Full version: Sniglar käkar tomat!
pisanggoreng
Jag har inget minne av att de förbannade mördarsniglarna satt och mumsade i sig tomater förra året. I år gör de det! mad.gif mad.gif mad.gif Jag har visst varit lite lat med uppbindningen, och när någon tomat har släpat i marken har de fått smak på dem och börjat klättra upp längs stjälkarna. Vilka äckliga kryp!
Susanna
Hua vad äckligt det låter. Hoppas du får bukt med dom.
rosita
Här ger de sig på gurkorna som råkar hänga ner! mad.gif mad.gif mad.gif
ingrid fuxwall
Sniglar äter allt.
Första gången jag såg dem sitta på kantarellerna, då fällde jag en tår. Nu har jag vant mig.
pisanggoreng
Usch, vilka kräk! mad.gif
littlegem
I mitt området har spanjorfanskapet ännu inte kommit in, de högre makterna vare prisade för detta. Fast vi har oerhört gott om trädgårdssnäckor, parksniglar, vanliga skogssniglar och till och med en och annan Vinbergssnäcka. Den sistnämnda är vacker, men ack så besvärlig i större mängd.

I år har de käkat i stort sett allt utom "Snigelfritt" och till min förvåning har de käkat rätt bra på potatisblasten.
zaaritha
Behöver inte vara s.k. "mördarsniglar"--kanvara "vanliga" sniglar!!
horthensia
vår kolonilott är invaderad av olika vidriga sniglar.Dom äter på precis allt,både i jorden som morötter, och på höjden .T.o.m den 2-3m höga rudbeckian har dom klättrat upp i . Bönlandet kryllar av en sorts små sniglar med skal som äter upp bladen totalt. Blir det så här nästa år så slutar jag odla
GöranAndersens990
Jävla sniglar dem förstör våra liv!!! hade precis planterat gurkor och tomater och när man kommer ut så är dem där jävlarna och äter dem!! ranting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon