Full version: Min lilltå
*Felix matte*
Idag lyckades jag gå rakt in i sängbenet med min högerfot...lilltån är mörkblå nu och jag haltar som om hade jag benbrott.. Oooont!
Betty
Det är inte omöjligt att du har ett tåbrott. Har hänt mig några gånger, går inte att gipsa får självläka säger doktorn.
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 15-10-2005, 00:02)
Det är inte omöjligt att du har ett tåbrott. Har hänt mig några gånger, går inte att gipsa får självläka säger doktorn.

Vet... har ju varit med om det ett par ggr tidigare... fick råd att "akta" tån och ta det lugnt. smile.gif
Hannele
Dottern skämdes när hon fick ligga på bår bland allvarligt sjuka på akuten med sin lilltå efter judoträning.
Dom ville röntga den, den var bruten, men vila var det enda som ordinerades.
lilla mamma
Tejpa lilltån ihop med den bredvid
Månskensbonden
sad.gif
Månskensbonden
sad.gif
Berith
Ajajajajajaj! sad.gif Låter inte skönt sånt där.

Och vem sjutton har bestämt att lilltån som är känsligast av alla tår ska ha det mest utsatta läget längst ut?? huh.gif
Gillan
CITAT (Felix matte @ 15-10-2005, 00:00)
Idag lyckades jag gå rakt in i sängbenet med min högerfot...lilltån är mörkblå nu och jag haltar som om hade jag benbrott.. Oooont!

Sen går det ett tag, blånaden försvinner,
och du har glömt det hela huh.gif

Men ohmy.gif , vad är det som händer här ohmy.gif
-; varför tappar jag nageln på "tån".
Då gäller det att komma ihåg att,
den var "misshandlad" för "ett halvår" sen wub.gif

( har hänt ett par ggr, ja..)
/Evgeni
Månskensbonden
CITAT (Berith @ 15-10-2005, 10:28)
...... sleep.gif

(citat från nästkommande inlägg)


*tar bort sitt lilla försök att vara lustig, eftersom det tydligen tråkar ut en del*
sad.gif
Berith
Jaa han ja.... honom hade jag förträngt. blink.gif Det var väl förresten han som fick klåda mellan stortårna? sleep.gif
Kathy
CITAT (Felix matte @ 15-10-2005, 00:00)
Idag lyckades jag gå rakt in i sängbenet med min högerfot...lilltån är mörkblå nu och jag haltar som om hade jag benbrott.. Oooont!

Ajajajajajajajajajajj......det där gör sååå ont. sad.gif sad.gif sad.gif

Jag slog i ena lilltån i byrån för en del år sen och tån ställde sig utåt i rät vinkel från foten sett. Åkte förstås in akut, och det enda läkaren gjorde var att slå tillbaka tån. För mig tog det nästan ett år innan jag blev helt bra och det värsta är att när man har ont i en tå så är det den tån man fortsätter att slå i.


Krya på dig, det är synd om dig!! wub.gif wub.gif wub.gif
Farbror Blå
Usch å fy å blä sad.gif
Tycker synd om dej, vet hur ont det gör sad.gif
LadyG
CITAT (Felix matte @ 15-10-2005, 00:00)
Idag lyckades jag gå rakt in i sängbenet med min högerfot...lilltån är mörkblå nu och jag haltar som om hade jag benbrott.. Oooont!

Aj aj aj aj

Din stackare, och inte lär det väl hjälpa med iprensalva heller. Men en tokrolig film, en varm kopp choklad, en gosig filt och favorithusdjuret att gulla med, det bort åtminstone muntra upp lite?

Hoppas du blir bättre snabbt!
netaave
Kyl ner tån med is! Lägg upp foten på en pall eller liknande när du sitter och ha en kudde under foten när du ligger.
ninnisky
Fy attans, vad sånt gör ont! VET PRECIS HUR DET KÄNNS!
Krya på Dig med en jättekram från mig! rolleyes.gif
Snöflinga
Aj.aj,aj vad det gör ont,stackars din lilltå sad.gif Tillhör också tåsparkarklubben....... så numera har jag alltid innesandaler på mig, de tar emot värsta stötarna sleep.gif
*Felix matte*
Ibland behöver man bli "tyckt synd om" sleep.gif Tack alla wub.gif det känns mycket bättre idag... jag sov nästan hela dan igår (6-7 tim) och inga problem med att sova inatt... nu tål foten att gå på försiktigt smile.gif
Kanske är det som man fick höra som barn... Sov nu så blir det bra till imorron. tongue.gif

Bredbandsbolaget hade storfel igår, hela stan var utan nätuppkoppling och alla vi som har IP-telefoni hade "tysta lurar"
LadyG
Ush, en olycka kommer sällan ensam låter det som. Vilken tur att du inte verkar vara typen som blir hoppig för det smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon