Full version: Humlebok
Big Gardener
Är det någon här som har en Humlebok, Ostrya carpinifolia, eller har sett någon i någon park i närheten av er?

Skriv i så fall lite om den och vilken zon och vilket läge den står i samt hur den har utvecklats. Ta gärna en bild och skicka in om möjligt.

Tack!
Big Gardener
*bump*
askur
Humlebok finns på Alnarpsområdet (antar att du känner väl till Alnarp!) mellan professorsvillorna i sydöstra kanten. De ser ut att trivas, vet inte hur gamla de är, producerar frö rätt ofta. Dig. kameran är tillfälligt sönder så jag kan inte några bilder.
Big Gardener
Jodå, jag känner till dessa tre individer mycket väl. Men bara tre individer på Alnarp räcker inte riktigt för att jag ska bilda mig en hyfsad uppfattning om hur de fungerar i mångaskiftande miljöer. Tack i alla fall!
Huggorm
Jag lyfter den här nio år gamla tråden eftersom jag är nyfiken som samma sak som trådstartaren. Vad är era erfarenheter av humlebok? Jag har en liten själv som är mycket frisk och vacker och verkar trivas utmärkt. Växer sakta, kanske femton centimeter per år, men har aldrig haft några som helst skador. Vad skall man förvänta sig, blir det ett litet knotigt och brett träd i stil med ett äppelträd?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon