Diabolique
Min sambos föräldrar bor i New Delhi i några månader (pappan jobbar där).
Om vi fixar flygbiljett så får vi gratis boende, och troligen den mesta maten också.

Detta är en chans som vi inte vill missa!
7000 kommer biljetterna att kosta tur och retur, så vi räknar med att vi behöver ca 10 000 kr var. Problemet är bara att vi inte vet riktigt hur vi ska få ihop så mycket, och att min sambos chef inte verkar vilja ge honom ledigt.

Är det någon som har tips på hur man kan få in snabba pengar, eller om man ska våga ta ett lån?

Jag undrar också om det är något som ni tycker att man inte får missa när man är i New Delhi?

Ska jag kanske köpa med mig fröer från olika växter?

Alla tips är välkommna!
gammelnalle
indien är ett billigt land att äta och bo i.

Vad vill ni göra?? Hur LÄNGE skall ni vara där?
Jag kan bara rekommendera att "VARA" -allar lukter och smaker, synintryck, ...

Alla stora städer försöker jag att undvika. Men i New Deli bör ni gå och besöka minneslunden där bl.a. Mahatma Gandhi finns "bevarad" (Han kremerades väl på Ganges om jag inte minns helt fel ??)

20.000 kr - DÅ kan ni leva flott i en månad.. men jag skulle nog ta tåget... anywhere.... Indien har ett av världens mest utnyttjade tågsystem. Men Indien är STORT ... så hitta inte på för många "resmål"...

Agra med Taj Mahal är vackert men enligt mig överreklamerat... det finns så mycket annnat trevligt att se och uppleva.

Kolla även med någon resebyrå när ni bör undvika åka (tropiska regn t.ex)

hmmm kommer nog på mer så småningom... MEN ÅK!!!!!!!!!


b
pisanggoreng
Tycker inte att ni till varje pris måste åka NU för att sambons föräldrar erbjuder tak över huvudet i Delhi... Det kan ni hitta billigt någon annan gång när ni har pengar till resan och möjlighet att ta ut semester...
Diabolique
CITAT (gammelnalle @ 16-07-2005, 17:51)
indien är ett billigt land att äta och bo i.

Vad vill ni göra?? Hur LÄNGE skall ni vara där?
Jag kan bara rekommendera att "VARA" -allar lukter och smaker, synintryck, ...

Alla stora städer försöker jag att undvika. Men i New Deli bör ni gå och besöka minneslunden där bl.a. Mahatma Gandhi finns "bevarad" (Han kremerades väl på Ganges om jag inte minns helt fel ??)

20.000 kr - DÅ kan ni leva flott i en månad.. men jag skulle nog ta tåget... anywhere.... Indien har ett av världens mest utnyttjade tågsystem. Men Indien är STORT ... så hitta inte på för många "resmål"...

Agra med Taj Mahal är vackert men enligt mig överreklamerat... det finns så mycket annnat trevligt att se och uppleva.

Kolla även med någon resebyrå när ni bör undvika åka (tropiska regn t.ex)

hmmm kommer nog på mer så småningom... MEN ÅK!!!!!!!!!


b

Tack för tipsen!

Nja, 20 000 minus 14 000 för resan tur och retur...
Det blir bara 3000 var i fickpengar, men det borde väl räcka till något. smile.gif

Vi ska vara där i två veckor är det tänkt.

Mest hade vi tänkt uppleva Delhi, äta gott, sola och kanske köpa lite kläder eller något annat skojigt.

Som jag har förstått det så kommer vi inte slippa undan regnet...

Ja, Taj Mahal vill jag ju se. smile.gif
Som tur är så har ju sambons föräldrar redan bott där en tid, så de har nog en del tips också.
Diabolique
CITAT (pisanggoreng @ 16-07-2005, 19:28)
Tycker inte att ni till varje pris måste åka NU för att sambons föräldrar erbjuder tak över huvudet i Delhi... Det kan ni hitta billigt någon annan gång när ni har pengar till resan och möjlighet att ta ut semester...

Jo, men det tycker jag.
Det känns som att man kanske inte får en sådan här chans någon mer gång i livet.

Vi är studenter båda två, så några större pengasummor får vi inte ihop, och denna sommar har jag inte fått något sommarjobb, så det blir till att låna pengar.

Jag skulle inte låna pengar till en vanlig semester, men när det handlar om att bara betala flyg och fickpengar så är jag beredd att göra det.

Det vore kul att komma utanför euorpas gränser någon gång. biggrin.gif
GoSatta
300 var i fickpengar i 2 veckor INGA problem. Bodde en gång 6 veckor i en by i karnatika och spenderade i genomsnitt 9:- om dagen, självklart blir det billigare när man stannar länge men indien är billigt även i städer om man inte är så kinkig med boende.

ett av mina favorit länder så åk, antingen hatar man det eller älskar det, älskar man det kommer man tillbaks =)
gammelnalle
CITAT (GoSatta @ 17-07-2005, 01:27)
300 var i fickpengar i 2 veckor INGA problem. Bodde en gång 6 veckor i en by i karnatika och spenderade i genomsnitt 9:- om dagen, självklart blir det billigare när man stannar länge men indien är billigt även i städer om man inte är så kinkig med boende.

ett av mina favorit länder så åk, antingen hatar man det eller älskar det, älskar man det kommer man tillbaks =)

FY så orättvist!!!

jag har precis kollat ditt album..

http://www.gosatta.org/gallery.html

fyfy fy fy vad jag blir avis.....


sleep.gif sleep.gif smile.gif smile.gif


Ni andra: kolla själv vet ja...


smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon