råse-marie
Eftersom jag är så allergisk mot djur så tänkte jag att vi kanske kunde bo på lantgård en eller två dagar .
Någon som har något tips? allternativt någonstans dit man kan åka överdagen för att vara med lite djur och som ligger i närheten av västerås .
Josefine är bara 5 år men tycker om hästar och klappa kaniner.
Jag tycker det är så trist för hennes skull att jag inte kan ha något djur men vet att hon uppskattar att vara med djur .
Jag har letat på sidor på internet men tycker det är svårt att hitta något bra .
brittmarie
Här kommer en länk till Bo på lantgård. Där kan du leta bland 400 gårdar och även ladda ner en broschyr.

Ett annat förslag är att besöka en 4H-gård, det brukar uppskattas av barn.
Sveriges 4H
netaave
Hur är det på Valla då, finns det inte djur där?
råse-marie
Vad är det ? unsure.gif
Lynn
Du får väl komma över till Åland på en dagstripp alt. sova en natt. Det finns en del gårdsturism här . Ni är så välkomna!
Åsa, mälardalen zon 2
Till dagsutflykts ställe där det finns djur, så finns det ju ett bra ställe mitt i Västerås
Vallby friluftsmuseum

(+det finns ju odlingar där också)
råse-marie
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,15-07-2005, 09:16)
Till dagsutflykts ställe där det finns djur, så finns det ju ett bra ställe mitt i Västerås
Vallby friluftsmuseum

(+det finns ju odlingar där också)

Jodär är vi ofta men jag saknar ett ställe där man kan få hålla och klappa och kanske även få rida .
Det känns extra viktigt eftersom vi inte kan ha djur själva så är det kul om man kan få hålla i dom och inte bara titta bakom ett stängsel
Castea
Har du varit på Brunnby-dagarna någon gång? Brunnby gård, utanför Irsta? 13-14 augusti i år.

Önsta Fritidspark är väl tyvärr nedlagt nu, eller?
netaave
CITAT (råse-marie @ 15-07-2005, 07:23)
Vad är det ? unsure.gif

Förlåt, jag blandade ihop Vallby i Västerås men Valla i Linköping.
Fast där på Valla kan man klappa, rida och fixa med alla möjliga slags djur. Är ett stort friluftsområde.
Finns billiga campingstugor som är jättefina på Glyttinge camping inne i själva Linköping och strax där bredvid också en "öppen gård" man kan besöka.
Vid Glyttinge finns också ett bad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon