Full version: Försvunnen hund
zaaritha
En av grannarna har vart här två ggr i natt o letat efter sin Jack russell-terrier. Han ringde nyss på mobilen o undrade om den vart här! Den brukar
komma hit o leka m Tessi--men vi har ej sett den på länge...
Han är orolig--för han--som vi: hörde ett sabla skällande o gnyende natten till den nionde juli! Tessi skällde, jag var ute med ficklampa....
Och Casper var rädd.
Otäckt!
Man undrar förstås vad som hänt o vad det var för oväsen!
Inga från Närke
Det var ju tråkigt för din granne hoppas de finner hunden oavsett vad som hänt så de får besked i alla fall.
Hade en granne som förlorade sin katt för 1 år sedan. Var borta några dagar men till slut hittade den och det var räven som varit framme. Tråkigt för dem men då fick de besked.

Håller tummarna att det ska gå bra för din granne att de hittar sin hund frisk och pigg.
Tinha
Jag hoppas att de hittar hunden, en hund som är på egen hand kan bli ganska rädd och kanske inte vågarkomma fram för den har ju gjort "fel" som försvann från husse. Ett tips är att gå ut med en annan hund och leta efter den och kan hunden som letar spåra så är det ännu bättre.
Håller tummarna för den lilla JRT:n.
zaaritha
Fick svar från en kompis ;per mail- att det har synts en björn här!
Kan detta vara möjligt?
Björn i Hjo-trakten??
Nej, det tror jag inte!
Tinha
CITAT (zaaritha @ 10-07-2005, 02:21)
Fick svar från en kompis ;per mail- att det har synts en björn här!
Kan detta vara möjligt?
Björn i Hjo-trakten??
Nej, det tror jag inte!

Hmm jag kan inte geografi och vet inte var Hjo ligger men jag vet att en björn med unge har synts till i Smålandstrakten.. Men hundar brukar bli väldigt rädda när de kommer till ett område som doftar björn och brukar fly.
Men nu handlar det om en Jack russel. De är ibland lite för tuffa för deras eget bästa.
AnitaO
Gå ut med eran hund och sök efter den.
Ibland händer det ju att dom sitter fast någonstans.
Hade den halsband eller koppel på sig när den försvann så är ju risken väldigt stor.
Tinha
Har du hört något om hur det har gått med hunden?
zaaritha
De har ej hittat sin hund! Tyvärr.
Och--det med björnen var sant; den har "följts" ner i Småland.
Så--där fick jag, som ej trodde det vandrat ner björn, så här långt söderut! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon