Gillan
Är det några här som vet lite mer konkret vad
det innebär för vägen
och inte bara för Europastatus.?
Den är ju sämre än sämst, med tanke på hur
trafikerad den är.
Pirum
Behöver nog inte betyda så mycket för vägen, E6 norr om Uddevalla var ju länge modell ko-stig, och trots vissa förbättringar finns det fortfarande partier som är rent horribla. Jag skulle tro att RV45 när den blir Europaväg kommer att hamna nedanför E6 i prioriteringslistan. Och E6 är väl inte klar förrän 2009 eller nåt. Eller 2010. Beror på om de får dra vägen genom hällristningsområdet vid Tanum. (Skamligt om Sverige inte värnar sina Värlsdsarv)

Så, efter 2010 kan det nog bli tal om förbättringar av RV45, förutom de som redan är planerade. En väg blir inte automatiskt bättre underhållen bara för att den får ett E i namnet. Däremot antar jag att snöröjningen möjligen blir något bättre, VV har väl högsta prioritet på E-vägarna.

Men, allt sånt här kan ju omkullkastas i nästa års valrörelse. Kanske får valfläsket fart på byggandet.

Personligen är jag skeptisk till mer motorvägsutbyggnad. Att det är motorväg mellan Malmö och Oslo (E6) är väl rätt rimligt, och att det byggdes en ny bro vid Svinesund var ju på tiden, bron är ju mer trafikerad än Öresundsbron. Men trafikforskning brukar visa att motorvägar vad gäller jobbpendling etc bara ger tillfällig respit, förr eller senare klonkar det ihop sig igen.
Gillan
Det var väl det jag tänkte. Det tar nog många år som du
säger, innan det sker nåt. Och det där med motorväg
är jag bered att hålla med om.

Men att vägen behöver byggas ut och läggas om är
ju en nödvändighet.Det är ju ganska många och långa
sträckor mellan Göteborg och Karusoandu som består
av 50- och 70-sträckor som går mitt i en massa småsamhällen.

Den är ju som sagt väldigt starkt trafikerad och en mycket
stor del av trafiken består ju av långtradare och andra
tunga fordon.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon