annama
En ny tråd för att putta bort andra trådar.
I min trädgård växer just nu en jättestor solros, den är ca 30 cm i diameter, full av mognande frön. Just nu full av humlor och fjärilar. Jag har 2 olika buskar av något slags körsbär ( enligt dom som vet). En jättefin Mahonia full med blå bär, den har jag heller aldrig planterat. En Kaprifol klättrar i en stubbe av ett dött träd, också någonting som kommit som en skänk från ovan. Jag tycker det är kul med oväntade växter som bara dyker upp ur jorden, jag försöker alltid att låta dom vara kvar, jag har inhandlat åtskilliga dyrköpta grejer som inte trivts, de här har valt att komma och stanna och frodas. Jag har murgröna som marktäckare, har aldrig planterat den. Jag får dra upp flera säckar varje vår, det räcker och blir över i alla fall. Två lagerhägg har jag fått av min son, de var pyttesmå och hade frösåtts i hans trädgård, nu är de meterhöga och blommar med vita blommor på våren. Billigt och bra, bara att tacka och ta emot smile.gif smile.gif smile.gif
Ophelia
Men vad roligt! smile.gif
Ja fåglar är bra spridare. Perfekta planterare som förser det lilla fröet med ett näringspaket oxå. smile.gif
shiva
salmonella???? blink.gif
cic
CITAT (shiva @ 04-08-2005, 19:43)
salmonella???? blink.gif

Fågelinfluensa..? blink.gif huh.gif ohmy.gif biggrin.gif
pejori
nä...solrosor på konstiga ställen bara biggrin.gif
Bjäbban
Tre jätte stora solrosor biggrin.gif
En stor mörkgrön "sak" som en bekant säger är en knarkväxt???
Snygg är den i vart fall, samt en del mindre överraskningar unsure.gif
Alltid kul att se vad som dycker upp när mina bevingade vänner har varit i farten! blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon