Full version: lukten av fars bak
Eva i Skåne
I flera dagar har maken gått och muttrat om att det skulle vara gott med hembakat bröd, men jag har liksom inte nappat

Idag hade han handlat mjöl, jäst mm med sig hem och står nu i köket och knådar andra omgången bröd.

tongue.gif rolleyes.gif smile.gif
lilla mamma
Trägen vinner. Heja heja
estet
Imponerad! Det där skulle aldrig hända här...bullbak och fika kan han göra på eget bevåg men aldrig matbröd.

Lustig rubrik du hade förresten! laugh.gif
Hannele
Jo, matbröd blir det ibland, i förrgår gjorde min prins rönnbärsgelé. wub.gif

Sylvia
Jag gjorde vingelé av de mörka Zilga-druvorna. Djuplila Beta-druvor står på tur, de är nu skördemogna.
stina
Rolig rubrik - kan associera till annat....

wink.gif
wolkenkrabber
CITAT (stina @ 11-10-2005, 20:00)
Rolig rubrik - kan associera till annat....

wink.gif

Täbkte precis skriva det samma....


men trevligt att gubben bakar iaf
Rossi
Och ikväll har jag bakat 20 sockerbullar med äppelfyllning. smile.gif
Hannele
CITAT (Sylvia @ 11-10-2005, 19:57)
Jag gjorde vingelé av de mörka Zilga-druvorna.
Djuplila Beta-druvor står på tur, de är nu skördemogna.

Årets skörd räckte inte så långt, men söta och goda var dom.

*Felix matte*
CITAT (Eva i Skåne @ 11-10-2005, 19:02)
I flera dagar har maken gått och muttrat om att det skulle vara gott med hembakat bröd, men jag har liksom inte nappat

Idag hade han handlat mjöl, jäst mm med sig hem och står nu i köket och knådar andra omgången bröd.

tongue.gif  :rolleyes:  :)

Visst är det mysigt att sitta å surfa och känna doften av nybakat och sedan bli serverad ljummen macka med smör som nästan smälter... mummms tongue.gif biggrin.gif wub.gif
AndreasBlomquist
CITAT (Sylvia @ 11-10-2005, 19:57)
Jag gjorde vingelé av de mörka Zilga-druvorna. Djuplila Beta-druvor står på tur, de är nu skördemogna.

Sylvia, du har inget recept som du vill dela med dig av på Zilga-gelén?
silos
CITAT (stina @ 11-10-2005, 20:00)
Rolig rubrik - kan associera till annat....

wink.gif

Hi hi;precis vad jag tänkte biggrin.gif
netaave
När jag träffade min man kunde han ladda kaffebryggarn, koka tevatten och värma burkkorv.

Idag gör han det mesta av vårt brödbak och tycker det är kanonroligt.
Vi började tillsammans men jag fixade inte hans noggrannhet, det skulle vägas och mätas på grammet. Så då fick han hållas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon