Full version: Andra forum
Jagular
Jag började fundera på om några här håller till på andra forum?
Hur många är det som man känner till fast under andra alias?

Själv så finns jag förutom på Odla även på Katter.nu och Bukefalos.com
Ophelia
Kikat lite på ett byggforum. Annars har jag även varit inne på AOT forum.

Håller mig till namnet Ophelia. Lättast att komma ihåg.
Hired-Gun
Hänger på många spel forum ca:18-20 st för TFC,DOD och HL därav mitt forum namn.
Jag har samma namn på alla forum som jag besöker,Hired-Gun kanske passar bra på amerikanska spel forum men inte på ett Svenskt trädgårdsforum.
Men av gammal vana så använder jag det namnet,det är lätt att komma ihåg laugh.gif
netaave
bendro.se och dansa.se
Betty
Läser ibland på STA-forumet, A o T, Receptbanken och Blombebisar. Deltar lite ibland på ett byggforum.
Men är i övrigt trogen Odla.nu smile.gif
Reserv
CITAT (Hired-Gun @ 15-10-2005, 23:19)
Hänger på många spel forum ca:18-20 st för TFC,DOD och HL därav mitt forum namn.
Jag har samma namn på alla forum som jag besöker,Hired-Gun kanske passar bra på amerikanska spel forum men inte på ett Svenskt trädgårdsforum.
Men av gammal vana så använder jag det namnet,det är lätt att komma ihåg laugh.gif

wink.gif Ja just det........Gunsan kanske inte är en Gunsan unsure.gif Hmmm, och jag som trodde att det fanns nån ort som hette Hired och att skribenten naturligtvis hette Gun sad.gif huh.gif
solkatten
just nu hänger jag en hel del på Fattiga Riddares forum. Mycket intressant.
Hired-Gun
CITAT (Reserv @ 15-10-2005, 23:37)
CITAT (Hired-Gun @ 15-10-2005, 23:19)
Hänger på många spel forum ca:18-20 st för TFC,DOD och HL därav mitt forum namn.
Jag har samma namn på alla forum som jag besöker,Hired-Gun kanske passar bra på amerikanska spel forum men inte på ett Svenskt trädgårdsforum.
Men av gammal vana så använder jag det namnet,det är lätt att komma ihåg laugh.gif

wink.gif Ja just det........Gunsan kanske inte är en Gunsan unsure.gif Hmmm, och jag som trodde att det fanns nån ort som hette Hired och att skribenten naturligtvis hette Gun sad.gif huh.gif

Hehehe det var en kul fundering,men en skribent blir jag aldrig,min lott här i livet år att jobba på ett järnbruk.
Kolla in min hemsida så förstår du att jag är biten av pc-spel
http://web.telia.com/~u22310064/index.html
Thats the way it is for me...
LadyG
http://www.budo.se brukar jag häcka på, men är ganska passiv. Annars är jag aktiv på http://www.planetblackandwhite.com som är en spelsite för spelet Black & White. Modererar vårt forum där.

Använder alltid samma nick, LadyG (som i LadyGodiva som var mitt tidigare nick). Ihopskrivningen av LadyG är en sorts tribut till mitt gamla Quake-förflutna, när mellanslag inte godtogs i nick, utan man skrev ihop allting.

Ack, det var tider det... wub.gif
vilda-tomten
Är mest ute på föräldrarelaterade forum, använder olika nick. Har barn från spädis till åttaåring så mycket kretsar kring det just nu (framförallt spädisen, 6 mån).
lilla mamma
Citroen-akuten, peugeot-sport-forum och aot
*Felix matte*
Räcker gott med ett forum för min del = Odla.nu biggrin.gif
lilla mamma
Fjäsk matten laugh.gif
Magdis
Föräldrakanalen.
Linda_A
Jag har tre forum som jag läser varje dag.

ciklid.se, zoopet.com och odla.nu.

Sen finns det några andra som jag läser med jämnamellan rum
pitbulls.se och bullandterrier.se
astrid.m.s
Mest här på Odla men även annanstans lite här och där. Men dem besöker jag inte varje dag utan nån gång/vecka. De är:
Zoopet, Line dance forum, Allt om trädgårds forum, blombebisar.
Har olika namn överallt! Har bra minne (än så länge!!) tongue.gif
Linda_A
CITAT (astrid.m.s @ 16-10-2005, 13:39)
Mest här på Odla men även annanstans lite här och där. Men dem besöker jag inte varje dag utan nån gång/vecka. De är:
Zoopet, Line dance forum, Allt om trädgårds forum, blombebisar.
Har olika namn överallt! Har bra minne (än så länge!!) tongue.gif

jaså vad heter du på zoopet? biggrin.gif
astrid.m.s
assi
Monica M zon 4
Allt om trädgårds forum och detta besöker jag varje dag! Det är mina absoluta favoriter! smile.gif
Lady Hamilton
CITAT (Felix matte @ 16-10-2005, 09:45)
Räcker gott med ett forum för min del = Odla.nu biggrin.gif

ohmy.gif Finns det andra forum?......... blink.gif

I övrigt håller jag med Felixmatte
MB1965
Tja, prylintresset gör att jag hamnar på Minhembio.com + några hifi forum. Sedan sneglar jag på ett byggforum...


mvh
ÅsaF
Det blir mest Bröllopstorget och Familjeliv för min del. smile.gif Klart beroendeframkallande forum särskilt familjeliv.
Lena
Besöker bara ett forum till utom odla och det är Dagens Industris Börssnack, har annat namn där

Lena
*Felix matte*
CITAT (lilla mamma @ 16-10-2005, 11:42)
Fjäsk matten laugh.gif

Inte alls tongue.gif visst har jag kikat in på andra förum... såna som ni här har "tipsat" om
men jag orkar faktiskt inte engagera mig i fler än Odla smile.gif
Karin i Småland
Allt om Trädgård (AoT).....Pelargonsällskapet och självklart Odla.nu biggrin.gif
Har samma signatur på alla 3.
ingrid fuxwall
CITAT (Hamilton @ 16-10-2005, 15:02)
CITAT (Felix matte @ 16-10-2005, 09:45)
Räcker gott med ett forum för min del = Odla.nu biggrin.gif

ohmy.gif Finns det andra forum?......... blink.gif

I övrigt håller jag med Felixmatte

Det gör det faktiskt och jag har en massa andra ställen jag besöker, men använder samma namn på alla
*Felix matte*
CITAT (ingrid fuxwall @ 16-10-2005, 21:26)
CITAT (Hamilton @ 16-10-2005, 15:02)
CITAT (Felix matte @ 16-10-2005, 09:45)
Räcker gott med ett forum för min del = Odla.nu biggrin.gif

ohmy.gif Finns det andra forum?......... blink.gif

I övrigt håller jag med Felixmatte

Det gör det faktiskt och jag har en massa andra ställen jag besöker, men använder samma namn på alla

Kanske kan du ge länkar till olika forum rolleyes.gif unsure.gif
de jag besökt har varit alltför jobbiga... kanske bara jag som är för gammal och inte fattar tongue.gif laugh.gif
Jill-Ulrika
www.Konstkvarteret.se och www.forum1.se Där finns mycket för den design och konst-intresserade. Annars är www.grafisktforum.org också en av mina favoritforum. wub.gif
Trädet (ZonV)
Här och di.se (Börssnack)
Nöjer jag mig med... smile.gif
LarsV
Fotosidan.se. Sidan har flera gånger blivit utsett till sveriges bästa site (urschäkta odla!). Här finns mycket fina bilder och bra diskussioner kring foto.
pejori
katter .nu..vovve.net...blombebisar.....AoT..... zoopet.com...soonen.com och flashback.se är dom jag besöker oftast....sen finns det en del jag gästspelar på smile.gif
yenny
Håller bara till här.... hinner inte med att vara överallt smile.gif
renate
Mest här på Odla och på AoT,någongång på katt och hundforun, har blivit medlem på blombäbisar och trädgårdstokar,men hinner inte vara aktiv på så många forum.
Tittat in på ett Tysk Rosforum.
Lars-Olof Arvids
Jag är mest inne på Odla.nu och AoT, samt akvarieforumen zoopet (www.zpet.se), AkvarieGuiden (www.djurportalen.nu) och akvarieforum.no. En titt på fotosidan.se blir det också emellanåt. Dessutom gillar jag de danska naturforumen www.fugleognatur.dk och www.netfugl.dk.

Olle
Boxer
SIF = Svenska Islandshästförbundet smile.gif
Latmask
Jag finns mest på ett lite halvhemligt slutet mammaforum med ca trettio mammor.

Sen även på katter.nu där jag heter Rickshaw och på larp.isfolket.se som diskuterar sagan om Isfolket där jag heter Tova.
Hannele
CITAT (Latmask @ 18-10-2005, 09:15)
Jag finns mest på ett lite halvhemligt slutet mammaforum

Jag är med i en helhemlig skrivargrupp. sleep.gif
mulle
Jag är medlem i
amerikanska gardenweb
sen millennieskiftet men under annan signatur.
Fast sedan jag hittade Odla är jag där allt mera sällan... smile.gif
Mulle
Fialotta
Jag är admin/modd på ett hemligt lite slutet forum...där nästan alla känner varandra sedan flera år via nätet...vi pratar om allt...och har en positiv stämmning....har kanske upplevt 3 tjafs på under 3 år ungefär smile.gif
Bjäbban
Eftersom jag gillar att babbla….
Så är jag med på flera forum och även ett par mailingslister.

Forumen är bland annat:
Odla naturligtvis!

Ett för isfolks sagan. (såg att det fanns en till här som är med på den!) http://isfolket.larp.se/index

Katt forum: http://home.katter.nu/kattforum/index.php

Diverse hund forum (4 st)

Ett par mailing lister också om hund (lister om nästan allt hittar man på: http://www.kanalen.org/mailinglistor.php

Ett motions forum där man skriver in sin motion och kan se det i stabblar, väldigt intressant! : http://www.balthazar.nu/piggelin/

Och så ”där jag bor” det vill säga Bendro`s vikt och hälso forum!
http://www.bendro.se/forum2/

Tror det var alla....nåja åtminstonde de jag har i min favorit lista är säkert med på fler, men inga som jag regelbundet besöker...
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag är med i ett slutet trädgårdsforum i Tyskland med ca 50 medlemmar och mycket trevligt. Många känner varandra nu, t.o.m. jag har varit på träffar där eller dom har kommit hit. Och största fördelen är att det inte är bråk.

Sedan är jag i olika tyska trädgårdsforum. Är även i Rheumaforum och så diverse andra, men inte så regelbundet.

Edelweiss
LarsV
CITAT (Hannele @ 18-10-2005, 10:10)
Jag är med i en helhemlig skrivargrupp.    -_-

Nu é den ju inte hemlig längre.
*Felix matte*
CITAT (maudan @ 18-10-2005, 10:36)
Jag är admin/modd på ett hemligt lite slutet forum...där nästan alla känner varandra sedan flera år via nätet...vi pratar om allt...och har en positiv stämmning....har kanske upplevt 3 tjafs på under 3 år ungefär smile.gif

Låter trevligt.
cic
Allt om hund, QX, Svenska fans (fotboll). Mer än så orkar jag inte.
Berit
Odla.nu så klart men även antikprat, mer hinner jag inte smile.gif
Biggan_
AoT och Svenska Orkidésällskapet och så odla förstås
fruberglund
Familjeliv...av uppenbara skäl smile.gif

Kolla gärna i mitt kryp-in om ni vill smile.gif

http://www.familjeliv.se/krypin/leilaz/
*Felix matte*
CITAT (fruberglund @ 21-10-2005, 21:23)
Familjeliv...av uppenbara skäl smile.gif

Kolla gärna i mitt kryp-in om ni vill smile.gif

http://www.familjeliv.se/krypin/leilaz/

Tack för länken wub.gif nu är den sparad ipå Favoriter.
Kul att se alla bilder.

Tror att Akta babyskydd är liknande den lilla Hanna (barnbarn) har. Jag har besökt den siten tidigare då en mailkompis väntade smått.

Vi väntar på att få veta kön på dotterns väntade tvillingar... sen blir det klädköp här också. smile.gif
Tesa
Kikar in på AoT ibland och Gröna rums forum...och ett hundforum...fast mest är jag här..
Jag började på AoT och ville vara mer anonym då så där heter jag Mallow, annars försöker jag heta Tesa eller nåt ditåt iallafall...
Men när jag får bredband ska jag vara med överallt........när jag hinner.. wink.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon