Tesa
Jag testade min uppkoppling påjordbruksverkets hemsida...4 kb/sek ...jo detär sant...och det funkar helt normalt idag så detta är väl vad jag har....alltid...
Konstigt att jag längtar efter bredband wink.gif
Nån som vet nåt annat ställe där man kan kolla sin hastighet...för detta är ju löjligt...
Vad ska jag göra???
Fialotta
Här är en bra sida Gå till internetdrift och sedan testa står det där smile.gif
AnitaO
Oj, stackars dig.
Här kan du också kolla:
http://tptest.se
Betty
Jag har inte bredband, bara ADSL, så här ser mitt resultat ut: 480kbit/s.
Bettson
Ring din operatör och få hjälp att testa uppkopplingen. 4K ska man inte behöve acceptera.
Hannele
Min son säger att 4 kB/s är normalt för modem.
Betty
CITAT (Tesa @ 05-08-2005, 14:39)
Vad ska jag göra???

Sitter du med "ångmodem"? Undersök i så fall möjligheten att åtminstone få ADSL om det nu inte går att enkelt skaffa riktigt bredband där du bor.
renate
Har ADSL,473 kb/s.
Tack för länken Maudan.
Fialotta
CITAT (renate @ 05-08-2005, 20:04)
Har ADSL,473 kb/s.
Tack för länken Maudan.

Varsågod...visst är det bra att kolla...så det stämmer smile.gif
Susanna
CITAT (Hannele @ 05-08-2005, 16:44)
Min son säger att 4 kB/s är normalt för modem.

Jag har inbyggd modem i en bärbar dator. Min hastighet är 52Kb/sek. Så det kan nog variera med hastigheten.
Bettson
På den tiden jag hade modem så ringde jag televerket och klagade . då bytte de lina åt mig ( finns tydligen sämre och bättre). Det blev markant skillnad.

4k Tesa, då hinner du nästan ut och sätta på kaffe om du laddar ner en trög sida. tongue.gif
Hannele
CITAT (Susanna @ 05-08-2005, 20:55)
Jag har inbyggd modem i en bärbar dator. Min hastighet är 52Kb/sek.
Så det kan nog variera med hastigheten.

52Kb/sek = 7 KB/s (bits & bites)

TSB tar en del av bandbredden, filöverföringen är långsammare än dataöverföringen
Tesa
Hmmm....det är alltså skillnad om det är stort eller litet B efter k....pust...får väl kolla igen då..
testade på en av länkarna och där hade jag 38,5kb...med litet b tror jag så det stämmer ju kanske då..
Det är kanske normalhastighet ändå då.....trodde ju att jag var riktigt lååååååångt efter...

Och ja du Bettson...jag hinner både sätta på och dricka kaffet om jag laddar hem exempelvis aftonbladet....så det gör jag aldrig...tittar tyvärr nästan aldrig i någons album heller sad.gif

Får dras med mitt ångmodem tills grannen släpper till mark att sätta en mast på som behövs för att uppdatera telefonväxeln här så vi kan få ADSL...8MB/sek...(trorjag..eller ska det vara litet b tro unsure.gif )...det blir grejer det iallafall... tongue.gif
*Felix matte*
Så trist att markägare kan stoppa utbyggnad... hoppas verkligen att det löser sig snart så att ni får snabbare uppkoppling :wub:minns själv hur jobbigt det var med modem. sad.gif
pejori
kan dom inte ställa den på eran mark då? ohmy.gif
eller kommer den för nära huset då? huh.gif
Tesa
Näe...våran mark ligger liksom lite i fel..nästan 3 km från växeln...du vet de pejori...grannar på landet bor ju flera kilometer från varann.... tongue.gif

Kollad vadjagskulle kunna få...när detväl blit tillslut..8 Mbit...vad det nu innebär wacko.gif
Susanna
CITAT (Hannele @ 06-08-2005, 11:16)
CITAT (Susanna @ 05-08-2005, 20:55)
Jag har inbyggd modem i en bärbar dator. Min hastighet är 52Kb/sek.
Så det kan nog variera med hastigheten.

52Kb/sek = 7 KB/s (bits & bites)

TSB tar en del av bandbredden, filöverföringen är långsammare än dataöverföringen

Hade ingen aning om att det var skillnad och att det fanns flera liknande förkortningar. Man lär sig något varje dag!
Tesa
...kollade på jordbruksverket igen...och nu hade jag 5 kB....
Har det nån betydelse om k:t är stort eller litet också tro....usch vad lite man begriper av det här... unsure.gif
*Felix matte*
Jag har ingen aning om hur det förhåller sig med stora resp små bokstäver i angivelserna men jag har 10Mbit/s på mitt bredband och när jag kör snabbkoll så har jag allt mellan 47850 - 92 520... t.ex som siffrorna blev nu när jag testade på AC snabbtest
den ligger närmast, i fråga om resultat, med Windows test.

Brorsan (bor i villa) har bredbandsbolaget via telefonkabel.. han betalar 77kr/mån mer än jag och har ändå bara en bråkdel i hastighet av min.
pejori
min uppkoppling är ruskigt seg, jag har 286 kb/sek sad.gif
Tapio
CITAT (Tesa @ 06-08-2005, 20:14)
...kollade på jordbruksverket igen...och nu hade jag 5 kB....
Har det nån betydelse om k:t är stort eller litet också tro....usch vad lite man begriper av det här... unsure.gif

Halaj!

k skall vara litet. Den betyder tusen.
Som i kilogram, kg, eller kilometer, km

//T
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon