Full version: Brukar hundar
Åsa, mälardalen zon 2
Är det bara våran hund som har den egenheten att hon gärna ligger på rygg och jonglerar leksakerna med fötter och mun? Den förra hunden vi hade lekte definitivt inte såhär:





Gåsis
Men så söööt wub.gif Vår finnspets som snart är 7 år gör likadant, han jonglerar tom med tennisboll ibland.

/Åsa
Björken
Min schäfer gör också så-
Boxer
Åhhh! wub.gif wub.gif wub.gif
Anma
borttaget
lisselbo
Våran 6 månaders valp gjorde så igår, det var första gången jag såg henne göra så.
Har väl aldrig skrattat så, det såg för härligt ut.
Efter en stund låtsades hon liksom tappa bollen och skulle leta efter den, och sen fortsatte hon jonglera med den liggandes på rygg.
Ophelia
Ja oh ja biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Min systers nuvarande hund ligger både på rygg, mage och som en kringla och leker. Ibland hoppar han upp i en soffa (i den han får vara i) och gör kullerbyttor.

Deras dåvarande vovve låg gärna på rygg och "mediterade". Antagligen väntade han på kill på magen biggrin.gif
Linda_A
Min tös leker så med..

Liten bild men jag har råkat spara den så liten. sad.gif

Annkina
Tjorven gör ofta så.
Här försöker hon även se galen ut när hon leker med en av sina älskade pinnar. biggrin.gif
Gossen Ruda
Bland flocklevande rovdjur som vargen är det en underkastelsesignal att lägga sig på rygg och visa den försvarslösa buken. Signalen finns väl också kvar hos hunden.
AnitaO
Min yngsta hund gör ofta så.
Oftast med gossedjur eller bollar.
Men den här gången "hjälper" han till att beskära äppelträd laugh.gif

pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 12-10-2005, 21:13)
Signalen finns väl också kvar hos hunden.

ja det finns den. smile.gif
mina gör också så när dom leker smile.gif
men tiken är värst. hon ligger på rygg och biter sig i bakbenet, som hon tror är ett tuggben laugh.gif
när det gör ont, slutar hon och blänger på mej, som det är mitt fel att det gör ont laugh.gif
Kakaduan
Min Borzoi gjorde så när han var valp, men inte senare - de har så "vass" rygg att det inte funkar riktigt. I min väninnas vattensäng hade han däremot inga hämningar - där snurrade han om som en galning.

Kakaduan
Irene_L
När en hund ligger på rygg så är han väldigt trygg. Det sa min uppfödare när vi köpte våran hund.
mvh
Irene
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon