Sidor: 1, 2
gammelnalle
får i dag en Guldklocka ur Landshövdingens (tror jag det var iallafall.. och varför heter det inte LÄNshövdingen??)


NU kan du aldrig mer skylla på att du inte vet vad klocka är!!

GRATTIS!!!!!!
Annlo
*nyfiken i en strut tittar ut*
VEM DÅ??????
ohmy.gif
mulle
Just det, vem????
Mulle
gammelnalle
CITAT (mulle @ 29-09-2005, 11:50)
Just det, vem????
Mulle

nä... inte Mulle!!!



biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Annlo
Är det du?? tongue.gif
mulle
CITAT (gammelnalle @ 29-09-2005, 11:52)
CITAT (mulle @ 29-09-2005, 11:50)
Just det, vem????
Mulle

nä... inte Mulle!!!



biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag hör nog snarare till den kategorin av människor som aldrig någonsin kommer få en guldklocka....
tongue.gif
Mulle
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
gammelnalle
nej,,,, Gammelnalle kommer INTE att få guldklocka....

men någon här på odla... bland de 30 flitigaste skribenterna...

men enär jag inte har frågat HENNE... om jag får avslöja det så är jag tyst som en kamel...

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

och

PS jag kommer INTE att säga till när /om någon gissar rätt....DS
BS
netaave
CITAT (gammelnalle @ 29-09-2005, 12:04)
nej,,,, Gammelnalle kommer INTE att få guldklocka....

men någon här på odla... bland de 30 flitigaste skribenterna...

men enär jag inte har frågat HENNE... om jag får avslöja det så är jag tyst som en kamel...

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

och

PS jag kommer INTE att säga till när /om någon gissar rätt....DS
BS

Pilutta dig då.......
netaave
Jag fick en guldklocka för några år sen för "gagnelig tjänst i Uppsala kommun"
den är bra tål t.o.m. 40 gr maskintvätt! tongue.gif
Biggan_
CITAT (netaave @ 29-09-2005, 12:10)
Jag fick en guldklocka för några år sen för "gagnelig tjänst i Uppsala kommun"
den är bra tål t.o.m. 40 gr maskintvätt! tongue.gif

Skulle du kolla kvalitéten ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Annlo
CITAT (gammelnalle @ 29-09-2005, 12:04)
nej,,,, Gammelnalle kommer INTE att få guldklocka....

men någon här på odla... bland de 30 flitigaste skribenterna...

men enär jag inte har frågat HENNE... om jag får avslöja det så är jag tyst som en kamel...

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

och

PS jag kommer INTE att säga till när /om någon gissar rätt....DS
BS

*morr* mad.gif mad.gif

Har man sagt A får man väl säga B! sleep.gif

Nåväl, den berörde guldklockeägaren kanske ger sig till känna när hon känner trycket från allmänheten...VI.... laugh.gif
Rossi
Jag jobbar på ett privat företag och när vi har varit här i 25 år så får vi ett halvt basbelopp (knappt 20 000) som vi ska använda till något som har "bestående värde". Smycke, konst etc.

Jag har fem år kvar till 25 ....
Reserv
Jag gissar på Felix matte , hon har skrivit väldans massa inlägg, och gör så fortfarande. Jag tippar på henne om inte annat så ett stort grattis till vem det än är. wub.gif


Ha, ha, ha, jag såg nu att det var rätt mycket kvinnfolk som var på 30 listan, så då återstår att se om hon vill ge sig tillkänna rolleyes.gif
mulle
Man kan ordna medlemslistan efter antal inlägg men inte blir man klokare av det.... Det finns fortfarande för många alternativ.
laugh.gif
Mulle
Som naturligtvis också gratulerar!
Annlo
CITAT (mulle @ 29-09-2005, 12:48)
Man kan ordna medlemslistan efter antal inlägg men inte blir man klokare av det.... Det finns fortfarande för många alternativ.
laugh.gif
Mulle
Som naturligtvis också gratulerar!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja, trettio personer! tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Reserv
CITAT (Annlo @ 29-09-2005, 12:49)
CITAT (mulle @ 29-09-2005, 12:48)
Man kan ordna medlemslistan efter antal inlägg men inte blir man klokare av det.... Det finns fortfarande för många alternativ.
laugh.gif
Mulle
Som naturligtvis också gratulerar!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja, trettio personer! tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Nähä, gammelnalle, jag och dom andra karlarna är inte kvinnfolk, alla karlar går juh då bort. rolleyes.gif
Annlo
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 12:51)
CITAT (Annlo @ 29-09-2005, 12:49)
CITAT (mulle @ 29-09-2005, 12:48)
Man kan ordna medlemslistan efter antal inlägg men inte blir man klokare av det.... Det finns fortfarande för många alternativ.
laugh.gif
Mulle
Som naturligtvis också gratulerar!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja, trettio personer! tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Nähä, gammelnalle, jag och dom andra karlarna är inte kvinnfolk, alla karlar går juh då bort. rolleyes.gif

Aha! Du tänker så! Smart.... sleep.gif

Måste genast kolla medlemslistan igen... tongue.gif tongue.gif
Fialotta
Grattar jag oxå...men jag tippar nog Felix Matte jag med...det jag vet är att det i alla fall inte är jag tongue.gif
mulle
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 12:51)
CITAT (Annlo @ 29-09-2005, 12:49)
CITAT (mulle @ 29-09-2005, 12:48)
Man kan ordna medlemslistan efter antal inlägg men inte blir man klokare av det.... Det finns fortfarande för många alternativ.
laugh.gif
Mulle
Som naturligtvis också gratulerar!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja, trettio personer! tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Nähä, gammelnalle, jag och dom andra karlarna är inte kvinnfolk, alla karlar går juh då bort. rolleyes.gif

Just det!
smile.gif
Mulle
Biggan_
Vi får väl se vem det är, som inte undrar vem det är wink.gif laugh.gif
Grattis, säger jag också till denna hemliga dam smile.gif biggrin.gif
pimpim
Grattis säger jag med. Ska bli spännande att se vem det är, hoppas bara att vi får veta... smile.gif
*Felix matte*
Guldklocka! jag!? ohmy.gif laugh.gif nej då... är så glad att få några rosor då o då wub.gif

Men jag skickar ett stort Grattis! till den lyckliga! wub.gif
Annlo
CITAT (Felix matte @ 29-09-2005, 13:15)
Guldklocka! jag!? ohmy.gif laugh.gif nej då... är så glad att få några rosor då o då wub.gif

Men jag skickar ett stort Grattis! till den lyckliga! wub.gif

Attans! Där försvann Den högst tippade kandidaten... laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Annlo @ 29-09-2005, 13:35)
CITAT (Felix matte @ 29-09-2005, 13:15)
Guldklocka! jag!? ohmy.gif  :lol:   nej då... är så glad att få några rosor då o då wub.gif

Men jag skickar ett stort Grattis! till den lyckliga! wub.gif

Attans! Där försvann Den högst tippade kandidaten... laugh.gif

Hur sjutton kan ni gissa på mig...halvdöd pensionär laugh.gif laugh.gif laugh.gif
vem skulle ge mig den klockan ohmy.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Felix matte @ 29-09-2005, 13:38)
CITAT (Annlo @ 29-09-2005, 13:35)
CITAT (Felix matte @ 29-09-2005, 13:15)
Guldklocka! jag!? ohmy.gif  laugh.gif   nej då... är så glad att få några rosor då o då wub.gif

Men jag skickar ett stort Grattis! till den lyckliga! wub.gif

Attans! Där försvann Den högst tippade kandidaten... laugh.gif

Hur sjutton kan ni gissa på mig...halvdöd pensionär laugh.gif laugh.gif laugh.gif
vem skulle ge mig den klockan ohmy.gif laugh.gif

Hmm, vet inte riktigt vad jag tänkte, bara att ditt namn poppade upp direkt sådär unsure.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 13:41)
CITAT (Felix matte @ 29-09-2005, 13:38)
CITAT (Annlo @ 29-09-2005, 13:35)
CITAT (Felix matte @ 29-09-2005, 13:15)
Guldklocka! jag!? ohmy.gif  laugh.gif   nej då... är så glad att få några rosor då o då wub.gif

Men jag skickar ett stort Grattis! till den lyckliga! wub.gif

Attans! Där försvann Den högst tippade kandidaten... laugh.gif

Hur sjutton kan ni gissa på mig...halvdöd pensionär laugh.gif laugh.gif laugh.gif
vem skulle ge mig den klockan ohmy.gif laugh.gif

Hmm, vet inte riktigt vad jag tänkte, bara att ditt namn poppade upp direkt sådär unsure.gif wub.gif

Visst skriver jag mycket.. i genomsnitt 7,3 inlägg/dag såg jag att det var tongue.gif

nåja det var lite kul att ni gissade på mig laugh.gif wub.gif
netaave
Jag gissar på amiara eller Inga från Närke

BirgittaP, nej det blev en ofrivillig kvalitetskontroll. tongue.gif
Blomstertanten
Nedrans Gammelnalle !
Nu har du lyckats väcka vår nyfikenhet igen !!!! tongue.gif

Det borde vara förbjudet att göra så ! laugh.gif
mulle
Jag gissar på Fenja eller Oldwolfie...
Mulle
Blomstertanten
unsure.gif Hannele kanske ?
netaave
Kan det vara någon här?

http://www.bromma.stockholm.se/klockutdelning/
gammelnalle
CITAT (netaave @ 29-09-2005, 15:33)




nä!!!







nu är ni allt bra nyfikna!!!!






typiskt för ert kön!!!


manschauvinisten nalle


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
LadyG
Nyfikenheten sitter inte i könet smile.gif Karlar kan också vara bra nyfikna smile.gif
laugh.gif
Gossen Ruda
Njaaaa, nog är spinnsidan mest nyfiken. Jag jobbar tyvärr ihop med en skvallerkärring som inte bara snokar i allt och alla och för det vidare, hon drar även egna slutsatser, oftast felaktiga, och för dom vidare som fakta.

Upptäckte till min fasa att jag låg på 18:e plats i skrivklådalistan. Lyckligtvis inte först av männen. tongue.gif
yla
kan tala om att jag inte har fått nån klocka
så blev de en mindre att gissa på
tongue.gif tongue.gif tongue.gif
bikiv
Ja nu blev jag ju lite nyfiken (eller intresserad ;-) som mannen skulle uttrycka sig...)

Tittade lite på alla "topparna" och blev jätteimponerad av Betty´s beskrivning! Är inte DET värt en guldklocka? I alla fall får du en symbolisk guldklocka full med med diamanter av mig!

Läs här hur Betty beskriver sig själv:

Mitt mål är att förvandla en liten platt radhusträdgård till en lummig oas.

Är svag för tulpaner, kungsliljor, gammeldags rosor, alpaklejor, skatnävor, pioner, syréner, schersminer, vitsippor, astilbe, blågull, rönnar, gullklematisar, aurikler, nejlikor, penséer, kornvallmo, prästkragar, blåklockor, smultron, sotaklejor, funkior, trolldruvor, dagliljor, pelargoner, verbenor, höstfloxer, lobelior, eterneller, alpmartorn, violer, äppelträd, karpaterklockor, coloradoaklejor, tusenskönor, blåsippor, stjärnflockor, prydnadsaplar, alpklematisar, violrutor, anemoner, smörbollar, röllikor, pimpineller, blåbär, temyntor,scharlakansaklejor, lönnar, brunnävor, solbrudar, gulsippor, silverax, rosenstavar, lewisior, hässelklockor, guldaklejor, kanadensiska rosor, sjömanshjärtan, körsbärshäggar, rosenkragar, penstemoner, aspar, stockrosor, pastellaklejor, plymspireor, ölandstokar, adonisar, brudslöjor, astrar, gråmalvor, backsippor, fänrikshjärtan, japanska aklejor, riddarsporrar, anisisoper, mariaklockor, petunior, astrar, dillpioner, rudbeckior, eldaklejor, rosenskäror, blomsterliner, solrosor, förgätmigejer, fingerborgsblommor, dahlior, liljekonvaljer, långsporriga aklejor, min vackra Maackia, lövkojor, ringblommor, vita nävor, bergklintar, stäppliljor, mossfloxar, läkemalvor, brokaklejor, blåstjärnor, idegranar, krokusar, moderna rosor, gyckelblomster, tussilago, heliotroper, pärlhyacinter, irisar, fänrikshjärtan, doftaklejor, jättedaggkåpor, backsippor, bergnejlikor, flitiga lisor, gossar i det gröna, kaprifoler, löjtnantshjärtan, klätterrosor, hibiskusar, pärlhagtorn, näckrosor, linnéor, orkidéer, lingonris, norska brudspireor, aubretior, julrosor, koreanska plymspireor, våraklejor, fackelblomster, ekar, silverarv, lyktklematisar, alphjärtan, snöbollsbuskar, malörter, ormbunkar, snokörter, kuddfloxar, dvärgaklejor, fuchsior, incarvilleor, krolliljor, blåklintar, blomstretobak, nejlikrötter, kirgislökar, ricin, klockhyacinter, vitbrokiga korneller, rabattrosor, backtimjan, näverhäggar, rosenspireor, kungsängsliljor, strandkrassingar, skuggmoreller, rosenbräckor, häggmisplar, änglatrumpeter, stormhattar, franska blåmunkar, revsugor, strandglim, fingerörter, rosentryer, gullkorneller, prydnadsgräs, rapunklar, gullvivor, alpklockor, bergvallmor, nunneörter, kungsljus, alunrötter, bergvivor, strandvallmo, majvivor, opievallmo, silverpilar, kejsarkronor, italienska klematisar, cymbalblommor, kanadensiska rosor, rhododendron, buskpioner, jungfrunävor, fjärvor, irisar, höstanemoner, m.m. m.m. m.m. ... ... ... ... ...
mulle
laugh.gif wub.gif
Jo, det är hon!
Mulle
Reserv
CITAT (mulle @ 29-09-2005, 20:18)
laugh.gif wub.gif
Jo, det är hon!
Mulle

Vet du, eller tror du att det är hon? unsure.gif wink.gif
mulle
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Nåssådå, hur det kan bli...
Jag svarar Bikiv och alltså:
Jo, hon är värd en guldklocka.
Om hon fick en eller inte, vet jag inte!
laugh.gif
Mulle
gammelnalle
och inte vet jag....


det kanske är många som får guldklocka just idag????


MÅNGA av er är då värda MINST den uppskattningen..... om jag finge bestämma..

sleep.gif smile.gif smile.gif

b
Berith
Och jag gissar på Eva i Skåne. wub.gif sleep.gif
*Felix matte*
Jag har bildbevis tongue.gif ...klockan är här ... maken har den ohmy.gif laugh.gif
gammelnalle
den måste gå fel..... 21:31 visar den 21:24


reklamera skiten!!


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif




b
*Felix matte*
CITAT (gammelnalle @ 29-09-2005, 22:04)
den måste gå fel..... 21:31 visar den 21:24


reklamera skiten!!


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif




b

Du kan väl inte mena att jag var långsam ohmy.gif
jag fotade 21.24, nästa steg... gå med kameran till datorn, flytta bilden till burken och sedan öppna den i Photoshop, förminska och spara ... logga in i mitt album på Odla, hämta upp bilden och spara den i albumet. Högerklicka på bilden, kopiera URL,
återvända till "klocktråden" välja svara på inlägg, skriva några ord, kopiera in URL i BILD-knappen. förhandsgranska och slutligen skicka iväg inlägget. Puh!

och du tycker att 7 ynka minuter är lång tid för allt detta laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Felix matte @ 29-09-2005, 22:11)
CITAT (gammelnalle @ 29-09-2005, 22:04)
den måste gå fel.....   21:31 visar den 21:24


reklamera skiten!!


biggrin.gif  :D  :D  :D  :D  :D




b

Du kan väl inte mena att jag var långsam ohmy.gif
jag fotade 21.24, nästa steg... gå med kameran till datorn, flytta bilden till burken och sedan öppna den i Photoshop, förminska och spara ... logga in i mitt album på Odla, hämta upp bilden och spara den i albumet. Högerklicka på bilden, kopiera URL,
återvända till "klocktråden" välja svara på inlägg, skriva några ord, kopiera in URL i BILD-knappen. förhandsgranska och slutligen skicka iväg inlägget. Puh!

och du tycker att 7 ynka minuter är lång tid för allt detta laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Akta hjärtat Felix matte, det är inte nyttigt att strassa rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 29-09-2005, 22:13)
Akta hjärtat Felix matte, det är inte nyttigt att strassa rolleyes.gif

Lovar... jag stressar aldrig biggrin.gif
gammelnalle
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif ÄÄ


b
Eva i Skåne
CITAT (Berith @ 29-09-2005, 20:51)
Och jag gissar på Eva i Skåne.  :wub:  -_-

Okej, någon gissade rätt. Grattis till det Berith smile.gif

Jaha, så har man varit 30 år på samma ställe wink.gif Det där som bara skulle bli något år innan man fortsatte vidare....

"för nit och redlighet i rikets tjänst"
Jo, det står faktiskt så på klockeländet.

6-7000 ska den vara värd, och man får 1000kr för den på pantbanken biggrin.gif var det någon som hade koll på.
Nåja, där hamnar inte min, men den kommer väl mest att ligga i en låda. Vad ska man med armbandsklocka idag när det finns klockor på allt - tv, dator, tfn osv.

Men fest har det varit från kl elva i förmiddags då det började med champagne och snittar. Sen har vi utspisats med jämna mellanrum och det har varit frikostigt med mat och dryck.

En dag under ens yrkesliv. På måndag är allt som vanligt igen sleep.gif



Imorgon är jag ledig och då ska jag ta det lugnt och vårda mina misshandlade fötter unsure.gif
Hur kan man vara så dum att gå med nya skor wink.gif
Gillan
Ja, det är bara att säga grattis smile.gif
Men du kan väl ta fram den ibland
"och bara titta "på den wink.gif , eller , varför inte
putsa den då och då tongue.gif smile.gif

Grattis igen wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon