Full version: Ikea
råse-marie
Någon som handlat på avbetalning på Ikea ?

Vi vill fixa lite i köket och funderar på att ta det på avbetalning .
Någon som ha r erfarenheter ?
AnitaO
Jag köpte nya soffor och bokhyllor förra året.
Tog hälften på avbetalning, och det har funkat bra.
Ingen ockerränta alls tycker jag. Drygt 6%.
Plus en avgift på 17:- på varje räkning.
Sen kan man ju betala mer om man vill bli av med lånet snabbare.

IKEA-kök kan jag för övrigt rekommendera.
Bra grejor till låga priser.
Dock med reservation för vissa saker.
Undvik att köpa blandare på IKEA. Vår rörmokare nästan vägrade att koppla in dom eftersom det var så dålig kvalité.
Bänkskivorna är jag också lite tveksam på. I alla fall dom som är av trä.
Laminatskivorna är nog helt OK.
Ralf
Jag jobbar på ett stort byggföretag. En av våra snickare, som har monterat massor med kök, skulle köpa kök till sin sommarstuga. Han kollade priser med företagets leverantörer. Kvaliterna o hur lätta dom var att montera kände han redan till. vad det blev?? Jo det blev ett IKEA-kök! Inte märkvärdigt snyggt eller orginellt, men funktionellt.
Hannele
Kan man inte köpea ikea ännu billigare i Polen?
I och med EU blir det ju ingen tullavgift.
netaave
Tro inte att Ikea alltid är billigast, kolla runt lite först. Så här års kan man få utgående saker väldigt billigt hos byggvaruhusen, och dom har som regel också konton man kan öppna.
Annars är det nog billigast att låna i bank.
Sylvia
CITAT (Hannele @ 06-08-2005, 11:21)
Kan man inte köpea ikea ännu billigare i Polen?
I och med EU blir det ju ingen tullavgift.

Jo, det går ju en ordentlig skytteltrafik till Polen, där folk köper Ikea-kök och får ett sådant till sådär halva priset jämfört med här...
solkatten
Kan man inte polska så öppnar man både Ikeas svenska som polska hemsida så kan man leta priser. De är precis likadana så det är lätt.

Titta också på Sten Lines hemsida för olika sätt att få hem grejerna.
Fabulus
Ikea är helt okey, på våren har dom köksveckor med erbjudande om att handla kök för vissa summor och få tillgodo på ett ikeakort för ca 10 %. Kan vara värt att vänta på kanske...

Vi köpte ikeakök till vårt förra hem och bytte ut allt, stommar, luckor,kakel, ja allt. Vad vi upptäckte lite för sent var att luckor kan vara billigare hos andra (och större urval) men att dessa luckor oftast går att montera på ikeastomme. Vi gick till ett byggvaruhus och ritade vårt drömkök (kostade 250 kr) och använde IKeagrejor istället. Med eget jobb och lite idéer säänktes kostnaden från 85000kr (Hagakök) till 35000kr! + vitvaror.

Men kolla om ni inte kan höja huslånet, det blir billigare. Vi har höjt vårt och kan nu bygga vinterträdgård/relax, bastu och biljardrum till en lägre månadskostnad och det med amortering.

Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon