Full version: forsytesagan
Sidor: 1, 2
dammkillen
ikväll kanske man ska titta på forsytesagan, jag har sett något avsnitt tidigare. fler som tittat på den?
zaaritha
Jag är så urgammal att jag minns originalet!! unsure.gif
Så--nu spelar jag in nya versionen....
pejori
såg också orginalet smile.gif smile.gif
ska titta på skräckis på TV-3 biggrin.gif biggrin.gif
zaaritha
Vilken skräckis, har jag missat nå´t??
pejori
2305 sommardåd efter steven kings roman
01 10 ond rätt igenom smile.gif smile.gif
zaaritha
Aha; ja då har jag sett båda.
Eva i Skåne
Dammkillen.
Är inte Forsythesagan en typiskt kvinnoserie? wink.gif

Jag minns att min mamma och hennes väninnor tittade på originalet, men jag var nog några år för ung.
Har inte heller tittat på denna omgången, men har funderat på om det var den gamla serien som visas, men Zaarithas svar förklarar för mig att detta är en nyinspelning.
zaaritha
jag tror att man kan se både mansserier o kvinnoserier............ wink.gif
annama
Hon som spelar Molly i Karl för sin kilt hade en stor roll i den gamla inspelningen av Forsythesagan. Har tyvärr glömt hennes namn (som så mycket annat jag glömmer namnet på nu för tiden sad.gif ) Det är besvärligt att bli gammal wacko.gif wacko.gif sad.gif huh.gif
zaaritha
Oh-ja, tyvärr!! mad.gif
annama
Lilla vän, vad vet du om det? Jag skulle mycket väl kunna vara din mor, kom igen om så där en 20 år, du är alldeles för ung och grön för att veta hur det känns..... smile.gif
zaaritha
Menar du mej?? blink.gif
Jag är väl gammal!!
grycken
Susan Hampshire spelade Soames dotter Fleur i den första versionen.
netaave
Jag råkade hamna framför det förra lördagen så jag var ju bara tvungen att titta i kväll också. ffrade t.o.m. Alex Foley. tongue.gif
Reserv
Själv så missade jag den förståss, var den bra? är det serie eller var det film? Kollade på film med sambon, nåt kärleksdravel utan lyckligt slut blink.gif hur kan dom göra en kärleksfilm utan lyckliga slut? huh.gif
zaaritha
Det är en serie!
Ja, kanske görs en romantisk film utan lyckligt slut--därför att så ÄR
livet!! sad.gif
dammkillen
jag tittade på avsnittet igår också. jag tyckte det var bra. vad tyckte ni om avsnittet igår?
renate
Jag tittade,såg nog den gamla versionen med men har nästan glömt det.Måste ha sett den i Tyskland.
Ja den var bra dammkillen. tongue.gif ohmy.gif
birgitek
Oj, jag trodde det var en repris av originalet som går nu. Det är alltså en nyinspelning som visas nu? har sett lite grann och tycker den verkar ganska bra:
Birgit Ek
dammkillen
jag grät när pojken låg deprimerad i sängen. kanske insåg han att han hade gjort illa henne, hon den mörka, när han tidigare hade våldtagit henne

den påminner lite om stolthet och fördom, jag tror jag läst den boken och minns att jag tyckte den var jättebra. vad tyckte ni om stolthet och fördom?
Ullet
Stolthet o fördom?! Underbar! Fantastisk! Helt, helt.......underbar.... *suckar* Colina Firth ger en daller i knävecken, dräkterna är obetalbart fina, miljön likaså o historien, ja, vad säger man? Gamla miljöer får mig att gå igång o jag ser gärna "gamla hederliga" filmer wink.gif , dräktepos o annat dravel o sitter som slukad framför teven. Maken suckar o skrattar åt sin dåndimpigt romantiska fru. laugh.gif Gråter åt all olycklig kärlek författarna kan komma på o gläds som om det vore mig själv åt alla lyckliga slut. Forsytesagan har jag dock missat annat än när jag är uppe o burpar små bebisar kan jag få en glimt av lite men det är tyvärr inte så mkt tid just nu. wub.gif
SannaLasso
Så värst mycket "kvinnoserie" kan det väl inte ha varit från början? Han som skrev Forsytesagan, John Galsworthy, fick ju Nobelpriset i litteratur i början av 1930-talet. Forsytesagan var hans mest kända verk och bestod av flera böcker som han skrev under drygt 20 år.

Jag såg också förra omgången med Eric Porter som Soames. Susan Hampshire blev ju stor idol i halva Europa efter Fleurrollen och var här i Sverige och visade upp sig om jag inte minns helt fel. Jag ser fortfarande de gamla Soames, Jolyon, Irene, Winifred, Dartie, Arkitekten, June, Michael Mont och Fleurs kärlek Jon framför mig. Mont verkar vara en trevlig prick - både förra omgångens MM och denna har humor och ser trevliga ut. Jon såg helknäpp ut i förra omgången och jag fattade aldrig vad Fleur såg hos honom. Men nu!!! Skådiskillen som gör Jon nu ser ju ut som en ändå snyggare Erik Adielsson! wub.gif

Tyvärr hade jag svårt med de nya skådisarna i början - ge gamla var naturligtvis bättre och mer passande för rollerna wink.gif . Men efter något avsnitt känns de nya helt rätt. Irene till exempel! Nya Fleur verkar vara mer beräknande och egotrippad än vad jag minns att hon var förra gången.
Pirum
Jag har sett lite på gamla och nya och den äldre versionen verkade träigare och mer stofilaktig (dvs, bättre) än den nya som verkar mer kall. Jag blir dessutom bara förbannad när jag ser serien smile.gif Han som har huvudrollen är ju helt bäng i roten.
Ophelia
CITAT (Pirum @ 23-09-2005, 01:11)
Jag har sett lite på gamla och nya och den äldre versionen verkade träigare och mer stofilaktig (dvs, bättre) än den nya som verkar mer kall. Jag blir dessutom bara förbannad när jag ser serien smile.gif Han som har huvudrollen är ju helt bäng i roten.

Kan hålla med dig. Han är ganska läskig. Minns inte den gamla serien. Kanske borde se den med. har sett något avsnitt för länge länge sen men tror jag var för liten för att se dem.
Pirum
CITAT (Ophelia @ 23-09-2005, 16:31)
Kan hålla med dig. Han är ganska läskig. Minns inte den gamla serien. Kanske borde se den med. har sett något avsnitt för länge länge sen men tror jag var för liten för att se dem.

Ja, han är bra skådis, och det är ju bra att serien i huvudrollerna har karaktärer som inte är odelat goda och sympatiska. Mer realistiskt så.
Ophelia
CITAT (Pirum @ 23-09-2005, 16:51)
CITAT (Ophelia @ 23-09-2005, 16:31)
Kan hålla med dig. Han är ganska läskig. Minns inte den gamla serien. Kanske borde se den med. har sett något avsnitt för länge länge sen men tror jag var för liten för att se dem.

Ja, han är bra skådis, och det är ju bra att serien i huvudrollerna har karaktärer som inte är odelat goda och sympatiska. Mer realistiskt så.

Han är suverän! Såg honom i "Band of Brothers" och han var så duktig. Han spelar även Benedikt som är en av mina favoritkaraktärer i "Much Ado About Nothing". smile.gif smile.gif smile.gif
pejori
visst är det konstigt att se en skådis som man uppfattat som god/ond i motsatta roller? ohmy.gif ohmy.gif
Reserv
Nu är jag ännu mer förvirrad än virrhönor och virrtupparna tillsammans. blink.gif wacko.gif jag satt och ....trodde att jag läste den här tråden och skulle byta sida så försvann två sidor. blink.gif unsure.gif Jag är spiknykter, har inte druckit en droppe, men det här känns lite kymigt sad.gif
yenny
CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 21:48)
Nu är jag ännu mer förvirrad än virrhönor och virrtupparna tillsammans. blink.gif wacko.gif jag satt och ....trodde att jag läste den här tråden och skulle byta sida så försvann två sidor. blink.gif unsure.gif Jag är spiknykter, har inte druckit en droppe, men det här känns lite kymigt sad.gif

nej då... ingen fara... vi fick bara lite hjälp av ingemar att rensa,, jag tyckte det blev otrevligt här med wink.gif
Reserv
CITAT (yenny @ 23-09-2005, 21:50)
CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 21:48)
Nu  är jag ännu mer förvirrad än virrhönor och virrtupparna tillsammans. blink.gif  :wacko:  jag satt och ....trodde att jag läste den här tråden och skulle byta sida så försvann två sidor. blink.gif  :unsure:  Jag är spiknykter, har inte druckit en droppe, men det här känns lite kymigt sad.gif

nej då... ingen fara... vi fick bara lite hjälp av ingemar att rensa,, jag tyckte det blev otrevligt här med wink.gif

Jaha blink.gif faen jag vart juh skitskraj och funderade på om det slagit runt för mig också sad.gif fasen skrämmas så där, huvva, det kändes i hjärtat det. wacko.gif sad.gif
Ophelia
Hmmmm....ja så skönt det blev igen.

Hur som haver....jag gillar sådana här filmer som utspelas de där tidevarven.
renate
Var det otrevligt i denna tråden med?det har jag missat,jag tycker serien är bra,den gamla versionen minns jag väl men inte skådisarna.När gick den?
pejori
CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 21:55)
CITAT (yenny @ 23-09-2005, 21:50)
CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 21:48)
Nu  är jag ännu mer förvirrad än virrhönor och virrtupparna tillsammans. blink.gif  wacko.gif  jag satt och ....trodde att jag läste den här tråden och skulle byta sida så försvann två sidor. blink.gif  unsure.gif  Jag är spiknykter, har inte druckit en droppe, men det här känns lite kymigt sad.gif

nej då... ingen fara... vi fick bara lite hjälp av ingemar att rensa,, jag tyckte det blev otrevligt här med wink.gif

Jaha blink.gif faen jag vart juh skitskraj och funderade på om det slagit runt för mig också sad.gif fasen skrämmas så där, huvva, det kändes i hjärtat det. wacko.gif sad.gif

det gäller att hänga med i svängarna laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 23-09-2005, 22:47)
CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 21:55)
CITAT (yenny @ 23-09-2005, 21:50)
CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 21:48)
Nu  är jag ännu mer förvirrad än virrhönor och virrtupparna tillsammans. blink.gif  wacko.gif  jag satt och ....trodde att jag läste den här tråden och skulle byta sida så försvann två sidor. blink.gif  unsure.gif  Jag är spiknykter, har inte druckit en droppe, men det här känns lite kymigt sad.gif

nej då... ingen fara... vi fick bara lite hjälp av ingemar att rensa,, jag tyckte det blev otrevligt här med wink.gif

Jaha blink.gif faen jag vart juh skitskraj och funderade på om det slagit runt för mig också sad.gif fasen skrämmas så där, huvva, det kändes i hjärtat det. wacko.gif sad.gif

det gäller att hänga med i svängarna laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Det var juh det jag försökte göra. och när jag skulle byta sida så var dom borta wacko.gif Samtidigt satt jag och kolla på Fenomen på TV:n, inte undra på att man trott sig ha mist förståndet laugh.gif laugh.gif
Betty
Jahaja, där ser man, ordningen återställd, bra! smile.gif
CITAT
renate Skickat den 23-09-2005, 22:06
--------------------------------------------------------------------------------
Var det otrevligt i denna tråden med?det har jag missat,jag tycker serien är bra,den gamla versionen minns jag väl men inte skådisarna.När gick den?  

Den gick i början på 70-talet - tror jag. Min syrra såg den, jag tyckte den var trist - var väl för ung och rastlös... rolleyes.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 22:50)
Det var juh det jag försökte göra. och när jag skulle byta sida så var dom borta wacko.gif Samtidigt satt jag och kolla på Fenomen på TV:n, inte undra på att man trott sig ha mist förståndet laugh.gif laugh.gif

det är alltså tv.s fel....håll dej till odla, så missar du inget laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 23-09-2005, 22:59)
CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 22:50)

Det var juh det jag försökte göra. och när jag skulle byta sida så var dom borta wacko.gif  Samtidigt satt jag och kolla på Fenomen på TV:n, inte undra på att man trott sig ha mist förståndet laugh.gif  :lol:

det är alltså tv.s fel....håll dej till odla, så missar du inget laugh.gif laugh.gif

Hmm sleep.gif det var i pausen faktiskt. rolleyes.gif
dammkillen2
ja, jag tycker i alla fall som jag skrev förut. så är det

här i min tråd som ni är och skriver nu och tydligen är min tråd väldigt populär för er

jag tycker rollkaraktären "irene" i forsytesagan är komplett puckad
cic
edit
Reserv
Hysch, väck han inte unsure.gif
*Felix matte*
men om vi alla bara ignorerar h*ns inlägg så slocknar lågan.
pejori
CITAT (Felix matte @ 23-09-2005, 23:44)
men om vi alla bara ignorerar h*ns inlägg så slocknar lågan.

håller med dej agneta smile.gif smile.gif
det gäller att bara ignorera wub.gif
cic
Det gör man inte genom att dra med mitt citat i två inlägg.. wink.gif Då kan jag ju inte redigera mitt inlägg som jag skickade utan att tänka mig för. sleep.gif
pejori
CITAT (cic @ 23-09-2005, 23:46)
Det gör man inte genom att dra med mitt citat i två inlägg.. wink.gif Då kan jag ju inte redigera mitt inlägg som jag skickade utan att tänka mig för. sleep.gif

man kan inte alltid tänka ju smile.gif smile.gif
med tanke på alla virrpannor smile.gif smile.gif
Reserv
CITAT (cic @ 23-09-2005, 23:46)
Det gör man inte genom att dra med mitt citat i två inlägg.. wink.gif Då kan jag ju inte redigera mitt inlägg som jag skickade utan att tänka mig för. sleep.gif

Joho, om vi också redigerar och tar bort ditt citat rolleyes.gif
Hannele
CITAT (cic @ 23-09-2005, 23:46)
Då kan jag ju inte redigera mitt inlägg som jag skickade utan att tänka mig för. sleep.gif

Varför kan man inte tänka först innan man.. biggrin.gif
cic
Japp. Klart.
cic
CITAT (Hannele @ 23-09-2005, 23:50)
CITAT (cic @ 23-09-2005, 23:46)
Då kan jag ju inte redigera mitt inlägg som jag skickade utan att tänka mig för.  -_-

Varför kan man inte tänka först innan man.. biggrin.gif

*harkel* Det gör jag ALLTID annars. Missöde. Det är för sent på kvällen..eller nåt.. sleep.gif unsure.gif rolleyes.gif biggrin.gif
Betty
CITAT (Hannele @ 23-09-2005, 23:50)
CITAT (cic @ 23-09-2005, 23:46)
Då kan jag ju inte redigera mitt inlägg som jag skickade utan att tänka mig för.  -_-

Varför kan man inte tänka först innan man.. biggrin.gif

För att det är mänskligt Hannele! smile.gif


Låt oss jobba på att behålla lugnet nu, allihop. smile.gif
pejori
CITAT (Betty @ 23-09-2005, 23:52)
Låt oss jobba på att behålla lugnet nu, allihop. smile.gif

japp...over and out laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon