karjo
Jag blir tokig! Jag är student och studerar större delen av tiden hemma vid datorn. Men sen jag hamnade här blir jag ständigt avbruten/avbryter mig själv med att läsa på odlas forum sad.gif sleep.gif

Visst är det roligt och jag lär mig massor, men det tar lite mycket tid ibland, tid som jag kanske borde lägga på mina studier... wub.gif wacko.gif Förstår ni vad jag menar? Någon annan som har samma "problem"? rolleyes.gif

Vad gör ni andra om dagarna, ni som håller till här mycket och skriver och/eller läser inlägg!? Blir lite nyfiken på hur ni får tiden att gå ihop. blink.gif

Nej, om jag skulle ge studierna en ärlig chans i en timme till sambon kommer hem... Har visst varit ute i trädgården och jobbat i 2 h på fm också... Dagarna skulle ha fler timmar!
Blomstertanten
Inte får jag tiden att gå ihop inte ! laugh.gif

Blir nog diskningen och städningen här som blir mest lidande.
Men det är bara att ta på vadarstövlarna och vada genom dammhögarna tongue.gif

" Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare "
Nimbus
" Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare "

Ha, ha! Den ska jag köra med nästa gång jag inte har lust att städa, vilket är ganska ofta rolleyes.gif
Biggan_
Nä, vi hinner inte med något annat, detta är vårt liv laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Visst blir en del försummat, men man måste få ha roligt också! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Vad är det för mening med att sitta i ett skinande rent hem och en perfekt trädgård och vara sur och utschasad? sad.gif
Nä, här tas bara det nödvändigaste, antingen det behövs eller ej laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Blomstertanten
Knappt ens det nödvändigaste här ! sleep.gif
cic
Jag blir också en smula nyfiken på hur en del av våra forumister har tid (ork?) att vara så mycket här på odla..
Da Capo
dom har väl inget liv kanske ?
Betty
CITAT (Da Capo @ 07-09-2005, 16:05)
dom har väl inget liv kanske ?

Eller så har vi ett liv med gott om tid!!! laugh.gif
kristerh
Eller ett jobb med arbetstoppar då och då och däremellan har man tid för odla wink.gif
krister
karjo
CITAT (kristerh @ 07-09-2005, 16:13)
Eller ett jobb med arbetstoppar då och då och däremellan har man tid för odla wink.gif
krister

Ja, jag tänkte nästan det. Ett sånt jobb måste man ha, eller så är man "hemmafru/man" eller arbetslös... smile.gif rolleyes.gif
Fröis
Sätter jag mig här blir jag fast, vare sig jag vill eller inte. Har varit hemma idag eftersom jag är förkyld. Är inte jättesjuk men orkar inte jobba en hel dag ehller. Idag har jag plockat ur diskmaskin, städat undan i köket, tagit hand om tvätt och lagt i allas lådor, bäddat sängen. Nu ska jag fundera på vad jag ska laga för mat.

Tänkte göra nåt med kyckling...
Fialotta
En dos jobb en dos hem o trädgård...kvar blev dosen Odla.nu...plättlätt tongue.gif
Zarah P
CITAT (Betty @ 07-09-2005, 16:07)
CITAT (Da Capo @ 07-09-2005, 16:05)
dom har väl inget liv kanske ?

Eller så har vi ett liv med gott om tid!!! laugh.gif

...och vettiga prioriteringar!...

smile.gif smile.gif smile.gif
*Felix matte*
Tid har jag gott om men inte vet jag om det behövs någon ork till det. wink.gif

Eftersom hälsan inte tillåter så mycket mer än att sitta så tillbringar jag några timmar varje dag vid datorn... surfar runt, lär mig en hel del om allt möjligt, spelar en del spel(enkla). Här på Odla. kikar jag in några ggr/dag... ibland blir jag kvar ett bra tag, ibland bara en kort titt.

Men... får jag tillägga.. jag har ett rikt liv också bortanför tangentbord och skärm tongue.gif biggrin.gif

fast vete sjutton.. nu när burken är ny och supersnabb så kanske jag blir sittandes här längre tider laugh.gif
ninnisky
Inte vet jag vart tiden tar vägen, men den finns där någonstans wub.gif Är nog väldigt bra på att slösa bort den och det känns skönt wub.gif wub.gif Idag flytttade jag från landet och in till stan igen.
Känns sorgligt att sommaren tog slut - men samtidigt skönt att vara tillbaka "på nätet" igen.
PS ! plockade tre liter kantareller innan jag åkte hem wub.gif wub.gif
AnnammA
CITAT (Nimbus @ 07-09-2005, 15:09)
" Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare "

Ha, ha! Den ska jag köra med nästa gång jag inte har lust att städa, vilket är ganska ofta rolleyes.gif

Det heter inte dammtussar, det heter änglatofflor! tongue.gif rolleyes.gif

AnnA
karjo
Det var ett vackert namn! Det ska jag komma ihåg! wub.gif laugh.gif
silos
Jag skulle då aldrig hinna med att läsa alla trådar eller ens vilja göra det; det finns så mycket annat som är bra mycket roligare;men jag uppskattar verkligen Odla.nu och är mycket glad att jag kan vara med wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon