Full version: Logga in
*Felix matte*
Hur kan det komma sig att jag fick logga in när jag satt vid makens dator... trots att jag redan var inloggad i min och vi har nätverk?

på Odla alltså
LadyG
Ni har olika datorer? För om jag inte har helt fel sätter Odla en cookie i den dator man loggar in från som talar om för Odla att du är du och att du är inloggad. Om du däremot loggar in från en annan dator, även om det är på samma nätverk, så blir det som om du hade startat om din egen maskin. Dvs Odla vet inte vem du är när du är på en annan dator (för cookien som talar om det finns på en annan maskin) och ber dig identifiera dig.
*Felix matte*
Tack LadyG wub.gif

Jag blev konfunderad... trodde att det var något som var fel laugh.gif
LadyG
Visst blir man fundersam när datorerna hittar på något man inte väntat sig. Sånt händer jämt tycker jag smile.gif

Och för det mesta är det mitt eget fel också tongue.gif laugh.gif
Gurkan
Det är väl bra att det är så ??

Om inte skulle ju bara en person i nätverket kunna vara inloggad på Odla åt gången.
*Felix matte*
Så är det kanske.. jag kollade senare och såg att vi har olika IP nr också ohmy.gif
Maken är inte medlem här men nu kan han följa med i diskussionerna om han har lust... och så slipper jag högläsa alla roliga historier... han undrar jämt vad jag skrattar så gott åt. laugh.gif

Man lär sig nytt varje dag. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon