Full version: 60-talsmusik
zaaritha
Nå´n här som är "så gammal" att ni minns---eller tyckte om; Gunnar Viklund??
pejori
jag gillade gunnar viklund smile.gif smile.gif
han hade en underbar röst den mannen wub.gif
lena:-)
Åh, Gunnar Viklund var nog mammas favorit, själv gillade jag Hep Stars bättre,men en riktig djuping var ju Jim Reeves. Vi hade en LP med honom vill jag minnas. ( jag tror att det sammanlagda antalet LP-skivor i familjen inte översteg 10 st)
Anki på Öland
Han var go´han! men det var ju så länge sen att man knappt kommer ihåg........
rolleyes.gif
Anki
*Felix matte*
Visst minns jag Gunnar Viklund... nu tändas åter ljusen i min lilla stad....
Här kan du läsa om honom.
zaaritha
Gunnar Viklund var Sveriges Jim Reeves!!
*Felix matte*
Fanns det fler norska än Jan Höiland och Ray Adams just på sextitalet?..-
alltså som låg på listorna här
yenny
Jag är nog för ung för att komma ihåg honom tongue.gif känner inte alls igen namnet.
zaaritha
Jan Höiland o Ray Adams är nog de som "gällde" då........
pejori
var inte lenne broberg norrman också? ohmy.gif ohmy.gif
zaaritha
What? Skämtar du??
pejori
vadå skämtar? ohmy.gif ohmy.gif
vet du inte vem lenne broberg är? huh.gif
wolkenkrabber
Bah, känner bara till elenor boel eller vad hon heter
pejori
CITAT (wolkenkrabber @ 08-10-2005, 21:58)
Bah, känner bara till elenor boel eller vad hon heter

bodel smile.gif
zaaritha
Eleanor Bodel!
Men vem är Lenne Broberg??
pejori
han sjöng mälarö kyrka när det begav sig smile.gif
wolkenkrabber
CITAT (pejori @ 08-10-2005, 22:05)
han sjöng mälarö kyrka när det begav sig smile.gif

det är en upperligen bra låt, fast jag känner bara till Magnus Ugglas framförande av den
*Felix matte*
Jag måste börja lyssna igenom alla mina cd.n... har ju en massa Tio i topp och Svenska klassiker, 50-tals mm mm
som det nu är så hamnar alltid någon klassisk i cd.n... unsure.gif rolleyes.gif


Mälarö kyrka... den sitter som gjuten i skallen... går inte att glömma biggrin.gif
zaaritha
Ja--nu vet jag!! Men; vilken grupp var han med i??
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 08-10-2005, 22:02)
Eleanor Bodel!
Men vem är Lenne Broberg??

The Lee Kings smile.gif

skulle ju citerat det andra inlägget men... tongue.gif
zaaritha
Tack!!!!

Nu vet jag!!
*Felix matte*
Via Netas hemsida...gästbok hittade jag bl.a detta:D

Time machine m. bl.a Jan Höiland Lyssna!
*Felix matte*
Hittade också Netas favoritorkester... Lyssna och njut wub.gif
Claes Lövgrens
Pia mitt i Skåne
Claes Lövgrens hette tidigare Lajbans. Kanske någon kommer ihåg dem.
annama
Jag vet att många gillar dansband, men jag ber tusen gånger om ursäkt, för mig är den här musiken rena kräkmedlet. Tycker helt enkelt det är pest!!! På den tiden jag var ute och dansade var det till orkestrar som Dompan, Whispering, Putte Wickman, Hoffstens och andra som väl ingen kommer ihåg idag. Gunnar Hoffsten är pappa till Louise, hans bror var också med i orkestern. Det enda "dansband" jag kan lyssna på är Sven-Ingvars, de har glimten i ögat. Dansmusik för mig är storbandsjazz, allt som svänger. Tur att man kan ha olika smak.
gammelnalle
CITAT (annama @ 09-10-2005, 19:05)
Jag vet att många gillar dansband, men jag ber tusen gånger om ursäkt, för mig är den här musiken rena kräkmedlet. Tycker helt enkelt det är pest!!! På den tiden jag var ute och dansade var det till orkestrar som Dompan, Whispering, Putte Wickman, Hoffstens och andra som väl ingen kommer ihåg idag. Gunnar Hoffsten är pappa till Louise, hans bror var också med i orkestern. Det enda "dansband" jag kan lyssna på är Sven-Ingvars, de har glimten i ögat. Dansmusik för mig är storbandsjazz, allt som svänger. Tur att man kan ha olika smak.

OJJJJ!!

Det var väl att ta i...

Tråden heter ju 60-talsmusik!! Och DEN ÄR (obs PRESENS) BRA!!


Sen kan ju inte alla gilla alla... (fritt efter Jejja Sundström:
"Alla kan ju inte älska alla här i världen")

Du verkar t.o.m. vara äldre än mig... med tanke på vilka orkestrar du har varit ute och fått plattfötter till...

Själv dansar jag inte alls... (har två MINST) vänsterfötter som inte vill..


Senast jag dansade ... förlåt... hade uppvisning hur man INTE skall dansa schottis... så hade det goda med sig ialla fall att EFTER det behövde INGEN skämmas över sin "dåliga dans"....

smile.gif smile.gif smile.gif



"Lenne and the Lee Kings " hade en JÄTTESTOR hit runt 1966 med
L.O.D. (I got LOD love on delivery...) men även
Stop the Music.

Två låtar som håller ännu idag.. (senast för nåt år sen snodde en amerikansk grupp Stop the music och kallade den för The Way)

b
annama
Jaja, vet att jag tog i alldeles för mycket. Men jag lyssnade på Claes Lövgrens som rekommenderades, och det är exakt sån musik som jag får ståpäls som växer inåt av.......Hemskt i mina öron.

Och jag är säkerligen mycket äldre än dej, 70+++. Nu för tiden dansar inte jag alls p.g.a. dåliga höftleder, Gud straffar alla förr eller senare smile.gif smile.gif smile.gif
Anki på Öland
CITAT (annama @ 09-10-2005, 22:26)
Jaja, vet att jag tog i alldeles för mycket. Men jag lyssnade på Claes Lövgrens som rekommenderades, och det är exakt sån musik som jag får ståpäls som växer inåt av.......Hemskt i mina öron.

Håller med du..... Fast gammal 60-talspop, det är grejer det!:D
Anki
annama
60-talsmusik är helt OK, men Claes Lövgrens är varken 60-tal eller OK (för min smak alltså !!!)
gammelnalle
Glöm inte KORT-reprisen av
Sixties i tv2 2045 i kväll måndag!!

CITAT
Sixties
Godbitar ur den gångna säsongen av Sixties, en serie som handlar om popmusiken på 1960-talet. Del 8 av 9. I kvällens program: 60-talets mest framgångsrika amerikanska grupp The Supremes och engelska The Tremeloes. * Textat sid 299



b
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon