Full version: Kurdt , Grön Leguan
*Felix matte*
I morse låg han död och är nu begraven vid sommarstället.

Ina
*tröstar*

Må han vila i frid, den lille leguanen. Blev han sjuk eller hade han levt färdigt?
anne-li i olofstorp
Men stackare er!
En så stilig herre!
Känner för er, inte för att varaner är mina favoriter, men jag vet hur hemskt det är när ens husdjur dör.....
Kramar
Anne-Li sad.gif
Tropeden
Uh... tråkigt är det när ens husdjur dör. Jag brukar ha begravning till och med för mina fiskar... en enkel vid toastolen, men ändå.
Bettson
Vad tråkigt att bli av med en kär vän. Beklagar.

Har själv upplevt ett antal statsbegravningar som vi benämner husdjurens hädanfärder i den här familjen.

wub.gif
flower
tröstekramar till dig från mig med.. alltid tråkigt när ens fyrfota vänner går bort..
amaira
Nää huh.gif Den fina Kurdt... sad.gif
*Felix matte*
Kurdt var dotterns och hennes sambos men visst är det tråkigt när de bara dör så sär oväntat... fast väntat är det väl eg. aldrig.
de köpte honom av en som tröttnat och som absolut inte hade brytt sig om att ge rätt kost och nog stort terrarium.... hos dottern fick han terrarium som var tre gånger större än förra och rätt kost och omvårdnad... han fick muskler på benen och blev pigg och njöt när han ströks över kinden... då blundade han wub.gif

Ina
Så fin! Jag är fascinerad över att ett så "stelt" ansikte kan uttrycka så mycket välbefinnande!! wub.gif
Airamya
Neeeeej!!!! Kurdt!

Jisses så ledsen jag blev nu sad.gif Lyckades bli väldans förtjust i den där ödlan trots att jag aldrig träffat honom, bara sett honom på bild.

*kramar om alla sörjande*
*Felix matte*
Nu har han iaf fått fin gravplats och Felix var med då han sattes i jord wub.gif
Terrariet är nedmonterat och ska köras till återvinningen imorron. sad.gif
Ophelia
En riktigt snygg leguan den där Kurdt. Ett inlägg om Kurdt var ett av de första jag läste inne på småprat när jag kom hit.

Ja djur kan verkligen knipa åt sig en plats i ens hjärta och det gör ont när de går bort. sad.gif

Han är säkert den snyggaste leguanen i leguanhimlen nu wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Ophelia @ 05-07-2005, 22:57)
En riktigt snygg leguan den där Kurdt. Ett inlägg om Kurdt var ett av de första jag läste inne på småprat när jag kom hit.

Ja djur kan verkligen knipa åt sig en plats i ens hjärta och det gör ont när de går bort.  :(

Han är säkert den snyggaste leguanen i leguanhimlen nu  :wub:

Fastän jag aldrig kunde riktigt koppla av när han gick på golvet så tyckte jag ändå att han var den finaste jag mött och han gillade att ligga och sova på soffryggen medans dotter låg och vilade på soffan wub.gif

tror visst också att han är den snyggaste där i leguanhimlen wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon