Full version: REKLAM?!
SOLVEIG
Go´afton!

För en tid sedan dryftade vi lite angående reklam i forumet!

Min åsikt är att när varu och produktnamn nämnes är det reklam, mycket billig sådan, speciellt med tanke på att vem som helst kan nyttja detta forum.

Mycket, mycket stora pengar att tjäna!

Däremot från naturen direkt hämtade ex.växter, eller dessas verkan på oss .Ex: persilja innehåller järn som vi upptar ännu bättre tillsammans med
lite citronsaft på är ett naturligt tips som vi kan fixa enkelt och billigt utan att någon profiterar på vår osäkerhet.

Rätta mig om jag har fel!!
wink.gif sleep.gif
wolkenkrabber
gulle dig smile.gif
pejori
varför det...ha du dina åsikter om du känner för det. smile.gif
*Felix matte*
Jag har frågat om råd här på forum och fått svar som om man hårdrar kan tolkas som reklam.... men jag ser det som råd av vänliga människor som inte alls hade "tjäna pengar" i tankarna.

Får passa på att tacka den/dem som tipsade om bl.a ZINK mot håravfall. wub.gif
SOLVEIG
Felix matte!

Jag håller helt med dig!

Kinin är ju ett ÄMNE så vi är helt överens!




wub.gif Som tur är!
wolkenkrabber
CITAT (SOLVEIG @ 09-08-2005, 22:08)
Felix matte!

Jag håller helt med dig!

Kinin är ju ett ÄMNE så vi är helt överens!




wub.gif Som tur är!

REKLAM Fy på dig!

skämms säger jag då bara











































___________________________

Inget illa menat rolleyes.gif
SOLVEIG
Pejori !

Apropå åsikter!!

Det är väl diskussioner vi skall föra här?Om vi behåller våra åsikter för oss själva så blir det ju inget forum, och det vore väl tråkigt?

Observera att jag är intresserad av vad andra tycker,det är därför jag

undrade lite! Allting kan ses från flera håll så man kan ju ändra sig vid nya argument.

Blev lite förvånad - ( o lite lessen)











ohmy.gif ohmy.gif
*Felix matte*
CITAT (SOLVEIG @ 09-08-2005, 22:08)
Felix matte!

     Jag håller helt med dig!
   
     Kinin är ju ett ÄMNE så vi är helt överens!

     
     

      wub.gif Som tur är!

Nämen herregud... skrev jag Kinin... var ju ZINK (nu har jag ändrat) jag tipsades om. biggrin.gif

Fast... spela roll vad det heter... huvudsaken är ju att det finns snälla människor som är beredd att hjälpa en. wub.gif

kanske dök Kinin upp för att maken fått utskrivet det mot myrkrypningar... men det var många år sedan)
gunvor
Hasr hört att lite överdos av B-vitamin gör att människan smakar illa när fästingarna kommer - köpte en burk i går o hoppas - har nämligen plockat mer fästingar på mig själv än på hundarna!
sanning eller skrock?
Andra tips?

När det gäller hundarna få får dom olja med vitlök på maten - vitlök o hundar är ju ständigt diskuterat - vissa år är det jättebra - andra år är det livsfarligt!
Men de kemiska preparaten är inte riskfria! Det finns mycket biverkningar inrapporterade.
pejori
CITAT (Felix matte @ 09-08-2005, 21:20)
Jag har frågat om råd här på forum och fått svar som om man hårdrar kan tolkas som reklam.... men jag ser det som råd av vänliga människor som inte alls hade "tjäna pengar" i tankarna.

Får passa på att tacka den/dem som tipsade om bl.a ZINK mot håravfall. wub.gif

ÅÅÅÅ så bra att det hjälpte dej också smile.gif smile.gif
Rossi
Att tipsa om generiska beteckningar som persilja är ju inte reklam som jag anser det. Av den anledningen att ingen tjänar pengar på det.

MEN, tänk om nu persilja var en bristvara men det odlades av en enda hobbyodlare i hela Sverige. Om vi då tipsar om persilja här - är det reklam då? Persiljan är fortfarande en generisk beteckning (alltså inget varumärke/produktnamn) men det finns bara att få tag på via en enda källa som skulle komma att tjäna mycket på att vi tipsar om hans persilja.

Tål att tänka på.
pejori
CITAT (SOLVEIG @ 09-08-2005, 22:20)
   Blev lite förvånad - ( o lite lessen)

   





 

   

   :o  :o

det var inte min mening att såra dej smile.gif
jag menar bara att det inte kan klassas som reklam om man PRATAR om en vara. wub.gif wub.gif
att tipsa någon om tex. tempur eller blue air, tjänar JAG inga pengar på,
inte heller om jag berättar vilken bok jag läsersedan att tillverkaren kanske gör det är en annan sak. wub.gif wub.gif
men all försäljning bottnar väl i reklam, bra eller dålig wub.gif
så upp med hakan och skriv på du laugh.gif
Rossi
Å andra sidan - om en produkt är bra så gör det väl ingenting om företaget tjänar på att jag gör reklam för deras produkt genom att nämna varumärket?
pejori
nä just det...och är det skitvaror blir man ännu gladare, så man slipper bli lurad biggrin.gif
Rossi
CITAT (pejori @ 10-08-2005, 12:52)
nä just det...och är det skitvaror blir man ännu gladare, så man slipper bli lurad biggrin.gif

Precis! Om man aldrig pratade om bra och dåliga produkter så hade ju inte företagen behövt anstränga sig. Nu får de akta sig för det är ju så att om något är bra så berättar man det för ett par stycken men är det dåligt så berättar man för 10 gånger så många.
Biggan_
CITAT (SOLVEIG @ 09-08-2005, 20:01)
Go´afton!

För en tid sedan dryftade vi lite angående reklam i forumet!

Min åsikt är att när varu och produktnamn nämnes är det reklam, mycket billig sådan, speciellt med tanke på att vem som helst kan nyttja detta forum.

Mycket, mycket stora pengar att tjäna!

Däremot från naturen direkt hämtade ex.växter, eller dessas verkan på oss .Ex: persilja innehåller järn som vi upptar ännu bättre tillsammans med
lite citronsaft på är ett naturligt tips som vi kan fixa enkelt och billigt utan att någon profiterar på vår osäkerhet.

Rätta mig om jag har fel!!
wink.gif sleep.gif

Jag tycker att du har fel sleep.gif
Enligt din åsikt så skulle t.ex. tråden "vilken sekatör är bäst" i gårdagens småprat om trädgård inte få förekomma!
mulle
Jamen, vad yrar ni nu egentligen?
rolleyes.gif
Tänk t.ex. på avdelningen om ogräs och skadedjur - är det inte just meningen att vi ska tipsa om och diskutera både metoder och preparat?
Eller alla trådar om sevärdheter här eller där... De skulle ju också få läggas ner med det här resonemanget - att nämna en handelsträdgård eller plantskola är väl också reklam?
Eller trådarna "var hittar jag...?"...

Det skulle ju inte finnas mycket kvar av hela forumet om vi började jaga reklam?
tongue.gif
Och dessutom är det här väl inte något public service bolag?

Att man sen inte ska utnyttja forumet i eget privat syfte är väl en självklarhet!

Mulle
pejori
CITAT (mulle @ 10-08-2005, 13:05)
Jamen, vad yrar ni nu egentligen?
rolleyes.gif
Tänk t.ex. på avdelningen om ogräs och skadedjur - är det inte just meningen att vi ska tipsa om och diskutera både metoder och preparat?
Eller alla trådar om sevärdheter här eller där... De skulle ju också få läggas ner med det här resonemanget - att nämna en handelsträdgård eller plantskola är väl också reklam?
Eller trådarna "var hittar jag...?"...

Det skulle ju inte finnas mycket kvar av hela forumet om vi började jaga reklam?
tongue.gif
Och dessutom är det här väl inte något public service bolag?

Att man sen inte ska utnyttja forumet i eget privat syfte är väl en självklarhet!

Mulle

VI!!!! ohmy.gif ohmy.gif
biggrin.gif
mulle
wacko.gif
Nej, sorry, sorry, naturligtvis inte NI i bemärkelsen ALLA...
wub.gif
Mulle
pejori
biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 10-08-2005, 12:41)
CITAT (Felix matte @ 09-08-2005, 21:20)
Jag har frågat om råd här på forum och fått svar som om man hårdrar  kan tolkas som reklam.... men jag ser det som råd av vänliga människor som inte alls hade "tjäna pengar" i tankarna.

Får passa på att tacka den/dem som tipsade om bl.a ZINK mot håravfall.   wub.gif

ÅÅÅÅ så bra att det hjälpte dej också smile.gif smile.gif

Tack så jättemycket för tipset! wub.gif Jag kombinerade Zink med B-Kombin.. hon på Apoteket tipsade och efter knappt tre månader så slutade jag tappa så mycket hår wub.gif
Numera vågar jag borsta håret utan att få "kräkkänningar"

Tack pejori! wub.gif
Reserv
CITAT (Felix matte @ 10-08-2005, 23:58)
CITAT (pejori @ 10-08-2005, 12:41)
CITAT (Felix matte @ 09-08-2005, 21:20)
Jag har frågat om råd här på forum och fått svar som om man hårdrar  kan tolkas som reklam.... men jag ser det som råd av vänliga människor som inte alls hade "tjäna pengar" i tankarna.

Får passa på att tacka den/dem som tipsade om bl.a ZINK mot håravfall.   wub.gif

ÅÅÅÅ så bra att det hjälpte dej också smile.gif smile.gif

Tack så jättemycket för tipset! wub.gif Jag kombinerade Zink med B-Kombin.. hon på Apoteket tipsade och efter knappt tre månader så slutade jag tappa så mycket hår wub.gif
Numera vågar jag borsta håret utan att få "kräkkänningar"

Tack pejori! wub.gif

Och för oss med en redan påträngande flint, växer håret tillbaks då? Näe, jag skoja bara, men hjälper det verkligen? Jag tänkte mera på om man inte vill tappa mer än man redan gjort rolleyes.gif
liv
laugh.gif Försök med nässlor , både invärtes och utvärtes går bra .
Håret blir starkt , blankt och levande .
Och det är ju alldeles gratis tongue.gif
Reserv
CITAT (liv @ 11-08-2005, 00:10)
laugh.gif Försök med nässlor , både invärtes och utvärtes går bra .
Håret blir starkt , blankt och levande .
Och det är ju alldeles gratis  :P

Annars så får man dra den håriga bringan över skalpen och ha som budgetmodellen av implantat tongue.gif
liv
Utmärkt idee . Ta patent på den du Reserv .

Det kanske nu du gör "det stora kapet".

Jag menar implantatet biggrin.gif
tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Fenja
CITAT (gunvor @ 10-08-2005, 09:12)
Hasr hört att lite överdos av B-vitamin gör att människan smakar illa när fästingarna kommer - köpte en burk i går o hoppas - har nämligen plockat mer fästingar på mig själv än på hundarna!
sanning eller skrock?
Andra tips?

När det gäller hundarna få får dom olja med vitlök på maten - vitlök o hundar är ju ständigt diskuterat - vissa år är det jättebra - andra år är det livsfarligt!
Men de kemiska preparaten är inte riskfria! Det finns mycket biverkningar inrapporterade.

Teatreeolja som sätts på varannan, var tredje dag på djur funkar bra. Var noga med att vika undan pälsen ordentligt så att oljan kommer ner i huden. Sätt mitt på huvud, i nacken och på baken.
Du kan använda den själv med, sätt på när du vistas i fästingrika områden, stryk någon droppe på utsatta kroppsdelar.
Kan köpas i t e x hälsokostaffärer.
Mvh
Fenja
Zarah P
CITAT (Reserv @ 11-08-2005, 00:13)
CITAT (liv @ 11-08-2005, 00:10)
laugh.gif Försök med nässlor , både invärtes och utvärtes går bra .
Håret blir starkt , blankt och levande .
Och det är ju alldeles gratis  tongue.gif

Annars så får man dra den håriga bringan över skalpen och ha som budgetmodellen av implantat tongue.gif

Jag kan se det framför mig... Kanske inte så snyggt, men å andra sidan har väl Cher naveln som grop i hakan, numera, tror jag, efter alla lyften? tongue.gif
Då måtte ju bröstvårtor i pannan vara bättre, i alla fall!... laugh.gif
Biggan_
CITAT (Fenja @ 11-08-2005, 00:59)
CITAT (gunvor @ 10-08-2005, 09:12)
Hasr hört att lite överdos av B-vitamin gör att människan smakar illa när fästingarna kommer - köpte en burk i går o hoppas - har nämligen plockat mer fästingar på mig själv än på hundarna!
sanning eller skrock?
Andra tips?

När det gäller hundarna få får dom olja med vitlök på maten - vitlök o hundar är ju ständigt diskuterat - vissa år är det jättebra - andra år är det livsfarligt!
Men de kemiska preparaten är inte riskfria!  Det finns mycket biverkningar inrapporterade.

Teatreeolja som sätts på varannan, var tredje dag på djur funkar bra. Var noga med att vika undan pälsen ordentligt så att oljan kommer ner i huden. Sätt mitt på huvud, i nacken och på baken.
Du kan använda den själv med, sätt på när du vistas i fästingrika områden, stryk någon droppe på utsatta kroppsdelar.
Kan köpas i t e x hälsokostaffärer.
Mvh
Fenja

Varning för teatreeolja! Använd inte oljan outspädd, man kan få hudskador av den om man är känslig och i synnerhet om man går ut i solen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon