Full version: Fyra år
*Felix matte*
43.816 cigaretter har jag låtit bli att röka under de fyra år som förflutit sedan jag slutade...
maken har varit lika duktig och tillsammans har vi "sparat" 127.944kr ohmy.gif biggrin.gif wub.gif
pejori
grattis till bedriften, båda två smile.gif smile.gif
Magdis
Bra gjort! Tänk så mycket växter ni kan köpa för pengarna ni sparat in! GRATTIS!!
Ophelia
Grattis grattis grattis!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
*Felix matte*
Tack Tack! wub.gif
ja nu tycker jag inte ens att en blombukett på ett par hundra är för dyr att köpa "bara så där" när andan faller på
Castea
FANTASTISKT BRA GJORT!

GRATTIS!
pimpim
Ett jättegrattis till er båda två!!!
silos
GRATTIS till er båda wub.gif wub.gif wub.gif

Det var verkligen bra gjort att sluta röka!
Reserv
Grattis! En riktig bragd och vilka slantar ni sparat, tänk att lägga dom pengarna på blomster istället, vilken underbar trädgård man skulle haft. wub.gif
Biggan_
Gratulerar!
Tänk vad pengar det har blivit i "besparingar", räcker ju både till blomster och resor varje år om ni så vill! smile.gif biggrin.gif
Grattis än en gång! ( Jag bockar och niger)
Kunde inte låta bli att räkna på mina egna "besparingar". Hitills har jag sparat 12.040 kronor! biggrin.gif Slutade röka 1 nov. 2004 (20 st om dagen ca.)
Det är ju inte klokt att man har eldat upp så mycket pengar, jag har rökt i runda slängar 43 år! mad.gif sad.gif Jag kommer aldrig i livet att tända en cigarett igen! Det "sparar" jag 14.600 kronor om året på (i dagens penningvärde)biggrin.gif
Jag brukar säga att jag började spara till en miljon, och misslyckades, så nu har jag börjat på min andra, och nu är oddsen bättre! laugh.gif laugh.gif
Jag gratulerar givetvis alla er andra som också har lyckats att sluta med detta otyg smile.gif
Fenja
Stort grattis! Det blir hemska summor när man räknar så där... och jag som röker ännu... unsure.gif
Mvh
Fenja
Inga från Närke
Grattis till dig Felix matte och din gubbe. Men handen på hjärtat, har du verkligen sparat alla dessa pengar? Tänk om ni lagt dem i en burk varje dag så du sett alla dessa växa.

Jag är MYCKET avundsjuk på er. Jag har försökt flera gånger. Var med i en rökavvänjningsgrupp gubben och jag på jobbet för något år sedan men gubben klarade det inte fast tillsammans var vi utan i 14 dagar. När han började igen så började jag. Sedan när jag varit inne nu flera gånger på USÖ så gick det bra under den veckan men så fort man kommer hem så faller man tillbaka.
Det är som de sa på avvänjningsgruppen. En del bara slutar och det fungerar och andra måste ha flera år för att till slut bestämma sig helt och fullt. De skulle behöva mera hjälp för det är svårt att sluta i sin vanliga miljö och ändra om livsstilen helt på egen hand. Vore man knarkare eller alkolist så fick man ju behandling hemifrån.
Men som sagt jag har inte gett upp ännu och jag ska lägga pengarna i en burk så jag ser att det fylls på det har jag lovat mig själv.
GRATTIS en gång till.
Gillan
Verkligen imponerande! Och JÄTTESTORT GRATTIS till er båda biggrin.gif biggrin.gif
Fialotta
Jätte jätte Grattis till er båda wub.gif wub.gif
Jag skäms nu....jag har haft återfall sad.gif sad.gif
Jag vet att du vill skälla på mig nu och jag skäms som en hund...dessutom när jag vet hur det kan sluta....ville egentligen inte berätta detta för dig...men nu får jag bita i det sura äpplen...så som vi har kämpat tillsammans på "sluta röka forat" en gång unsure.gif
*Felix matte*
CITAT (maudan @ 28-08-2005, 12:31)
Jätte jätte Grattis till er båda wub.gif wub.gif
Jag skäms nu....jag har haft återfall sad.gif sad.gif
Jag vet att du vill skälla på mig nu och jag skäms som en hund...dessutom när jag vet hur det kan sluta....ville egentligen inte berätta detta för dig...men nu får jag bita i det sura äpplen...så som vi har kämpat tillsammans på "sluta röka forat" en gång unsure.gif

Nej Maudan... jag vill inte skälla på dig... blir bara ledsen...inte vill du väl riskera att bli "fisk på land" sad.gif

Gör ett nytt försök så ska du se att det går bra wub.gif
Ophelia
CITAT (Birgitta P @ 28-08-2005, 12:01)
Gratulerar!
Tänk vad pengar det har blivit i "besparingar", räcker ju både till blomster och resor varje år om ni så vill! smile.gif biggrin.gif
Grattis än en gång! ( Jag bockar och niger)
Kunde inte låta bli att räkna på mina egna "besparingar". Hitills har jag sparat 12.040 kronor! biggrin.gif Slutade röka 1 nov. 2004 (20 st om dagen ca.)
Det är ju inte klokt att man har eldat upp så mycket pengar, jag har rökt i runda slängar 43 år! mad.gif sad.gif Jag kommer aldrig i livet att tända en cigarett igen! Det "sparar" jag 14.600 kronor om året på (i dagens penningvärde)biggrin.gif
Jag brukar säga att jag började spara till en miljon, och misslyckades, så nu har jag börjat på min andra, och nu är oddsen bättre! laugh.gif laugh.gif
Jag gratulerar givetvis alla er andra som också har lyckats att sluta med detta otyg smile.gif

Hehe...tjena miljonären laugh.gif laugh.gif laugh.gif


Grattis du med som slutat. Håller tummarna. Förhoppningsvis känner du som mig, att det luktar ruggigt illa och skulle du smaka så smakar det värre än när du tog din första cigg smile.gif
Biggan_
CITAT (maudan @ 28-08-2005, 12:31)
Jätte jätte Grattis till er båda wub.gif  :wub:
Jag skäms nu....jag har haft återfall sad.gif  :(
Jag vet att du vill skälla på mig nu och jag skäms som en hund...dessutom när jag vet hur det kan sluta....ville egentligen inte berätta detta för dig...men nu får jag bita i det sura äpplen...så som vi har kämpat tillsammans på "sluta röka forat" en gång unsure.gif

Inget att skämmas för tycker jag! Tror de flesta försöker många gånger innan de lyckas, så det är bara att ta nya tag. Inte skall man skämmas eller tappa gnistan heller! Prova dej fram tills du hittar ditt sätt att sluta.
Jag har provat med både tuggummi och plåster och inte lyckats. Mitt sätt att sluta är kanske inte att rekomendera, för det är visst lätt att få ett nytt beroende. Jag köpte snus och tog till när det var som värst! Till saken hör att jag tycker snus är vedervärdigt och snuskigt, men det hjälpte att ta en prilla när man höll på att klättra på väggarna. Eftersom jag tyckte det var motbjudande att stoppa snus i munnen, blev det alltmer sällan jag gjorde det, och nu saknar jag varken cigaretter eller snus. Man känner sig fräsch och sund fast jag undrar ibland hur mina lungor egentligen ser ut? Risken att ha rökt sig till KOL är ju nästan 100% , det kan ju visa sig långt efter man slutat röka. Så ge inte upp, utan på det igen. På ett eller annat vis så går det. Lycka till! smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Inga från Närke @ 28-08-2005, 12:23)
Grattis till dig Felix matte och din gubbe. Men handen på hjärtat, har du verkligen sparat alla dessa pengar? Tänk om ni lagt dem i en burk varje dag så du sett alla dessa växa.

Jag är MYCKET avundsjuk på er. Jag har försökt flera gånger. Var med i en rökavvänjningsgrupp gubben och jag på jobbet för något år sedan men gubben klarade det inte fast tillsammans var vi utan i 14 dagar. När han började igen så började jag. Sedan när jag varit inne nu flera gånger på USÖ så gick det bra under den veckan men så fort man kommer hem så faller man tillbaka.
Det är som de sa på avvänjningsgruppen. En del bara slutar och det fungerar och andra måste ha flera år för att till slut bestämma sig helt och fullt. De skulle behöva mera hjälp för det är svårt att sluta i sin vanliga miljö och ändra om livsstilen helt på egen hand. Vore man knarkare eller alkolist så fick man ju behandling hemifrån.
Men som sagt jag har inte gett upp ännu och jag ska lägga pengarna i en burk så jag ser att det fylls på det har jag lovat mig själv.
GRATTIS en gång till.

Tack allihopa! wub.gif det var hundra ggr lättare än vad jag trott... har aldrig ens haft en tanke på att återfalla i missbruket och det är jag/vi sååå glada för.

Inga... Nej vi har inte sparat allt... en hel del har affärerna fått .. en del har satts på resor och så älskar vi att göra "små" utflykter med bilen... brukar bli allt mellan 30 -60 mil ... köpa presenter till småttingarna... köpa blommor, både snitt och krukväxter... vissnar en bukett så köper man ny... kostar ju inte mer än några dagars röka... så har jag börjat tänka laugh.gif

Jag förstår att det är olika hur man klarar av stoppet men vi förändrade inget förutom att morronkaffet intogs framför teven istf under köksfläkten.
Min åsikt är att ingen klarar av att sluta om motivation saknas och en järnhård egen vilja att sluta. En äkta vilja... det hade inte jag vid mina tidigare försök... då tyckte jag alltid synd om mig som "inte fick" röka... Nu bestämde jag mig för att jag får göra det om jag vill... men jag ville inte wub.gif

Grattis till alla er som slutat och massor av pepp till er som står i startgroparna. wub.gif

Nu ska vi strax iväg och "utforska" en by som vi varit till bara en endaste gång på 42 år biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Birgitta P @ 28-08-2005, 12:58)
Man känner sig fräsch och sund fast jag undrar ibland hur mina lungor egentligen ser ut? Risken att ha rökt sig till KOL är ju nästan 100% , det kan ju visa sig långt efter man slutat röka. Så ge inte upp, utan på det igen. På ett eller annat vis så går det. Lycka till! smile.gif

Grattis Birgitta! du är duktig! wub.gif




Det var KOL som fick mig att sluta... har ju avancerad.
Eva i Skåne
GRATTIS alla ni som lyckats sluta wub.gif


Jag tycker du gör rätt Agneta, som unnar dig att använda pengarna på trevliga saker och inte bara sparar dem.
Det är ju lite belöning att kunna köpa nåt fint eller göra nåt kul, som du kanske inte hade råd till innan.

wub.gif
Kattgräs
Bra jobbat! wub.gif wub.gif wub.gif
renate
Grattis Felix matte & husse!

Själv slutate jag för 8½ år sedan,det var inte så svårt som jag trodde.Jag saknar inte cigaretterna längre.Känner mig frisk och pigg.
Anki på Öland
Oj, oj..... 134.050:- har jag inte rökt upp...... 2 paket om dagen i 5 år och 3 månader.
Anki
Hannele
Måtte bli knöligt att sova med så mycket pengar i madrassen. tongue.gif
(Vi har sparat "bara" 70.000 när att vi bakat bröd själva många år.)
Anki på Öland
CITAT (Hannele @ 29-08-2005, 09:01)
Måtte bli knöligt att sova med så mycket pengar i madrassen. tongue.gif

Det mesta av dom pengarna ligger väl tyvärr på madrassen........... wacko.gif wink.gif
Anki
Biggan_
CITAT (Anki på Öland @ 29-08-2005, 10:07)
CITAT (Hannele @ 29-08-2005, 09:01)
Måtte bli knöligt att sova med så mycket pengar i madrassen. tongue.gif

Det mesta av dom pengarna ligger väl tyvärr på madrassen........... wacko.gif wink.gif
Anki

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Hannele @ 29-08-2005, 09:01)
Måtte bli knöligt att sova med så mycket pengar i madrassen. tongue.gif
(Vi har sparat "bara" 70.000 när att vi bakat bröd själva många år.)

Vi har också bakat allt matbröd och kaffebröd ... i drygt fyrtio år. smile.gif

måste bli ena hiskliga summor vi sparat på det. biggrin.gif
labarradepan
grattis biggrin.gif hoppas ni har haft mycket kul för pengarna istället för att de har gått upp i rök tongue.gif
Rossi
Ett stort grattis! Du har inte bara sparat pengar utan även tjänat in en mycket bättre hälsa!

Själv har jag aldrig rökt överhuvudtaget.
Tesa
Vad kostar cigg nu då?...annars kan jag ju inte räkna ut hur mycket jag sparat under snart 3 år...eller är det 4....jag har faktiskt inte koll på det, sån ickerökare blev jag...
*Felix matte*
Tesa
CITAT (Rossi @ 30-08-2005, 08:35)
Ett stort grattis! Du har inte bara sparat pengar utan även tjänat in en mycket bättre hälsa!

Själv har jag aldrig rökt överhuvudtaget.

Tack allihopa för grattisar! wub.gif

pengarna kunde jag varit utan om jag istället hade fått behålla hälsan men tyvärr.., tobak är livsfarligt
fast jag har det bra ändå... kom för en stund sedan hem från 26-milaresa till byar som vi aldrig besökt biggrin.gif

Tesa jag har ingen aning om vad cigaretter kostar idag... jag har laddat ner en "mätare" som räknar ut hur många jag inte rökt, kronor jag sparat och tid jag förlängt livet med.

Du kan ladda ner den HÄR
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon