bikiv
zaaritha
Svårt!
Liljor är ju så sagolika, så majestätiska växter!
Rosor; de är så variabla! Finns en mängd otroligt vackra rosor!! wacko.gif
Caprice
I det här fallet skulle jag säga... liljorna.. tror jag... wacko.gif
Reserv
CITAT (Caprice @ 15-07-2005, 22:51)
I det här fallet skulle jag säga...  liljorna.. tror jag...  :wacko:

Jag med, fast........Rosorna var jädra granna, säger jag som inte tycker om Rosor. unsure.gif rolleyes.gif
zaaritha
Gällde det inte liljor o rosor--i allmänhet??
Fattar trögt--tydligen......
Reserv
Aha, näe, det va´jag som fattade trögt, det var juh olika sorter som avsågs. Då ber jag att få återkomma, men just den Rosen som är på bilden var grann. rolleyes.gif
zaaritha
Jättefin!
Själv faller jag alltid för oranga rosor!!! Gillar ju inte orange, för övrigt!!
Reserv
CITAT (zaaritha @ 15-07-2005, 23:01)
Jättefin!
Själv faller jag alltid för oranga rosor!!! Gillar ju inte orange, för övrigt!!

Själv älskar jag vita blommor, vita Liljor är så vackra (och så förbannat astmaframkallande sad.gif ) Vita Rosor skulle kanske kunna va´vackra dom me´men Rosor ska nog va´röda eller gula (har jag fått för mig)
bikiv
Egentligen skulle detta vara ett nytt inlägg i "Mingel-tråden". Blev lite fel där!
Men ganska intressant ändå... På bilden är rosorna säkert 30- 40 år och blommar mer än mest just i år. Liljorna var tre stänglar för ca 8 år sedan och har spidit sig mer och mer för varje år.

Själv håller jag nog på Rosorna som jag hoppas kommer att blomma tills frosten tar dem i oktober. Liljorna har sin majestätiska period under ett par veckor...
bikiv
CITAT (Reserv @ 15-07-2005, 23:03)
Själv älskar jag vita blommor, vita Liljor är så vackra (och så förbannat astmaframkallande

Jag älskar också vita blommor och speciellt Liljor. Dom här fällde sina sista blad för någon dag sedan.
Är dom astmaframkallande???

zaaritha
Det är nå´t trolskt över vita blommor!!
De gör sej så bra i kvällsljus!
För att inte tala om fullmåne!!!!!
kerstin z5-6
haha frågar du mej om det ? :)så


Den här -slår väl -denna lilja med en växtlängd i alla fall

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Madeleine1
CITAT



Vilken vacker bild! Den kombinationen skulle jag gärna vilja ha hemma hos mig. Just i det här fallet tycker jag nog att liljorna är vackrast, men de hade inte varit lika vackra utan de förstärkande rosorna. Och tvärt om...

Till vardags? Hm... jaaa du... rosor tror jag. Eller kanske liljor... wacko.gif Eller... Asch! Både rosor och liljor är vackra! biggrin.gif
Kajsa
Har många av båda kan inte välja, liljorna är viktiga mellan alla rosor, övriga i fam. tycker bäst om liljorna.


Rosen Mozart och Milano liljor mm
amaira
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-07-2005, 23:09)
haha frågar du mej om det ? :)så

- - -

Den här -slår väl -denna lilja med en växtlängd i alla fall

- - -

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Njaäää, det vete gudarna ... wub.gif biggrin.gif

Vacker ros, men vilken överdådigt läcker lilja!!!
Vad heter den?
Är det du som har så pytte-pytte-små händer?? rolleyes.gif
Blomstertanten
Jag tror det är Kerstins lilja som är JÄTTESTOR ! tongue.gif

Inga rosor kan slå denna skönhet !

African Queen wub.gif
kerstin z5-6
haha -ja, det är min jordiga tumme smile.gif Visserligen drar jag bara 6 1/2 i vantar men liljan Siberia är enormt stor -härdig och väldoft för en hel trädgård smile.gif
amaira
CITAT (kerstin z5-6 @ 18-07-2005, 22:34)
haha -ja, det är min jordiga tumme smile.gif Visserligen drar jag bara 6 1/2 i vantar men liljan Siberia är enormt stor -härdig och väldoft för en hel trädgård smile.gif

Siberia. Okej. Då vet jag vad jag kommer att få för nytillskott i trädgården in om överskådlig framtid wub.gif .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon