AvalonC
I januari 2003 började jag äta antidepressiva tabletter. Sedan dess har jag testat många sorter och starkare styrkor hela tiden, men inget har hjälpt.

2,5 år senare (IDAG) har jag fått min FÖRSTA utredning ang mina problem.
Det visar sig att jag inte alls har någon som helst depression.
(Enbart borderline)

Och min läkare förklarar för mig att de andra läkarna "bara har velat vara snälla när de gett mig antidepressiva tabletterna",
för de har tyckt så synd om mig!!!!!


Jag har ätit 2-3 tabletter om dagen i 900 dagar... (Räkna själv ut matten hur många tabletter det blir)
MOT EN SJUKDOM SOM JAG INTE ENS HAR!!!!!!

Bieffekterna från tabletterna och avvänjningsprocessen som jag nu kommer få gå igenom, är helt onödig... KÄNNS SÅ BRA!!! *grrr*


Men nu är jag inne i väntkön på vad även jag känner som RÄTT behandling... *Jippi*
(Dock tar det några månader innan fallet kommer att komma i dagen, men man måste vara possitiv.)
yenny
Usch! Va arg man blir! ungefär som att man har lust att stoppa i sej en massa tabletter för skoj skull mad.gif

verkar väldigt oansvarigt att stoppa i dej dessa tabletter bara för att vara "snäll" . Vore det inte bättre att göra ordentliga utredningar på en gång... jag säger som jag gjort så många gånger: vad håller psykvården på med!?
*Felix matte*
Så bra att du äntligen blir ordentligt utredd och får hjälp. wub.gif
se till att du får stöd under avvänjningen.
Fabulus
Vem har skrivit ut tabletterna? Psykiatrin eller husläkare?
De mesta av onödig förskrivning kommer trots allt från husläkare, psykiatrin har fullt sjå med att avvisa patienter....

Tyvärr är det också så att behandlingsbara sjukdomar (depression, psykoser) är just behandlingsbara och kan ges medicin, tabletter att stoppa i munnen och patienten kan vara hem och må som hon/han mår. Personlighetstörningar (boderline, antisocialpersonlighetststörning) är inte behanlingsbara med tabletter utan kräver större insatser från läkare och sjukskötskor och blir därför andrahandsdiagnoser. Symtomrn från personlighetstörnngar är mycket lika olika sjukdomar varför störningarna och sjukdomarna ofta sammanblandas. Dessutom kan symtomen hos ex borderline i form av depressionstecken ibland vara behandlingsbara, devs symtomen minskar men personlighetsstörningen kvarstår.

Hjälp och stöd behövs vid nedtrappning av antidepressiva men framför allt behövs långvarigt stöd och hjälp för personer med borderlinestörning. Patienten ska leva sitt liv med sin borderline och måste lära sig hantera symtomen.

Lycka till och häng kvar.
lilla mamma
Superklantigt. Milt sagt.

"Bara" borderline! Det är nog den mest tyngsta diagnosen att ha och att behandla.

Kämpa på, säger bara det. Lycka till, det är du värd
Snöflinga
Helt sjukt, så här får det ju bara inte vara mad.gif Självklart att man litar på sin läkare, vem skall man annars tro på när man är sjuk ?

Håller tummarna för dig och att du kommer att må bättre.........
AvalonC
CITAT (lilla mamma @ 08-08-2005, 21:59)
"Bara" borderline! Det är nog den mest tyngsta diagnosen att ha och att behandla.


Jo, hon sa det min läkare, att vi hade lååååg väg framför oss att vandra tillsammans....

Men jag är så glad att jag äntligen börjar tas på allvar... *skuttar fram*
farbror B
CITAT (AvalonC @ 08-08-2005, 23:35)
CITAT (lilla mamma @ 08-08-2005, 21:59)

"Bara" borderline! Det är nog den mest tyngsta diagnosen att ha och att behandla.


Jo, hon sa det min läkare, att vi hade lååååg väg framför oss att vandra tillsammans....

Men jag är så glad att jag äntligen börjar tas på allvar... *skuttar fram*

Hoppas det går bra för dej

Kram smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon