oliven
Hej,

Har några frågor angående mitt olivträd. Modellen är ett sk. Peace tree (tror jag).

* Hur stora kan de bli?
* Hur man skall beskära detta träd på bästa sätt. Idag är det en aning "yvigt" enligt mig.
* Varför är vissa oliver röda i färgen?
* Är det inte väldigt många oliver på detta lilla träd?

Tacksam för all hjälp och tips.

Mvh
oliven


--Bilder på mitt olivträd--
Reserv
Krukodlade Olivträd blir mellan 1-2 meter höga, det yviga kan du beskära till önskad form. Om du sätter ut din Oliv så ställ den soligt och vindskyddat. Vattna grundligt och låt den torka lätt mellan vattningarna. Planteras om på senvintern. Varför den har olika färger på frukterna eller varför det är så många får nån annan svara på, själv skulle jag bli glad om jag hade ett olivträd som trivdes så bra som ditt verkar göra. Välkommen hit, hoppas du ska trivas rolleyes.gif
oliven
CITAT (Reserv @ 07-08-2005, 14:18)
Krukodlade Olivträd blir mellan 1-2 meter höga, det yviga kan du beskära till önskad form. Om du sätter ut din Oliv så ställ den soligt och vindskyddat. Vattna grundligt och låt den torka lätt mellan vattningarna. Planteras om på senvintern. Varför den har olika färger på frukterna eller varför det är så många får nån annan svara på, själv skulle jag bli glad om jag hade ett olivträd som trivdes så bra som ditt verkar göra. Välkommen hit, hoppas du ska trivas rolleyes.gif

Tack för detta Reserv.
Fler tips och svar på mina frågor välkomnas.

Mvh
oliven
Lady Hamilton
rolleyes.gif Jag tror att det är bättre att DU berättar för oss hur du har lyckats så bra med ditt träd! Jag har oxså ett olivträd..............men det är långt i från så fint som ditt wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon