Sidor: 1, 2
Bettson
Visst finns det troll på forat. Frågan är bara var och vad de heter.

De lyckas alltid i sitt uppsåt. Få igång bataljen igen så snart det varit lite gemytligt.

Det finns alltid tre stycken som blir förbannade och går igång på provokationerna, så trollet får som det vill.

Tills Ingemar hittar troll-uslingen. Kan inte ni tre göra en överennskommelse om att inte säga något negativt om varandra, för säkerhets skull inte diskutera med varandra (det finns ju så många andra att byta åsikter med).

Alla tror ni säkert att det är motparten som är trollet under flera signaturer, som "i stället för", ordenarie osv. Man undrar bara vad som komma skall härnäst.

Vad skulle ni vinna på det här. Jo om ni håller er överennkommelse så kan inte trollet under nya signaturer provocera igång tjafset igen. Alltså den som är trollet förlorar sitt redskap.

Nu tror jag att trollet egentligen är någon annan än i den här gruppen. Det som jag tycker är både obehagligt och märkligt är att det är någon som varit här ganska länge och känner till vissa konflikter. Någon som roar sig på andras bekostnad. Det är tragiskt , omoget och väldigt otrevligt för andra.

Så ni tre har allt att vinna å en sådan överennskommelse, please......

Och så var det bara en sak till. Jag har inte satt munkavle på någon, inte kört bort någon, inte beordrat någon att hämma sina åsikter. Bara bett er friviligt göra en överennkommelse för att komma ur situationen.

Och snälla skjut inte budbäraren.

Glömde visst tala om vilka tre det var. Reserv, Fenja och Hannele. Ni är bra personer allihopa men det vore skönt om ni inte trätte med varandra . wub.gif

Please wub.gif wub.gif wub.gif
Björken
God morgon!
Jag håller fullständigt med dig.
Livet är alldeles för kort för att lägga energi på att träta bort det. Krama om din medmänniska istället så lyser solen starkare.
amaira
Japp smile.gif och gomorron allihopa wub.gif
Fast jag har varit vaken många timmar innan jag kikade in här sleep.gif . Somnade däremot klockan halv sex igårkväll. Ibland sover jag mer gott än annars...

Lite "info" från amaira:

1. "Trollet" finns inte kvar som skribent på forumet; utestängd sedan några veckor tillbaka tillsammans med sina parallella signaturer, och lugnet har lagt sig.

Tills "trollet" fick tag i en ny dator. Denna är i alla fall "identifierad" nu, så oavsett signaturen "Ordenarie", eller försöka att hitta på ännu en signatur, så är personen redan avsljöad, och blir stoppad så fort denne försöker igen!!!!!!!!

Så slappna av lite, här finns inga troll som kan förstöra särskilt mycket på forumet, inte utan att själv åka ut en gång till, så det visslar om det.

Det finns ingen anledning att "misstänka varandra".

2. Nää, jag vill inte tala om vem jag tror det är. I Sverige dömer man inte någon utan domstol, och jag har inga bevis. Det är inte jag som har tillgång till några IP-nummer, och vill inte Ingemar prata om det, så tänker inte jag heller göra det.


Vi som är kvar här, nu är vi som vi är - på gott och ont laugh.gif rolleyes.gif wub.gif .
Vi får väl försöka överleva med varandra så gott vi kan, med så lite elakhet som möjligt. Tycker ni inte?

Kram alla goa (annat humör går också för sig tongue.gif , ta emot kramen nu utan att tjura wub.gif )

Värdet är underbart, morgonen har varit ljuvlig, det är helg, rosorna har kommit in i sin andra överdådiga blomning, vad mer kan man önska?

wub.gif wub.gif wub.gif
HippieSpellan
haha jag trodde du skulle säga helt andra människor... så roligt hur vi uppfattar folk
Ophelia
Jag fattar inte det där med troll och vad för negativt det är med det och jag tror att jag helt ärligt tänker skita i vilka det är som är troll eller inte. Jag tycker troll är riktigt tjusiga och skulle själv se det som ett komplimang om någon kallade mig för det.

Med tanke på den uppståndelse som är nu här på forumet så uppfattar jag det som någon har hotat någon mer eller mindre till livet. Är det rätt uppfattat?

I fortsättningen så tror jag vi ska respektera trollen och inte dra in dem som liknelser när vi egentligen har något negativt att säga om en människa.

smile.gif
Berith
CITAT (Ophelia @ 04-09-2005, 10:24)
Jag tycker troll är riktigt tjusiga och skulle själv se det som ett komplimang om någon kallade mig för det.

wink.gif Nu handlar det ju inte om såna troll som finns t.ex. i skogen, utan det är ett engelskt ord från början.

Men det var inte det jag skulle säga... Håller med Bettson i det mesta utom på en punkt - Hannele! Jag uppfattar absolut inte henne som någon "störande" person här, snarare en härlig tillgång. wub.gif
Reserv
CITAT (Ophelia @ 04-09-2005, 10:24)
Med tanke på den uppståndelse som är nu här på forumet så uppfattar jag det som någon har hotat någon mer eller mindre till livet. Är det rätt uppfattat?

Näe, det va´mycket värre än så, jag råkade tala om vilka jag tyckte det va´tur att jag inte va´gift med. Det va´inte så smart, ber om ursäkt om nån av damerna känner sig försmådda av mitt inlägg. Visst vapenvila går bra för min del.
Ophelia
Troll som troll som troll.......kvittar

Uppfattar alla de uppräknade som riktiga tillgångar. Vettiga svar på frågor och funderingar om blommor med tillbehör samt annat. smile.gif smile.gif
Berith
CITAT (Reserv @ 04-09-2005, 10:36)
CITAT (Ophelia @ 04-09-2005, 10:24)

Med tanke på den uppståndelse som är nu här på forumet så uppfattar jag det som någon har hotat någon mer eller mindre till livet. Är det rätt uppfattat?

Näe, det va´mycket värre än så, jag råkade tala om vilka jag tyckte det va´tur att jag inte va´gift med. Det va´inte så smart, ber om ursäkt om nån av damerna känner sig försmådda av mitt inlägg. Visst vapenvila går bra för min del.

laugh.gif Jag känner mej inte det minsta försmådd! Fast om jag uppfattat det hela rätt så är det ingen som vill vara gift med dej?
Reserv
CITAT (Berith @ 04-09-2005, 10:44)
CITAT (Reserv @ 04-09-2005, 10:36)
CITAT (Ophelia @ 04-09-2005, 10:24)

Med tanke på den uppståndelse som är nu här på forumet så uppfattar jag det som någon har hotat någon mer eller mindre till livet. Är det rätt uppfattat?

Näe, det va´mycket värre än så, jag råkade tala om vilka jag tyckte det va´tur att jag inte va´gift med. Det va´inte så smart, ber om ursäkt om nån av damerna känner sig försmådda av mitt inlägg. Visst vapenvila går bra för min del.

laugh.gif Jag känner mej inte det minsta försmådd! Fast om jag uppfattat det hela rätt så är det ingen som vill vara gift med dej?

Sicken jädra tur jag har då, jag som är upptagen och allt, då är det juh ingen som behöver va´lessen heller. Det räcker gott med att Shiva vill bo granne med mig, då kan han och jag skissa på ritningarna för våran "träff"
Berith
CITAT (Ophelia @ 04-09-2005, 10:24)
Med tanke på den uppståndelse som är nu här på forumet så uppfattar jag det som någon har hotat någon mer eller mindre till livet. Är det rätt uppfattat?

Har också uppfattat det så. Det var nån odlait som hotade med att moona "ihjäl" nån här. Usch! sleep.gif
AnitaO
CITAT (Berith @ 04-09-2005, 10:44)
laugh.gif Jag känner mej inte det minsta försmådd! Fast om jag uppfattat det hela rätt så är det ingen som vill vara gift med dej?

Jo, jag skulle nog kunna tänka mig det. smile.gif
Tänk att ha en rar man som sjunger en vacker kärlekssång till mig på min 50-årsdag. wub.gif
Det är så skönt att höra att kärleken lever vidare även i den senare halvan av livet.
Ophelia
CITAT (Berith @ 04-09-2005, 10:48)
CITAT (Ophelia @ 04-09-2005, 10:24)
Med tanke på den uppståndelse som är nu här på forumet så uppfattar jag det som någon har hotat någon mer eller mindre till livet. Är det rätt uppfattat?

Har också uppfattat det så. Det var nån odlait som hotade med att moona "ihjäl" nån här. Usch! sleep.gif

Ja det var nog jag och tyvärr tror jag att det skulle inträffa om jag moonade. biggrin.gif
Hannele
CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 08:44)
Glömde visst tala om vilka tre det var. Reserv, Fenja och Hannele. Ni är bra personer allihopa men det vore skönt om ni inte trätte med varandra . wub.gif

wacko.gif blink.gif sad.gif Jag har inte ens varit här på tio dagar, ändå lyckas du blanda du mej i detta??
Bara för att jag svarade reservn när han helt plötsligt skrev att han inte vill vara gift med mej!!! Och några andra.

Ska jag bara vara tyst när reserv skriver sådant?? mad.gif unsure.gif
Bettson
CITAT (Berith @ 04-09-2005, 10:33)
CITAT (Ophelia @ 04-09-2005, 10:24)
Jag tycker troll är riktigt tjusiga och skulle själv se det som ett komplimang om någon kallade mig för det.

wink.gif Nu handlar det ju inte om såna troll som finns t.ex. i skogen, utan det är ett engelskt ord från början.

Men det var inte det jag skulle säga... Håller med Bettson i det mesta utom på en punkt - Hannele! Jag uppfattar absolut inte henne som någon "störande" person här, snarare en härlig tillgång. wub.gif

Jag kan nog inte annat än tycka att det märks att Hannele och Reserv inte gillar varandra.

Inte heller att Fenja och Reserv inte gillar varandra.

Någonstans i bakgrunden framskymtar en konflikt med copycat. Hur vet jag inte, men det dras upp hela tiden.

Jag tycker inte alls att de är störande som personer. Alla har sitt positiva att ge forat. Men detta ständiga käbblande och beskyllande inbördes angående flera identiter och trollvarningar är trättande och jobbogt att lyssna till.

Jag sa också att jag tror trollet bor någon annastans än bland de här tre även om de friskt beskyller varandra för att vara troll.

Om det nu är så som Amaira säger att trollet är utvisat sedan flera veckor så vore det väl ännu större anledning för dessa tre att sluta beskylla varandra för trolling. Eller?
Bettson
CITAT (Hannele @ 04-09-2005, 11:01)
CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 08:44)
Glömde visst tala om vilka tre det var. Reserv, Fenja och Hannele. Ni är bra personer allihopa men det vore skönt om ni inte trätte med varandra . wub.gif

wacko.gif blink.gif sad.gif Jag har inte ens varit här på tio dagar, ändå lyckas du blanda du mej i detta??
Bara för att jag svarade reservn när han helt plötsligt skrev att han inte vill vara gift med mej!!! Och några andra.

Ska jag bara vara tyst när reserv skriver sådant?? mad.gif unsure.gif

Jag tycker inte ni skall säga nåt fult om varandra överhuvud taget.

Ni har en massa fula kommentarer om varandra i bakhuvudet som ligger och gror. Det är dags att begrava allt sådant skit och börja om på nytt.

Det är inte ens fel att två träter och det krävs minst två för att bli sams.

Jag ber er inte ens en gång att bli sams bara att ingå vapenvila inbördes samtidigt.
Hannele
CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 11:09)
Jag kan nog inte annat än tycka att det märks att Hannele och Reserv inte gillar varandra.

Inte heller att Fenja och Reserv inte gillar varandra.

Det är helt min ensak vad jag tycker om någon här, det är fullständigt ointressant.
Jag säger inte något elakt personligen till någon.
Men jag daltar inte och delar inte allas åsikter om allt - det tåls inte här?
Utan man ska bara jamsa? Vad är det för "diskussion" då?

wacko.gif blink.gif sad.gif Jag har inte ens varit här på tio dagar, ändå lyckas du blanda mej i detta??
Bara för att jag kommenterade reservn när han helt plötsligt skrev att han inte vill vara gift med mej!!!
Och med flera andra.
Jag svarade honom inte ens, vad jag anser om det ”giftermålet” för då skulle det bli elakt värre.

Jag håller tyst om så mycket skit som slängs här, men så fort man svarar, så...
Ska man bara vara tyst när någon skriver sådant?? mad.gif unsure.gif

Det här är fullständigt absurt, ska jag försvara mej?? Mot vad? wacko.gif
Detta är ju värre än Franz Kafkas Processen...
Ju mer jag "försvarar" mej, desto "elakare" framstår jag... sad.gif
Biggan_
CITAT (Hannele @ 04-09-2005, 11:44)
CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 11:09)
Jag kan nog inte annat än tycka att det märks att Hannele och Reserv inte gillar varandra.

Inte heller att Fenja och Reserv inte gillar varandra.

Det är helt min ensak vad jag tycker om någon här, det är fullständigt ointressant.
Jag säger inte något elakt personligen till någon.
Men jag daltar inte och delar inte allas åsikter om allt - det tåls inte här?
Utan man ska bara jamsa? Vad är det för "diskussion" då?

wacko.gif blink.gif sad.gif Jag har inte ens varit här på tio dagar, ändå lyckas du blanda mej i detta??
Bara för att jag kommenterade reservn när han helt plötsligt skrev att han inte vill vara gift med mej!!!
Och med flera andra.
Jag svarade honom inte ens, vad jag anser om det ”giftermålet” för då skulle det bli elakt värre.

Jag håller tyst om så mycket skit som slängs här, men så fort man svarar, så...
Ska man bara vara tyst när någon skriver sådant?? mad.gif unsure.gif

Det här är fullständigt absurt, <span style='color:blue'>ska jag försvara mej?? Mot vad? wacko.gif </span>
Detta är ju värre än Franz Kafkas Processen...
Ju mer jag "försvarar" mej, desto "elakare" framstår jag... sad.gif

Lugn, lugn, lugn sleep.gif
Du behöver varken dalta, dela allas åsikter eller jamsa. Med ödmjukhet och diplomati får man en bra "diskussion", och det blir inte pajkastning! sleep.gif
Hannele
CITAT (Birgitta P @ 04-09-2005, 12:04)
ödmjukhet och diplomati  får man en bra "diskussion", och det blir inte pajkastning!  -_-

Jag har inte sysslat med pajkastning.
Vaffö svarar jag över huvud taget??
Vaffö drog Bettson mej in i detta??? mad.gif wacko.gif
Jag är fullständigt ointresserad av vad Reserv tycker eller tänker om mej.
Ralf
Precis, många som har blivit indragna mot sin vilja. Märkligt beteende.

Jag är på en del andra forum o diskuterar olika saker. Där ser man sällan det man ser här på Odla bla därför att Webbisarna stävjar sånt ganska snabbt.
Biggan_
CITAT (Hannele @ 04-09-2005, 12:09)
CITAT (Birgitta P @ 04-09-2005, 12:04)
ödmjukhet och diplomati  får man en bra "diskussion", och det blir inte pajkastning!  sleep.gif

Jag har inte sysslat med pajkastning.
Vaffö svarar jag över huvud taget??
Vaffö drog Bettson mej in i detta??? mad.gif wacko.gif
Jag är fullständigt ointresserad av vad Reserv tycker eller tänker om mej.

Jag skrev inte du, jag skrev man! sleep.gif
Tesa
Ska inte nämna några namn här nu för det verkar farligt..
..men en del kan kläcka ur sig kommentarer "helt plötsligt" så man inte tror det är sant..
Antingen med en ganska skarp ton av överlägsenhet eller kanske snarare "besservisserattityd"...eller rent ut sagt plumpt och elakt..helt klart avsett att få någon annan att känna sig "mindre värd" eller inkompetent...
...om man försökte upparma lite ödmjukhet och tolerans istället så behövde det inte bli såna "krig" jämt...
Biggan_
CITAT (Tesa @ 04-09-2005, 12:25)
Ska inte nämna några namn här nu för det verkar farligt..
..men en del kan kläcka ur sig kommentarer "helt plötsligt" så man inte tror det är sant..
Antingen med en ganska skarp ton av överlägsenhet eller kanske snarare "besservisserattityd"...eller rent ut sagt plumpt och elakt..helt klart avsett att få någon annan att känna sig "mindre värd" eller inkompetent...
...om man försökte upparma lite ödmjukhet och tolerans istället så behövde det inte bli såna "krig" jämt...

just så smile.gif
Bettson
CITAT (Hannele @ 04-09-2005, 11:44)
CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 11:09)
Jag kan nog inte annat än tycka att det märks att Hannele och Reserv inte gillar varandra.

Inte heller att Fenja och Reserv inte gillar varandra.

Det är helt min ensak vad jag tycker om någon här, det är fullständigt ointressant.
Jag säger inte något elakt personligen till någon.
Men jag daltar inte och delar inte allas åsikter om allt - det tåls inte här?
Utan man ska bara jamsa? Vad är det för "diskussion" då?

wacko.gif blink.gif sad.gif Jag har inte ens varit här på tio dagar, ändå lyckas du blanda mej i detta??
Bara för att jag kommenterade reservn när han helt plötsligt skrev att han inte vill vara gift med mej!!!
Och med flera andra.
Jag svarade honom inte ens, vad jag anser om det ”giftermålet” för då skulle det bli elakt värre.

Jag håller tyst om så mycket skit som slängs här, men så fort man svarar, så...
Ska man bara vara tyst när någon skriver sådant?? mad.gif unsure.gif

Det här är fullständigt absurt, <span style='color:blue'>ska jag försvara mej?? Mot vad? wacko.gif </span>
Detta är ju värre än Franz Kafkas Processen...
Ju mer jag "försvarar" mej, desto "elakare" framstår jag... sad.gif

Men Hannele då!

Jag ber dig inte försvara dig. Jag ber er om att ni skall ingå vapenvila. Det är väl så att du har haft en ensidig vapenvila i tio dagar. Jag förstår ifall du länner dig upprörd i så fall. Då har du ansträngt dig.

Det ni behöver är en samtidig vapenvila, Inte för att ni ska bli bästa kompisar utan för att åtminstone kunna respektera varandra.

Och som jag sagt förut. Man kan ha sina åsikter och även uttrycka dom.

Men man kan välja när man uttrycker dom och på vilket sätt. Det är inte att dalta. Och jamsa, vad är det? Är det att skämta eller är det att diskutera ämnen som inte anses viktiga? Viktiga för vem?

Just när du säger att det jamsas, eller att det diskuteras om INGENTING så kan nog många känna sig oviktiga. Jag har själv blivit jätteledsen ibland när du säger så. Jag försöker så ofta jag orkar och kan att lätta upp stämningen.

Jamsar jag då? Eller just kommentarern om att det diskuteras om ingenting.Har jag deltagit i en sådan tråd som är värderad till ingenting så känner jag mig helt plötsligt som ingenting.

Eller om att småprat förstör forat och forat sökfunktioner osv. Jag skriver mycket på just småprat och känner då att jag tillhör den grupp som förstör forat och forats sökfunktioner.

NU var det inte det här den här tråden handlade om .

Jag bad er ingå ömsesidig vapenvila. Är ni med på det eller inte.

Jag bad er också låta bli att skjuta budbäraren.
Och jag stack ut hakan så jag får väl skylla mig själv. Men jag känner mig skjuten, avliden och upplöst till ingenting.
Hannele
CITAT (Birgitta P @ 04-09-2005, 12:04)
Du behöver varken dalta, dela allas åsikter eller jamsa. Med ödmjukhet och diplomati  får man en bra "diskussion", och det blir inte pajkastning!  -_-

CITAT (Birgitta P @ 04-09-2005, 12:18)
Jag skrev inte du, jag skrev man! sleep.gif

Vem var du i ditt inlägg?? Under citat av hela mitt förra inlägg? wacko.gif blink.gif
Biggan_
CITAT (Hannele @ 04-09-2005, 12:29)
CITAT (Birgitta P @ 04-09-2005, 12:04)
Du behöver varken dalta, dela allas åsikter eller jamsa. Med ödmjukhet och diplomati  får man en bra "diskussion", och det blir inte pajkastning!  sleep.gif

CITAT (Birgitta P @ 04-09-2005, 12:18)
Jag skrev inte du, jag skrev man! sleep.gif

Vem var du i ditt inlägg?? Under citat av hela mitt förra inlägg? wacko.gif blink.gif

Nu är du i fel mening! wink.gif sleep.gif
Bettson
CITAT (Ralf @ 04-09-2005, 12:11)
Precis, många som har blivit indragna mot sin vilja. Märkligt beteende.

Jag är på en del andra forum o diskuterar olika saker. Där ser man sällan det man ser här på Odla bla därför att Webbisarna stävjar sånt ganska snabbt.

OK då Ralf. Då har jag förbrutit mig och dragit in stackars Hannele mot hennes vilja.

Men det jag egentligen säger är att Reserv och Hannele hugger som barracudor mit varandra och jag tycker det ät otrevligt. Jag ber dom sluta.

Vi får väl se om jag blir avstängd för det stora brottet då.
silos
Kärlek kärlek underbar kärlek;här kommer massor av kramar till er A L L A wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
amaira
CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 12:27)
Jag bad er ingå ömsesidig vapenvila. Är ni med på det eller inte.

Jag bad er också låta bli att skjuta budbäraren.
Och jag stack ut hakan så jag får väl skylla mig själv. Men jag känner mig skjuten, avliden och upplöst till ingenting.

Seså Bettson wub.gif Upp med hakan igen!!! wub.gif smile.gif

Det här sköter du BRA!

Bli inte ledsen om du inte lyckas förändra sådant som inte går att förändra. "Folk" är som de är, det får man leva med. rolleyes.gif

Dessutom ... så kanske du ändå uppnår något, jag tror faktiskt det.

Kramisar igen från amaira wub.gif
Gillan
CITAT (amaira @ 04-09-2005, 13:16)
CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 12:27)
Jag bad er ingå ömsesidig vapenvila. Är ni med på det eller inte.

Jag bad er också låta bli att skjuta budbäraren.
Och jag stack ut hakan så jag får väl skylla mig själv. Men jag känner mig skjuten, avliden och upplöst till ingenting.

Seså Bettson wub.gif Upp med hakan igen!!! wub.gif smile.gif

Det här sköter du BRA!

Bli inte ledsen om du inte lyckas förändra sådant som inte går att förändra. "Folk" är som de är, det får man leva med. rolleyes.gif

Dessutom ... så kanske du ändå uppnår något, jag tror faktiskt det.

Kramisar igen från amaira wub.gif

Från mig med wub.gif tongue.gif /Evgeni
pejori
kram från mej också smile.gif
Ophelia
CITAT (Evgeni @ 04-09-2005, 13:20)
CITAT (amaira @ 04-09-2005, 13:16)
CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 12:27)
Jag bad er ingå ömsesidig vapenvila. Är ni med på det eller inte.

Jag bad er också låta bli att skjuta budbäraren.
Och jag stack ut hakan så jag får väl skylla mig själv. Men jag känner mig skjuten, avliden och upplöst till ingenting.

Seså Bettson wub.gif Upp med hakan igen!!! wub.gif smile.gif

Det här sköter du BRA!

Bli inte ledsen om du inte lyckas förändra sådant som inte går att förändra. "Folk" är som de är, det får man leva med. rolleyes.gif

Dessutom ... så kanske du ändå uppnår något, jag tror faktiskt det.

Kramisar igen från amaira wub.gif

Från mig med wub.gif tongue.gif /Evgeni

Från mig med, du är klok smile.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (Ophelia @ 04-09-2005, 15:53)
CITAT (Evgeni @ 04-09-2005, 13:20)
CITAT (amaira @ 04-09-2005, 13:16)
CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 12:27)
Jag bad er ingå ömsesidig vapenvila. Är ni med på det eller inte.

Jag bad er också låta bli att skjuta budbäraren.
Och jag stack ut hakan så jag får väl skylla mig själv. Men jag känner mig skjuten, avliden och upplöst till ingenting.

Seså Bettson wub.gif Upp med hakan igen!!! wub.gif smile.gif

Det här sköter du BRA!

Bli inte ledsen om du inte lyckas förändra sådant som inte går att förändra. "Folk" är som de är, det får man leva med. rolleyes.gif

Dessutom ... så kanske du ändå uppnår något, jag tror faktiskt det.

Kramisar igen från amaira wub.gif

Från mig med wub.gif tongue.gif /Evgeni

Från mig med, du är klok smile.gif wub.gif

om du inte tycker det blir för mycket, så får du en uppskattande kram från mej med smile.gif biggrin.gif wub.gif
Bettson
Kramar kan man aldrig få för mycket av, tack wub.gif
Hannele
CITAT (Reserv @ 03-09-2005, 11:33)
Vem jag är sambo eler gift med spelar ingen som helst roll om jag sköter mig i ett forum, så länge jag inte beter mig som ett troll. Fast jag är juh glad då förstås att det inte är Fenja, Posse, Hannele eller Berith jag tvingas va´gift/sambo med. Finns det över huvud taget nån chans att vi kan få tillbaks den stämmningen vi hade för ett par veckor sen? Men Amaira, skicka mig ett pm om kandidater är du snäll.

CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 12:46)
Men det jag egentligen säger är att Reserv och Hannele hugger som barracudor mit varandra och jag tycker det ät otrevligt.
Jag ber dom sluta.

Vi får väl se om jag blir avstängd för det stora brottet då.

Vad är det jag ska sluta med? Jag är fullständigt ointresserad av personen i fråga. Jag har inte sagt något om Reserv, inte kallat honom för något, inte svarat på alla påhopp från hans sida, genomsnitt en gång i veckan. Att ideligen bli kallad för "dysterkvist" och annat ska man kanske tåla? Jag ska tåla det? Säkert rätt för mej, tycker vissa? sad.gif

Nej, budbärare ska inte skjutas, men jag ska skjutas, när jag dras in här och nya rubriker startas och kommenteras på olika sätt på Odla.nu (fast jag inte ens var i Sverige)? Jag ska skjutas, att jag råkade vara så korkad att jag överhuvudtaget brydde mej att svara på det mest ointressanta inlägg på cyberspace den här veckan? Jag är ledsen att jag råkade se det!


CITAT (Ralf @ 04-09-2005, 12:11)
Precis, många som har blivit indragna mot sin vilja. Märkligt beteende.

Ja, tråkigt. Inte säkert att det bästa är att säga "Lugn, lugn, lugn"?
Tack för alla kramar. Och sympati. wub.gif


jamsa med - inte våga säga emot
(jamsa - prata dumheter)
silos
Måste säga att det har varit spännande och intressant för mig att läsa i den här tråden och även i de andra som har att göra med "bråket och troll"!

Mina tankar går tillbaka till tiden då många härinne var efter mig(solis och Groowymama);det skrevs många hemskheter om mig som person etc. etc...
Jag tror att de flesta härinne var ordentligt trötta på mig och mina skriverier om dittan och dattan och först fattade jag ingenting alls utan tyckte att många av er var riktigt dumma och elaka men inte kunde jag ge uttryck för detta förran jag blev ordentlig arg och fräste högljutt:EN gång och svorde till sad.gif och följden var att jag åkte ut ifrån forumet, men det var inte bara det som var anledning,utan jag var alldeles för provocerande och skrev på tok för mycket om saker som faktiskt inte intresserade er andra!

När jag blev utsläng som Groowymama mådde jag dåligt och kände mig mycket misslyckad och var sååå ledsen sååå!!!

Men nu under de senaste veckorna har allt detta vänts till lycka och glädje för mig personligen wub.gif
Jag har kunnat med eran hjälp skaka av mig flera av mina mycket falska masker!

För första gången har jag kunnat se mig själv i de elaka orden om min person och mitt sätt och det var ingenting tilltalande;tvärtemot det gjorde MYCKET ONT inom mig;jag grät,skrek,förbannade de"elaka" här på forumet och höll på att bli ordentligt sjuk i sinnet och själen!!!

Just de orden som gjorde värst ont inom mig hjälpte mig faktiskt att se mig själv som jag var och har varit så länge som jag kan minnas och en enorm mirakel håller på att hända i mitt liv och detta fantastiska har jag att tacka alla er som sade de "onda" orden om mig och min person

wub.gif wub.gif wub.gif

Kunde jag så skulle jag krama varenda en av er och bjuda er på en middag på en restaurang smile.gif smile.gif smile.gif
Ni gav mig utan att ni visste det en S T O R gåva:jag har fått tillgång till mitt autentiska jag!!!

Tack gånger miljoner wub.gif wub.gif wub.gif ifrån en mycket mycket tacksam Kyllikki wub.gif wub.gif wub.gif
Björken
Varför ska nästan varenda tråd som startar urarta. Kan inte ni som har svårt att gilla varandra tjafsa om det på en egen tråd.

En stor kram till dig Bettson som gjorde ett gott försök i varje fall
Bettson
CITAT (Hannele @ 04-09-2005, 17:48)
CITAT (Reserv @ 03-09-2005, 11:33)
Vem jag är sambo eler gift med spelar ingen som helst roll om jag sköter mig i ett forum, så länge jag inte beter mig som ett troll. Fast jag är juh glad då förstås att det inte är Fenja, Posse, Hannele eller Berith jag tvingas va´gift/sambo med. Finns det över huvud taget nån chans att vi kan få tillbaks den stämmningen vi hade för ett par veckor sen? Men Amaira, skicka mig ett pm om kandidater är du snäll.

CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 12:46)
Men det jag egentligen säger är att Reserv och Hannele hugger som barracudor mit varandra och jag tycker det ät otrevligt.
Jag ber dom sluta.

Vi får väl se om jag blir avstängd för det stora brottet då.

Vad är det jag ska sluta med? Jag är fullständigt ointresserad av personen i fråga. Jag har inte sagt något om Reserv, inte kallat honom för något, inte svarat på alla påhopp från hans sida, genomsnitt en gång i veckan. Att ideligen bli kallad för "dysterkvist" och annat ska man kanske tåla? Jag ska tåla det? Säkert rätt för mej, tycker vissa? sad.gif

Nej, budbärare ska inte skjutas, men jag ska skjutas, när jag dras in här och nya rubriker startas och kommenteras på olika sätt på Odla.nu (fast jag inte ens var i Sverige)? Jag ska skjutas, att jag råkade vara så korkad att jag överhuvudtaget brydde mej att svara på det mest ointressanta inlägg på cyberspace den här veckan? Jag är ledsen att jag råkade se det!


CITAT (Ralf @ 04-09-2005, 12:11)
Precis, många som har blivit indragna mot sin vilja. Märkligt beteende.

Ja, tråkigt. Inte säkert att det bästa är att säga "Lugn, lugn, lugn"?
Tack för alla kramar. Och sympati. wub.gif


jamsa med - inte våga säga emot
(jamsa - prata dumheter)

Hannele det finns gott om inlägg bakåt där du inte är så fin i mun heller mot Reserv. Spå det är ganska bortkastat att du hela tiden citerar Reserv. Börjar någon citera dig så ser man en annan sida också.

Fortfarande år det så att det inte är ens fel att två träter.

Fortfarande är det så att reserv och du ofta träter. Fenja och Reserv träter inte i allt för fina ordalag heller.

Vem än trollet är så går ni igång på det bråket hela tiden. Jag är i alla fall hjärtligt trött på det hela. Så jag bad er artigt och snällt att göra en vapenvila.

Vad var resultatet?

Reserv bad om ursäkt och gick gärna med på det förslaget.

Du anser att du måste försvara dig så du vill fortsätta ordkriget.

Fenja har inte svarat en gång.

Jag ber er fortfarande att sluta vapenvila. Det är ingen som helst diskussion ni ägnar er åt utan elakheter er emellan och ni kan alla tre.
Precis som ni kan vara jättetrevliga mot andra.
Hannele
CITAT (Björken @ 04-09-2005, 20:11)
Varför ska nästan varenda tråd som startar urarta. Kan inte ni som har svårt att gilla varandra tjafsa om det på en egen tråd.

Varför läser du en egen tråd som heter "Kan vi ordna en vapenvila"? huh.gif

Jag ska göra som Bettson ber.
AnitaO
Ja, men nu har väl alla fått säga sitt eller?
Bettson har försökt nu med vad som förmodligen är den enda lösningen.

Hannele:
Jag tror inte att detta handlar om en irritation som uppkommit dom senaste 10 dagarna när du varit utomlands.
Det går ju betydligt längre tillbaka, och det kanske du förstår innerst inne?
Det är ju skittrist för alla andra medlemmar.

Reserv har bett om ursäkt, så ta emot den tycker jag så kan vi lägga ner sen.
Bettson
CITAT (Hannele @ 04-09-2005, 20:35)
Jag ska göra som Bettson ber.

Tack snälla Hannele!

Hoppas du tar det på rätt sätt och inga hard feelings. Det är det inte från min sida i alla fall. wub.gif
*Felix matte*
Nu har jag suttit och läst igenom alla inlägg i tråden... Herregud säger jag... Bettson vädjar snällt om "vapenvila" men det hela urartar till ... ja jag vet inte.
Känns nästan som jag ville skrika... vråla rakt ut NÄÄÄÄÄÄÄ nu räcker det!

Här har jag gått och myst... njutit av att ha nästan djungel i gästrummet...Physalisarna når strax taket, Paprika har vi skördat ganska många frukter, 13 amaryllislökar i mörklagd lilltoa, 2 nysatta varav en ska till att blomma... krukväxter som jag aldrig tidigare vågat testa står på mina fönsterbänkar... en av dem satt från skott av Oldwolfie. Ute blommar en enda planta, alla andra har lagt sig till ro i väntan på vintern... den blommande är Praktlysingen som Oldwolfie skickade till mig ifjol...lyser som vackraste sol.

Inget av detta hade jag haft om jag inte fått tips om och blivit medlem på Odla.nu Här har jag fått svar på mina frågor, fått vänner.. och så vill och hoppas jag att forumet ska få fortsätta att vara.. En samlingspunkt för odlarintresserade, vare sig vi har trädgård eller odlar på balkong eller fönsterbänkar.

Fredspipa tongue.gif nu är jag ju ickerökare så jag drar inget bloss men hoppas ändå att vi från och med imorgon bitti visar varandra respekt. wub.gif
Fenja
CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 20:11)
Fenja har inte svarat en gång.

På grund av att jag flyttar, så har jag inte satt mig vid datorn förrän nu... ska jag be om ursäkt? Jag har läst delar av den här tråden, vilket är ren tur, eftersom jag oftast inte läser småprat alls numera. Jag ska ta det som står i beaktande och lägga det på minnet, men jag tänker inte lova att inte träta med någon. Med detta menar jag inte heller att jag ska träta...
Jag förstår inte ens vad min, Hanneles och Reservs relation har med saken att göra? Hela forumet går i spinn för att någon kallar sig "I stället för" och "Ordenarie" och om jag får gissa, så är de båda identliska med en av de som bidragit så mycket till den goda stämningen som lyfter taket här... *ryser*
Mvh
Fenja
amaira
Fenja! En gång i tiden skrev jag till dig, att jag "ändrar uppfattning när jag ser någonting annat".
Vill bara tala om att jag har ändrat uppfattning!!! wub.gif wub.gif wub.gif
Kram till dig, och till alla andra här. (än en gång wub.gif )
AnitaO
CITAT (Fenja @ 05-09-2005, 00:23)
Jag har läst delar av den här tråden, vilket är ren tur, eftersom jag oftast inte läser småprat alls numera.

Varför känns det så svårt att tro det?
Efter lång bortavaro så snavar du direkt över detta inlägg trots att det måste ha varit mängder av olästa ämnen.
Sicken sabla otur alltså rolleyes.gif
mulle
CITAT (Felix matte @ 04-09-2005, 21:01)
Nu har jag suttit och läst igenom alla inlägg i tråden... Herregud säger jag... Bettson vädjar snällt om "vapenvila" men det hela urartar till ... ja jag vet inte.
Känns nästan som jag ville skrika... vråla rakt ut NÄÄÄÄÄÄÄ nu räcker det!

Här har jag gått och myst... njutit av att ha nästan djungel i gästrummet...Physalisarna når strax taket, Paprika har vi skördat ganska många frukter, 13 amaryllislökar i mörklagd lilltoa, 2 nysatta varav en ska till att blomma... krukväxter som jag aldrig tidigare vågat testa står på mina fönsterbänkar... en av dem satt från skott av Oldwolfie. Ute blommar en enda planta, alla andra har lagt sig till ro i väntan på vintern... den blommande är Praktlysingen som Oldwolfie skickade till mig ifjol...lyser som vackraste sol.

Inget av detta hade jag haft om jag inte fått tips om och blivit medlem på Odla.nu Här har jag fått svar på mina frågor, fått vänner.. och så vill och hoppas jag att forumet ska få fortsätta att vara.. En samlingspunkt för odlarintresserade, vare sig vi har trädgård eller odlar på balkong eller fönsterbänkar.

Fredspipa tongue.gif nu är jag ju ickerökare så jag drar inget bloss men hoppas ändå att vi från och med imorgon bitti visar varandra respekt. wub.gif

Instämmer fullständigt!
Mulle
Hannele
CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 20:11)
Hannele det finns gott om inlägg bakåt där du inte är så fin i mun heller mot Reserv. Spå det är ganska bortkastat att du hela tiden citerar Reserv. Börjar någon citera dig så ser man en annan sida också.

Gärna för mej, gör det, please.
Fenja
CITAT (AnitaGg @ 05-09-2005, 08:22)
Varför känns det så svårt att tro det?
Efter lång bortavaro så snavar du direkt över detta inlägg trots att det måste ha varit mängder av olästa ämnen.
Sicken sabla otur alltså rolleyes.gif

Eftersom frågan uppbarligen bekymrar dig så är det så här: I fredags så berättade några av de jag chattar med att det "rörde på sig i småprat" och länkade några av trådarna till mig. Så när jag satte mig vid datorn i går så antog jag, av rubriken att döma, att denna tråd handlade om just detta, så jag öppnade den och kollade.
Vad gäller lång bortavaro så förstår jag inte varifrån du fått det?!

Tack Amaira! wub.gif

Mvh
Fenja
Bettson
CITAT (Hannele @ 05-09-2005, 10:00)
CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 20:11)
Hannele det finns gott om inlägg bakåt där du inte är så fin i mun heller mot Reserv. Spå det är ganska bortkastat att du hela tiden citerar Reserv. Börjar någon citera dig så ser man en annan sida också.

Gärna för mej, gör det, please.

No way....

Jag bad er hövligt och snällt att ha en vapenvila. Tråkigt nog så tar ni det som kritik och för ett herrans liv. Jag tänker definitivt inte gå ner på den nivån att jag ska sitta och citera gammalt groll som jag inte är intresserad av och som jag helst sluppit se första gången.

Jag vill att ni slutar bråka helt enkelt. För ni bråkar och ni är lika duktiga på det alla tre och det är jäkligt trättsamt.

Om ni skall vara arga på någon så är det trollet som nästan exakt använde Fenjas ord om vem hon trodde trollet var dvs Reserv.
Dvs man skulle tro det ar Fenja som är trollet och tar tilfället i akt att hacka på Reserv. Reserv går i däck och fräser till att han inte är gift med copycat och så kommer den repliken han redan bett om ursäkt för. Han ville inte va gift med den eller den heller. Allt sagt med utgångpunkt att ni tror han är trollet.

Men om det inte är Reserv som är trollet då?

Då har ni faktiskt varit rätt elaka mot honom.

Om han skulle vara trollet, så vinner ni på mitt förslag, för då förlorar han sitt verktyg. Var lite smarta och tänkt till i stället för att bli ilskna och skjuta budbäraren.

Men det är klart, vill ni bråka så. Dvs fortsätter ni så vet man hädanefter att det är bråk som är poängen och livsluften.

Jag vill ha fred
AnitaO
CITAT (Fenja @ 05-09-2005, 10:20)
Eftersom frågan uppbarligen bekymrar dig så är det så här: I fredags så berättade några av de jag chattar med att det "rörde på sig i småprat" och länkade några av trådarna till mig. Så när jag satte mig vid datorn i går så antog jag, av rubriken att döma, att denna tråd handlade om just detta, så jag öppnade den och kollade.
Vad gäller lång bortavaro så förstår jag inte varifrån du fått det?!

Bekymrar mig? Nej inte för 5 öre.
Bara en iakttagelse. Tänkte högt.

Ser också som utomstående betraktare ett par andra lustiga "sammanträffanden", men jag avstår nog att kommentera och tänker tyst i stället denna gång.

Lång bortavaro? Tja, det beror väl på hur man definierar ordet "lång" gissar jag.
Vad jag syftade på var det du skrev tidigare i detta ämne:

"På grund av att jag flyttar, så har jag inte satt mig vid datorn förrän nu..."
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon