Full version: Hur ska man va´?
Reserv
Jag har tyckt att Pejoris signatur har vart bra, men den stämmer juh inte. Man får vara som man är, när man inte blev som man skulle , det stämmer väl inte, man får tydligen inte alls vara som man är. Åtminstånne inte här på forumet, själv tycker jag att senaste tiden så har det väl vart en otroligt härlig stämmning, sjuk humor javisst men härlig stämmning har det i alla fall vart. Jag har fått ta emot provokationer i flera av trådarna utan att jag bemött dom, viljan har funnits där, men av hänsyn till övriga medlemmar har jag avstått. Jag har försökt att hålla humöret uppe både hos mig själv och dom som velat va´med i våra sjuka utsvävningar (som visserligen kanske inte har på ett trädgårdsforum att göra, men det är juh småprat ICKE trädgårdsrelaterat) men jag känner nu att det är som att ro i motvind. Varför gör man ett inlägg och förpestar en bra stämmning? Vad får man ut av att försöka lägga all skuld på en enda person? Visst, jag kan va´väligt klumpig och burdus, men jag har ett ömt hjärta och en känslig själ, var så god Posse trampa på den du. För att lätta på den dåliga stämmning som rått under en längre tid nu (enligt Posse) så håller jag mig undan, kan hända att jag läser era inlägg, men lägger mig själv inte i. Vad Posse gör i småprat och vad han tillför till den trevliga stämmningen har jag dock ingen aning om, skulle va´kul om nån kom på vad det skulle va´. Men, men gott folk, fortsätt med kalendern och skit i alla glädjedödare, dom har förmodligen ett torftigt privatliv och njuter av att få jävlas med andra. Jag återkommer förmodligen, nån gång.
Rossi
Äh, stanna kvar snälla. Hoppas att du trots allt känner att den positiva stämningen är större än den negativa.

Jag hade saknat dig om du försvann och hoppas att du kommer att vara fortsatt aktiv här.

smile.gif
Betty
Äh, kom igen nu, strunta i glädjedödarna - låt dem åtminstone inte döda din glädje! smile.gif
Man får visst vara som man är! Bara för att en, eller några få, inte gillar dig så betyder det inte att de har rätt.
Kom igen nu, upp med hakan! biggrin.gif
Lynn
Får blanda sig i detta fast man är rätt ny här?? Jag har hittills aldrig haft bekymmer med någon här, fast jag läst de flesta trådar. Olikheten på er alla här är du DET som gör detta forum till det det är. Jag väljer att läsa och minnas det jag vill och också glömma sånt jag tycker är trams. Jag gillar skapt den hjärtligt råa tonen här även om det ibland känns som om det är svårt att "komma in i gänget". Men det är inte för att någon är otrevlig utan det att ni verkar känna varandra så bra! smile.gif Så ta vara på det...och du Reserv: stanna kvar! Det är kul att läsa det du skriver. De som inte gillar det kan väl låta bli att läsa.... smile.gif
Magdis
Stanna kvar här och fortsätt vara precis den du är....snälla!
Gillan
Snälla söta du!

Nu är jag visserligen väldigt nyregistrerad här, men jag har varit inne och läst en hel del,.Även innan jag "reggade" mig.Jag gillar verkligen det du skriver.Du har ju både humor, ironi och som du själv säger "ett vekt hjärta" och mycket känslor.

Du ska verkligen inte ta åt dig och sluta skriva wub.gif tongue.gif smile.gif
Biggan_
Jag protesterar hej vilt mot att du vill dra dej tillbaka unsure.gif
Det är juh mycket på grund av dej stämningen har blivit bra på senaste tiden här smile.gif smile.gif
Dessutom behöver vi fler karlar här ohmy.gif transor eller ej, det spelar ingen roll laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Snälla, stanna kvar, vi behöver dej här
Rossi
För det är väl inte så att du bara bangar ut nu för att slippa att bli publicerad i kalendern? laugh.gif

Är du riktigt snäll så kan du få bli vår omslagspojke! Då kan vi döpa kalendern till

KÄRRINGKRAFT
med en man i
Reserv

smile.gif
Biggan_
CITAT (Rossi @ 04-08-2005, 12:36)
För det är väl inte så att du bara bangar ut nu för att slippa att bli publicerad i kalendern? laugh.gif

Är du riktigt snäll så kan du få bli vår omslagspojke! Då kan vi döpa kalendern till

KÄRRINGKRAFT
med en man i
Reserv

smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
Känslig och öm som jag är så kan jag lika gärna blotta strupen lite mer för gamarna. Att gå in på småpratsavdelningen känns faktiskt inge vidare, det första som slår emot en är pga Reserv , jag vet det står varken med röd text eller stora bokstäver. Men tänk er själva att varje gång ni går in på avdelningen så ser ni just det "pga....och så erat namn, det är inte så lätt alla gånger då att känna den härliga stämmningen, när den tunga klumpen i hjärtat är större. Om man skulle kritisera administratören (som en del har gjort i parti och minut) så ska det kanske vara att dom låter just den raden va´kvar, dom skulle gärna få ta bort just "pga Reserv" om jag fick bestämma. Det gapas om personliga påhopp, vad är då det? Är det inte personligt att skriva namnet i rubriken? Skratta ni som vill, själv har jag rätt lätt för att hålla mig för skratt just nu. Jag tackar alla er, mina nya vänner för att ni stöttar och har förståelse för situationen.
Rossi
Jag förstår hur du känner Reserv men hoppas ändå att du stannar kvar. Du är en personlighet här på Odla och jag vill ha kvar dig.

Kan vi inte alla hjälpas åt att skapa lite nya inlägg så att just den tråden som Reserv refererar till hamnar på sidan 2? (Här hade vi minsann haft nytta av Solis, he, he.) Då slipper han att se den när han loggar in här på Småprat.
Betty
Jag tycker att du ska anmäla det där inlägget till ADM. , inkl. rubriken på inlägget.
Magdis
Jag förstår att du är ledsen över att bli utpekad så där. Jag hoppas iallafall att du känner att det finns många här som tycker om dig och att den känslan kan ta över så småningom. Skickar lite tröstekramar!
Eva i Skåne
Inte kul att figurera i en negativ rubrik, det förstår jag,

men försök att inte låta den lysa dig i ögonen och tänk på alla positiva tillrop du får. wub.gif Snart försvinner den från första sidan....

Kom igen nu grabben biggrin.gif Du behövs här bland alla kvinns. sleep.gif
Fenja
Den enda jag kan erinra mig som startat en tråd om att "nu försvinner jag från forumet" och verkligen gjort det är Airamya. Jag fattar inte varför så många håller på att skriva en massa tomma hot om att försvinna och sedan ändå stannar kvar.... Det verkar innerligt löjligt bara!
Mvh
Fenja
netaave
CITAT (Betty @ 04-08-2005, 12:45)
Jag tycker att du ska anmäla det där inlägget till ADM. , inkl. rubriken på inlägget.

Håller absolut med om att du ska göra det!
Rubriken är ett solklart påhopp liksom inlägget i sig.
Klart du ska stanna det är ju du som är kryddan i den här anrättningen!
Biggan_
CITAT (Lynn @ 04-08-2005, 12:28)
Får blanda sig i detta fast man är rätt ny här?? Jag har hittills aldrig haft bekymmer med någon här, fast jag läst de flesta trådar. Olikheten på er alla här är du DET som gör detta forum till det det är. Jag väljer att läsa och minnas det jag vill och också glömma sånt jag tycker är trams. Jag gillar skapt den hjärtligt råa tonen här även om det ibland känns som om det är svårt att "komma in i gänget". Men det är inte för att någon är otrevlig utan det att ni verkar känna varandra så bra! smile.gif Så ta vara på det...och du Reserv: stanna kvar! Det är kul att läsa det du skriver. De som inte gillar det kan väl låta bli att läsa.... smile.gif

Visst får du blanda dig i detta. Det är inte svårt att "komma in i gänget". Du bara kastar dej in i röran och hänger på konversationen. Det gjorde jag, och ingen har protesterat mot det blink.gif blink.gif blink.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 04-08-2005, 12:43)
Känslig och öm som jag är så kan jag lika gärna blotta strupen lite mer för gamarna. Att gå in på småpratsavdelningen känns faktiskt inge vidare, det första som slår emot en är pga Reserv , jag vet det står varken med röd text eller stora bokstäver. Men tänk er själva att varje gång ni går in på avdelningen så ser ni just det "pga....och så erat namn, det är inte så lätt alla gånger då att känna den härliga stämmningen, när den tunga klumpen i hjärtat är större. Om man skulle kritisera administratören (som en del har gjort i parti och minut) så ska det kanske vara att dom låter just den raden va´kvar, dom skulle gärna få ta bort just "pga Reserv" om jag fick bestämma. Det gapas om personliga påhopp, vad är då det? Är det inte personligt att skriva namnet i rubriken? Skratta ni som vill, själv har jag rätt lätt för att hålla mig för skratt just nu. Jag tackar alla er, mina nya vänner för att ni stöttar och har förståelse för situationen.

om du tar så illa vid dej av rubriken, ska du be INGEMAR att ta bort tråden.
du frågar hur man ska va?
som vi sa i en annan tråd, precis som man är.
hade inte du och alla andra trevliga peroner funnits här, hade det inte blivit något odla alls.

och till er nya som kan tycka att alla känner varadra så bra...så är det oftast bara genom att skriva som man känner varandra här.
jag har träffat ett fåtal privat, resten "känner" jag bara genom odla.
att det finns två personer, som så fort det lugnar ner sig här och blir en bra stämning, genast ska skriva något elakt eller hoppa på sin för ögonblicket utsedda syndabock för att enbart såra och förstöra, är något som vi får stå ut med.
det bästa sättet är väl att inte svara på inläggen, så dör den tråden svältdöden.
tycker att alla bidrar till en härlig stämning med många åsikter och erfarenheter här, och reserv i allra högsta grad.
Kathy
CITAT (Reserv @ 04-08-2005, 12:20)
Jag har tyckt att Pejoris signatur har vart bra, men den stämmer juh inte. Man får vara som man är, när man inte blev som man skulle , det stämmer väl inte, man får tydligen inte alls vara som man är. Åtminstånne inte här på forumet, själv tycker jag att senaste tiden så har det väl vart en otroligt härlig stämmning, sjuk humor javisst men härlig stämmning har det i alla fall vart. Jag har fått ta emot provokationer i flera av trådarna utan att jag bemött dom, viljan har funnits där, men av hänsyn till övriga medlemmar har jag avstått. Jag har försökt att hålla humöret uppe både hos mig själv och dom som velat va´med i våra sjuka utsvävningar (som visserligen kanske inte har på ett trädgårdsforum att göra, men det är juh småprat ICKE trädgårdsrelaterat) men jag känner nu att det är som att ro i motvind. Varför gör man ett inlägg och förpestar en bra stämmning? Vad får man ut av att försöka lägga all skuld på en enda person? Visst, jag kan va´väligt klumpig och burdus, men jag har ett ömt hjärta och en känslig själ, var så god Posse trampa på den du. För att lätta på den dåliga stämmning som rått under en längre tid nu (enligt Posse) så håller jag mig undan, kan hända att jag läser era inlägg, men lägger mig själv inte i. Vad Posse gör i småprat och vad han tillför till den trevliga stämmningen har jag dock ingen aning om, skulle va´kul om nån kom på vad det skulle va´. Men, men gott folk, fortsätt med kalendern och skit i alla glädjedödare, dom har förmodligen ett torftigt privatliv och njuter av att få jävlas med andra. Jag återkommer förmodligen, nån gång.

Var precis den du är. wub.gif
wub.gif wub.gif
Annars är inte Reserv Reserv längre. sad.gif
Kathy
CITAT (Fenja @ 04-08-2005, 12:55)
Den enda jag kan erinra mig som startat en tråd om att "nu försvinner jag från forumet" och verkligen gjort det är Airamya. Jag fattar inte varför så många håller på att skriva en massa tomma hot om att försvinna och sedan ändå stannar kvar.... Det verkar innerligt löjligt bara!
Mvh
Fenja

Uppmärksamhet? unsure.gif
Fialotta
Reserv...stanna kvar här...försökte leta efter nåt positivt inlägg av Posse men jag hittade tyvärr inga...endast negativa unsure.gif det säger ju en hel del...du däremot har en lång radda positiva och vi behöver dig här...blir glad av dina inlägg...jag vet inte men av nån anledning så vill Posse skapa oreda hela tiden i flera år nu...du behövs mycke mer, men jag förstår att det gör ont....
"Kamma till dig
rätta till kallingarna
och kom igen nu"
Kramisar wub.gif
annama
Får jag också slänga mig in här och tycka till? Jag la märke till "p.g.a. Reserv" men kunde inte fatta vad Reserv hade skrivit som var elakt. Jag har visserligen inte varit med så länge, "känner" ingen speciellt bra men tycker att stämningen verkar vara kanon. Någon Posse har jag överhuvudtaget inte lagt märke till, så varför bry sig??? Däremot har Reserv gett många skratt, kom igen!!!
kristerh
Men vad är det för prat om att lämna unsure.gif jag trodde du reserv hade lite mer "stake" än att lämna för en som jag tycker bagatell, eller har jag missat nåt? FORTSÄTT SOM FÖRUT! förstått! biggrin.gif
krister
netaave
CITAT (maudan @ 04-08-2005, 13:32)
"Kamma till dig
rätta till kallingarna
och kom igen nu"
Kramisar wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Håller helt med! biggrin.gif
Anma
Jag skriver sällan men läser desto oftare.

Reserv, bli kvar och strunta i vad Posse tycker. Det finns/fanns typ 2-4 personer på forumet som varit öppet emot dig, varför då bry sig när resten verkar vilja ha dig kvar och verkar gilla dina inlägg? Varför ta åt sig på det negativa, sug in det positiva istället!

Alla andra, låt tråden "pga reserv" självdö och falla ner i glömska så vi alla slipper se det.

Förhoppningsvis slipper jag i fortsättningen läsa trådar som handlar om nån som ska hoppa av, hur ska man vara för att duga mm.mm
Eller så kanske det slutar det med att jag hoppar av, men jag lovar att göra det omärkt... rolleyes.gif biggrin.gif
Kathy
Jag sökte på "Reserv" på nätet och fann den här bilden. Är det månne Reserv som är ute och fångar fjärilar till trädgården? tongue.gif

Reserv
netaave
Aha är det så han ser ut!!! tongue.gif
*Felix matte*
Nyvaken äntrade jag datahörnan... väntade mig få många goda skratt igen i den tokroliga sommartråden och så det första jag ser är att Reserv blivit ledsen och kanske lämnat forumet

Du Reserv... inte kan du sluta skriva bara pga tant Posse (jo hon är kvinna) Var du den du är... har väl aldrig varit så kul stämning på forumet som just nu och du är en av dem som livar upp det hela... snäll, omtänksam, massor med humor. wub.gif

Rubriken bör snarast tas bort... trög som jag är så har jag inte tänkt på hur den sårar dig varje dag... inte skulle jag heller vilja se min signatur i sådan rubrik.
yenny
stanna kvar! Det tycker jag med... så roligt och positivt som det har varit här på sista tiden, du är en stor del av det!!!
Ophelia
Vet ni en sak? Jag tycker vi alla helt enkelt struntar i att fortsätta skriva i det där inlägget. Då kommer den att självdö och vi alla slipper se den. Hur gärna vi än skulle vilja besvara en del av de inlägg som finns där så tycker jag att det vore det bästa.
yenny
kan man be dom som sköter forumet att låsa tråden kanske?
pimpim
Håller helt med de föregående. Stanna kvar Reserv....snääääälla!
Ophelia
CITAT (Fenja @ 04-08-2005, 12:55)
Den enda jag kan erinra mig som startat en tråd om att "nu försvinner jag från forumet" och verkligen gjort det är Airamya. Jag fattar inte varför så många håller på att skriva en massa tomma hot om att försvinna och sedan ändå stannar kvar.... Det verkar innerligt löjligt bara!
Mvh
Fenja

Därför att andra ska ha något att tycka vara löjligt kanske smile.gif
pejori
tror att är man en gång odlait så kommer man alltid tillbaka igen nån gång smile.gif
airamya har inte slutat på odla, bara i småprat wub.gif
Fialotta
CITAT (pejori @ 04-08-2005, 18:42)
tror att är man en gång odlait så kommer man alltid tillbaka igen nån gång smile.gif
airamya har inte slutat på odla, bara i småprat wub.gif

Ja...det går bara inte...majoriteten här är ju bara för härliga wub.gif smile.gif
Susanna
Kan bara hålla med, Reserv du behövs här med din underbara humor och trevliga sätt!
Ophelia
Jo nu ska jag tala om för er hur man ska vara. laugh.gif laugh.gif

Här kan man lära sig hur glasögon ska se ut för att de ska passa ens ansiktsform. Kan ju vara bra om man ska glassa runt i solbrillor.

http://www.synoptik.se/Syn/se/Faciologi/ba...och+ansikte.htm

Grejen är att man ska se ut som man vore helt inne. Glida runt och bara vara. biggrin.gif
pejori
hm...har inte nån form som passar wink.gif wink.gif
ser lika kass ut i alla glasögon wacko.gif
Posse
CITAT (Reserv @ 04-08-2005, 12:20)
Varför gör man ett inlägg och förpestar en bra stämmning? Vad får man ut av att försöka lägga all skuld på en enda person? Visst, jag kan va´väligt klumpig och burdus, men jag har ett ömt hjärta och en känslig själ, var så god Posse trampa på den du. För att lätta på den dåliga stämmning som rått under en längre tid nu (enligt Posse) så håller jag mig undan, kan hända att jag läser era inlägg, men lägger mig själv inte i. Vad Posse gör i småprat och vad han tillför till den trevliga stämmningen har jag dock ingen aning om, skulle va´kul om nån kom på vad det skulle va´. Men, men gott folk, fortsätt med kalendern och skit i alla glädjedödare, dom har förmodligen ett torftigt privatliv och njuter av att få jävlas med andra. Jag återkommer förmodligen, nån gång.

Hur var det nu egentligen?
Först försöker du lägga all "skuld" på mig för att du fått kritik, sedan skriver du plötsligt om "alla glädjedödare".

Jag anser fortfarande att attityden och logiken i dina inlägg är påfallande lik Copycats.

Om inte du för ett antal här framstått som en veritabel glädjedödare, mobbare och översittartyp hade du säkerligen inte heller kritiserats.
pisanggoreng
CITAT (Scrollan @ 04-08-2005, 13:12)
CITAT (Fenja @ 04-08-2005, 12:55)
Den enda jag kan erinra mig som startat en tråd om att "nu försvinner jag från forumet" och verkligen gjort det är Airamya. Jag fattar inte varför så många håller på att skriva en massa tomma hot om att försvinna och sedan ändå stannar kvar.... Det verkar innerligt löjligt bara!
Mvh
Fenja

Uppmärksamhet? unsure.gif

Huvudet på spiken!
Fialotta
CITAT (Posse @ 04-08-2005, 19:56)
CITAT (Reserv @ 04-08-2005, 12:20)
Varför gör man ett inlägg och förpestar en bra stämmning? Vad får man ut av att försöka lägga all skuld på en enda person? Visst, jag kan va´väligt klumpig och burdus, men jag har ett ömt hjärta och en känslig själ, var så god Posse trampa på den du. För att lätta på den dåliga stämmning som rått under en längre tid nu (enligt Posse) så håller jag mig undan, kan hända att jag läser era inlägg, men lägger mig själv inte i. Vad Posse gör i småprat och vad han tillför till den trevliga stämmningen har jag dock ingen aning om, skulle va´kul om nån kom på vad det skulle va´. Men, men gott folk, fortsätt med kalendern och skit i alla glädjedödare, dom har förmodligen ett torftigt privatliv och njuter av att få jävlas med andra. Jag återkommer förmodligen, nån gång.

Hur var det nu egentligen?
Först försöker du lägga all "skuld" på mig för att du fått kritik, sedan skriver du plötsligt om "alla glädjedödare".

Jag anser fortfarande att attityden och logiken i dina inlägg är påfallande lik Copycats.

Om inte du för ett antal här framstått som en veritabel glädjedödare, mobbare och översittartyp hade du säkerligen inte heller kritiserats.

Men Posse...fattar inte du svenska...du är negativ o bitter hela tiden...lägg av nu...va med o ha lite kul ska du se att du mår mycke bättre unsure.gif
pejori
CITAT (maudan @ 04-08-2005, 19:58)
lägg av nu...va med o ha lite kul ska du se att du mår mycke bättre unsure.gif

detta är nog hennes sätt att roa sig på wacko.gif
Ophelia
Hur var det nu egentligen?
Först försöker du lägga all "skuld" på mig för att du fått kritik, sedan skriver du plötsligt om "alla glädjedödare".

Jag anser fortfarande att attityden och logiken i dina inlägg är påfallande lik Copycats.

Om inte du för ett antal här framstått som en veritabel glädjedödare, mobbare och översittartyp hade du säkerligen inte heller kritiserats.[/QUOTE]
Hej. Är du oxå här? smile.gif

Du ska få tips på en bra och rolig länk:

http://www.yttermera.se/levandehumorkultur/index.html
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon