Full version: trädgårdsresa
Frida H
Är det någon som har varit någon trevlig trädgårdsresa? Ska få en i present. Ja vi ska inte resa nu utan till våren eller sommaren. Det finns ju till både England o Holland o Frankrike .........
Om någon varit på nån resa som inte var trevlig så är det bra att veta det åxå. Tips tips tips tack
stina
Åh lyllos dej!!! Har inte varit på någon trädgårdsresa själv - men om jag fick välja skulle jag lätt välja England.... Älskar den engelska trädgårsstilen!!!

/Stina
mulle
Jag gjorde en privat trädgårdsresa i våras till London med Chelsea Flower Show som utgångspunkt. I samband med det blev jag medlem i Royal Horticultural Society och fick då dels en lista över alla deras trädgårdar i hela England med information om hur man tar sig dit och dels gratis inträde till allihopa.
Jag höll mig till det man kunde nå lätt från London.
Behöver jag säga att det var en oförglömlig resa...???!!!
wub.gif
Mulle
mulle
En bild av rhododendronträden i Wisley Garden



Mulle
Gillan
För några år sedan var jag till Keukenhoof i
Holland.Det var också helt fantastiskt, men jag skulle absolut
inte tacka nej till en trädgårdsresa i England.
Jag är nu inte speciellt svår att tillfredsställa när det
gäller detta ämne wub.gif .Botaniska i Uppsala
är också underbart smile.gif smile.gif
krellus
Mulle

Nu blir man avis.
Jag och frugan har pratat om trädgårdsresa till england men det har inte blivit av ännu. Visst, resa till england har det blivit några gånger men då har det blivit fotbollsresor.

Okej, jag och frugan besökte Kensington Roof Garden vilket var väldigt speciellt. Någon mer som har besökt denna trädgård på taket av ett hus mitt i London?
stina
CITAT (krellus @ 01-09-2005, 08:22)
Okej, jag och frugan besökte Kensington Roof Garden vilket var väldigt speciellt. Någon mer som har besökt denna trädgård på taket av ett hus mitt i London?

Ja jag var där förra våren. Jättehäftigt!!! Fina fåglar också!!! Det var häftigt för det var som en annan värld mitt i London. Väligt anonym ingång och omöjligt att bara "ramla på". Man måste veta var det ligger för att hitta dit...

Tycker också Hyde park är underbar! När jag var där blommade magnoliorna.... Suck...

/Stina

rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
krellus
Ger Kensington Roof Gardens **** pga att det är en så speciell känsla att gå där.

Du har rätt, man hittar inte dit av en slump. Kolla en guidebok så är det lätt.

Väl värt ett besök och japp, fåglarna var fina.
Lars-Olof Arvids
Resan "tre öar i Danmark" med www.akrabergsresor.se var jag på i sommar och blev mycket nöjd. Vi fick se väldigt fina trädgårdar, både privata och offentliga. Dessutom H C Andersen-museet i Odense, Egeskovs slott och lite shopping i Flensburg i Tyskland. Möjligen var tempot lite högt, för på flera ställen var det "antingen äta eller se sig omkring" som gällde.

Olle
mulle
Stööön - jag missade Kensington Roof Garden!!!
mad.gif sad.gif mad.gif
Jag visste inte ens att den fanns.
NU vet jag det... men det är nu det...
Mulle
Frida H
Tack för alla svar....gärna fler tips, den där takträdgården låter spännande.
Det bör vara en ordnad resa, det är en gammal dam som bjuder o hon vill att det är en organiserad resa, så fler tips på bra resebyråer som ordnar trädgårdsresor emottages tacksamt.
Hannele
CITAT (Frida H @ 04-09-2005, 20:40)
Det bör vara en ordnad resa, det är en gammal dam som bjuder o hon vill att det är en organiserad resa, så fler tips på  bra resebyråer som ordnar trädgårdsresor emottages tacksamt.

Kul! Vi har rest tre gånger med Rosebud's Tours, toppen: http://www.rosebuds-tours.se/

Fina trädgårdar, god mat, kunnig guide, trevliga medresenärer.
Nya resor annonseras efter nyår, många blir utsålda snabbt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon