Full version: Så perenner
Tetti
Hej på er trädgårds vänner! intresset för trädgård är helt nytt för mig, har precis "blivit med hus", men jag är helt såld, och läser allt jag kommer över samt surfar endel på nätet....Har läst i någon trädgårds tidning att man kan fröså perenner, det tycker jag låter kul, jag vill prova! Men vet dock inte hur det går till.. har ni några tips?

Tex. var köper man fröerna?
Finns det någon bra hemsida som förklarar steg för steg hur man gör?
Finns det något typ. "uppslags verk" med bilder på olika perenner, så man vet vad man ska så.. wink.gif (bok eller hemsida)

Dom två perenner som jag vet att jag vill ha (ännu så länge) är alunrot och jättedaggkåpa, kan man fröså dom?

Ha det bra!
jessica zon6
Välkommen hit!

Kan bara säga att så perenner är bland det roligaste man kan göra.

Alunrot och daggkåpa sådde jag i vintras, alunrot kan sås inne på våren och daggkåpan kan behöva en period kyla för att gro.

Det finns en jättebra sida på allt om trädgårds hemsida ;sådd och förökningslista som jag varmt rekommenderar.

Jag beställer en del frön bl.a. från impecta.se och ska om ett tag beställa från jelitto.com

Du får säkert mer tips på var man kan hitta info om sådd.

MVH Jessica
kerstin z5-6
Välkommen -i denna nrdanstående länk som finns i prydnadsväxter -finns en hel del tips -
alleftersom du hittar frö du vill så, kan du fråga här-du har fått bra svar av Jessica

såtråd
Det är verkligen kul att så
sålistan aot finns på första sidan under trädgårdslistor
www.alltomtradgard.se
I mitt album finns en del såtips

Kul med nya såare:)smile.gif
Hälsar K
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon