Full version: BLÅmärken
Eva i Skåne
I myggbettstråden läste jag om nån som lätt fick blåmärken. Dit hör jag också. Vanliga små blåmärken som jag inte har en aning om var jag fått ifrån har jag alltid nåt, men nu...
nu har jag stått på öronen igen sleep.gif

Får väl börja med förhistorien.
För 1½ månad sedan var jag på väg till ett studentutsläpp på en skola, snubblade på en trottoarkant och störtade med pannan före in i en mur samt slog i ena knät.
Efter en dag hade svullnaden i pannan sjunkit och jag hade två rejäla blåtiror och knät var svullet och blånaden fortsatte ner till tårna och det tog en månad till inga spår syntes. Såg för jä...ig ut, värre än annars alltså rolleyes.gif och min man vågade knappt gå bredvid mig ute för ni vet själv vad man lätt tänker när man ser en blåslagen kvinna....
Nu hade dock knät slutat vara ömt och allt kändes normalt.

I lördags ordnade vi en fest för att fira mina föräldrars guldbröllop och vad tror ni jag gjorde i stressen??? Snubblade på terasstrappan och tog emot med samma knä som förra gången. Dock klarade huvudet sig denna gången, men återigen går jag här med ett blåsvart och stelt ben som ser ut att vara dubbelt så tjockt som det andra.
Blått runt om även på baksidan av knät och vaden och blånaden är på väg ner mot ankeln. så blir det till att gå med ett "svart" ben hela semestern. tjusigt nu när man bara inte kan klä sig i långbyxor i värmen.
När det når ner till foten målar jag tånaglarna lila så det matchar laugh.gif



För att undvika alla era spekulationer vill jag berätta att jag var helt nykter vid båda tillfällen. Festerna hade ju inte ens kommit igång biggrin.gif
*Felix matte*
Stackars dig sad.gif wub.gif men varför inte ta ett rött med glitter, jättesnyggt... det har jag tongue.gif
gammelnalle
har hört ryktats om blåmärken i huvet!!!! Men DET måste väl vara fel???
Eva i Skåne
Kanske kan jag smeta nåt glittrigt smink på benet också biggrin.gif om jag vill göra mig fin wub.gif

Synliga blåmärken i huvudet har jag klarat mig ifrån denna gången.
Öm i huvudet blev jag av annan orsak rolleyes.gif wub.gif wub.gif
Reserv
CITAT (Eva i Skåne @ 12-07-2005, 22:20)
För att undvika alla era spekulationer vill jag berätta att jag var helt nykter vid båda tillfällen. Festerna hade ju inte ens kommit igång biggrin.gif

Japp, där har du felet, alldeles för nyktert. sleep.gif
Fialotta
CITAT (Reserv @ 12-07-2005, 22:45)
CITAT (Eva i Skåne @ 12-07-2005, 22:20)




För att undvika alla era spekulationer vill jag berätta att jag var helt nykter vid båda tillfällen. Festerna hade ju inte ens kommit igång  :D

Japp, där har du felet, alldeles för nyktert. sleep.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Eva....stå still ...ingen ide att du rör på dig alls tongue.gif

Näää...skoja bara...vilken otur du har unsure.gif
Betty
Stackars! Här får du ett litet tips av mig. smile.gif
Här får du några till för säkerhets skull... biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon