Sulawesii
Tack allihop! Nu har jag lite idéer att spinna vidare på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon