Full version: När plantera
Anma
I maj någongång stoppade jag ner en massa pinnar från snöbärsbusken i en hink med lite jord, tänkte att det får bära eller brista. För en del av pinnarna brast det men för de flesta bar det, vilket är ett mysterium med tanke på att hinken varit full med vatten ett flertal gånger under sommaren då jag glömt den i veckor. Med andra ord har pinnarna fått rötter, åtminstone den som jag kollade på och antagligen resten också då de inte har dött. Hur gör jag nu? När ska jag plantera ut pinnarna?
Fenja
Jag har gjort likadant med en rödbladig spirea. Jag tänker gräva ner hela krukan som jag har mina i och låta dem stå så övervintern. Jag är inte säker på att det är "rätt" men jag gissar att de klarar sig bra så.
Om någon vet bättre, berätta gärna hur det är bäst att göra!
Mvh
Fenja
stina
jag planterade ut mina forsytiapinnar (rotade på samma sätt) i backen för 14 dagar sedan och dom ser ännu så länge ut att må bra...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon