Sidor: 1, 2, 3, 4
groowymama
Fy faen säger jag bara mad.gif mad.gif
Jag ställer en lite fråga om hur larver blir till på Djur och natur och så får jag ett märkligt svar av Fenja ohmy.gif Att jag skall hålla mig med mina frågor till Småpratet att jag inte skulle skada överallt som jag fattar mad.gif mad.gif mad.gif Jag säger en gång till FY FAEN

Reserv
CITAT (groowymama @ 30-06-2005, 22:52)
Fy faen säger jag bara mad.gif mad.gif
Jag ställer en lite fråga om hur larver blir till på Djur och natur och så får jag ett märkligt svar av Fenja ohmy.gif Att jag skall hålla mig med mina frågor till Småpratet att jag inte skulle skada överallt som jag fattar mad.gif mad.gif mad.gif Jag säger en gång till FY FAEN


Skit i henne, det är inte hon som är forumet, du får väl ta det som att småprat är din skyddade zon, där du kan fråga om allt. Fast..... wink.gif frågar man om "fel" grejer här så skriker hon juh om det med unsure.gif huh.gif

Inte lätt att veta vad man får och inte får göra här ibland rolleyes.gif
groowymama
CITAT (Reserv @ 30-06-2005, 23:04)
CITAT (groowymama @ 30-06-2005, 22:52)
Fy faen säger jag bara mad.gif  :angry:
Jag ställer en lite fråga om hur larver blir till på Djur och natur och så får jag ett märkligt svar av Fenja ohmy.gif Att jag skall hålla mig med mina frågor till Småpratet att jag inte skulle skada överallt som jag fattar mad.gif  :angry:  :angry: Jag säger en gång till FY FAEN


Skit i henne, det är inte hon som är forumet, du får väl ta det som att småprat är din skyddade zon, där du kan fråga om allt. Fast..... wink.gif frågar man om "fel" grejer här så skriker hon juh om det med unsure.gif huh.gif

Inte lätt att veta vad man får och inte får göra här ibland rolleyes.gif

HA tongue.gif Hon kan dra åt H-----e mad.gif
Reserv
Vet du Solis, jag har inte heller en aning om just exakt hur larverna blir till, men skillnade mellan oss är att jag inte känner nåt behov av att veta. Min vardag ramlar inte ihop om jag inte vet allt , det gör inget att man är okunnig, bara du inte ska bli expert på nåt, då måste du juh kunna. Huvudsaken är att fjärillarna vet hur dom ska göra fler fjärillar så är jag nöjd tongue.gif Livet blir mindre komplicerat om man bara låter det vara med dom lite "udda" frågeställningarna, om inte annat så låter man bli att låta dom andra retas på småsaker. rolleyes.gif
groowymama
CITAT (Reserv @ 30-06-2005, 23:11)
Vet du Solis, jag har inte heller en aning om just exakt hur larverna blir till, men skillnade mellan oss är att jag inte känner nåt behov av att veta. Min vardag ramlar inte ihop om jag inte vet allt , det gör inget att man är okunnig, bara du inte ska bli expert på nåt, då måste du juh kunna. Huvudsaken är att fjärillarna vet hur dom ska göra fler fjärillar så är jag nöjd tongue.gif Livet blir mindre komplicerat om man bara låter det vara med dom lite "udda" frågeställningarna, om inte annat så låter man bli att låta dom andra retas på småsaker. rolleyes.gif

Men jag är uppriktigt nyfiken på detta med larvernas tillblivelse;utvecklas de kanske ifrån små ägg ohmy.gif
kristerh
CITAT (groowymama @ 30-06-2005, 23:06)
QUOTE=groowymama,30-06-2005, 22:52]Fy faen säger jag bara mad.gif  mad.gif
Jag säger en gång till FY FAEN

HA tongue.gif Hon kan dra åt H-----e mad.gif

Vilket språk du använder wink.gif jag tyckte väl inte att hon var så aggressiv så att hon behöver bemötas med svordomar,
krister
Reserv
Gör som Fenja säger, det är juh hon som tror att hon är allsmäktig på det här forat, kolla google, du får säkert vettigare svar där än vad Fenja kan ge dig. Nu lägger jag ner den här skiten för i kväll. Gonatt gott folk.
groowymama
CITAT (kristerh @ 30-06-2005, 23:19)
CITAT (groowymama @ 30-06-2005, 23:06)
QUOTE=groowymama,30-06-2005, 22:52]Fy faen säger jag bara mad.gif  mad.gif
Jag säger en gång till FY FAEN

HA tongue.gif Hon kan dra åt H-----e mad.gif

Vilket språk du använder wink.gif jag tyckte väl inte att hon var så aggressiv så att hon behöver bemötas med svordomar,
krister

Det var just på det viset jag kände mig så varför ljuga om det;nog tål ni även svordomar vuxna som ni är tongue.gif laugh.gif ohmy.gif
gammelnalle
CITAT (kristerh @ 30-06-2005, 23:19)
CITAT (groowymama @ 30-06-2005, 23:06)
QUOTE=groowymama,30-06-2005, 22:52]Fy faen säger jag bara mad.gif  mad.gif
Jag säger en gång till FY FAEN

HA tongue.gif Hon kan dra åt H-----e mad.gif

Vilket språk du använder wink.gif jag tyckte väl inte att hon var så aggressiv så att hon behöver bemötas med svordomar,
krister

Men hallå!!


varför detta språkbruk!!!

OAVSETT vad MAN TYCKER!!!!!
groowymama
CITAT (gammelnalle @ 30-06-2005, 23:42)
CITAT (kristerh @ 30-06-2005, 23:19)
CITAT (groowymama @ 30-06-2005, 23:06)
QUOTE=groowymama,30-06-2005, 22:52]Fy faen säger jag bara mad.gif  mad.gif
Jag säger en gång till FY FAEN

HA tongue.gif Hon kan dra åt H-----e mad.gif

Vilket språk du använder wink.gif jag tyckte väl inte att hon var så aggressiv så att hon behöver bemötas med svordomar,
krister

Men hallå!!


varför detta språkbruk!!!

OAVSETT vad MAN TYCKER!!!!!

Jag härmar bara andra här på forumet!!!
Hannele
CITAT (groowymama @ 30-06-2005, 23:50)
Jag härmar bara andra här på forumet!!!

Så originellt och intressant.
Kan det inte räcka med så där ca fem nya strunt-trådar per dygn? wacko.gif
groowymama
CITAT (Hannele @ 30-06-2005, 23:56)
CITAT (groowymama @ 30-06-2005, 23:50)
Jag härmar bara andra här på forumet!!!

Så originellt och intressant.
Kan det inte räcka med så där ca fem nya strunt-trådar per dygn? wacko.gif

Vad då strunt trådar:vem säger det ohmy.gif
Är du själv bara väldigt väldigt vuxen och alltid korrekt och så gråååå såååå Bläää;säger jag bara mad.gif
Kathy
Here we go again sad.gif
groowymama
CITAT (Scrollan @ 01-07-2005, 00:18)
Here we go again sad.gif

Vad menar du ohmy.gif
AndreasBlomquist
CITAT (groowymama @ 01-07-2005, 00:23)
CITAT (Scrollan @ 01-07-2005, 00:18)
Here we go again sad.gif

Vad menar du ohmy.gif

Du provocerar ju folk något så kopiöst Solis till att bli irriterade på dig! Jag som efter terapi har lärt mig att inte bli upprörd över dina 100-tals dagliga trådar blir ju helt förstörd när jag går in på denna tråden och ser att tiden hos terapeut var helt bortkastad för nu är jag irriterad på dig igen.. mad.gif

Nåja, jag ska nog gå och sparka på någonting för att avreagera mig istället för som tidigare, skriva en massa för då får jag bara Posse och Tomas99 på mig igen! tongue.gif

Tycker också språkbruket med otal svordomar var helt obefogat!
wolkenkrabber
CITAT (groowymama @ 30-06-2005, 22:52)
Fy faen säger jag bara mad.gif mad.gif
Jag ställer en lite fråga om hur larver blir till på Djur och natur och så får jag ett märkligt svar av Fenja ohmy.gif Att jag skall hålla mig med mina frågor till Småpratet att jag inte skulle skada överallt som jag fattar mad.gif mad.gif mad.gif Jag säger en gång till FY FAEN


vill du veta hur en fjäril blir till oc du har tid kan du ju faktiskt gå och låna en bok, det är oftast bättre svar i dem lpus att man kan få se bidler på hur det går till vilekt kan göra saken lite lättare. och som andra sagt, svordommar är helt onödigt
birgitek
Inte förstör Du forumet! Det är väldigt enkelt att hoppa över de trådar som man inte är intresserad av, men det verkar en del ha svårt att förstå.
Farligast för forumet är den lilla klick åsiktspoliser som känner sej påhoppade och mobbade av det mesta.
Dina trådar verkar ju väcka ett visst intresse eftersom det oftast är många inlägg i dem.
Hela idén med internetforum är faktiskt friheten, så fortsätt Du.
Birgit Ek
Kakaduan
Men kära människor - hur kan och orkar ni???

Vad är det för fel på er? Var ni mobbare som barn också? Saknar ni empati? Vad är det som får er att tycka det är ok att alls ha åsikter om någon annans inlägg istället för att lägga saker åt sidan? Antingen har man något att säga om ämnet i inlägget och då kan man svara och ha åsikter annars hoppar man över inlägget. Ge f-n i att alls öppna Solis inlägg om de är så jobbiga då - ni ser ju vem som skrivit det!!! What's the problem?

Allt man säger, skriver och uttrycker inför andra skapar en reaktion. Säger man snälla saker blir folk glada, säger man elaka saker eller kritiserar blir folk ledsna - så är det bara. Det vet varje vuxen människa och därför utgår jag ifrån att ni vet att Solis blir ledsen men väljer att uttrycka er så ändå.

Hoppa över hennes inlägg! Gör mot andra det ni vill att andra skall göra mot er! Själv tycker jag det är trist med ett forum som några få personer vill "regissera" - då tappar man grundidén med forumet.

Själv uppfattar jag Solis som min raka motsats - utåtriktad, kontaktsökande (som hellre frågar andra människor än letar i datorn eller i böcker), grubblande och spontan. Ibland lite för filosofisk för mig, men då behöver jag ju inte läsa vidare.

Kör hårt Solis!!!

Kakaduan
pejori
jag är ledsen solis, men jag tycker nog att kritiken mot dej är befogad wub.gif wub.gif
var och varannan tråd är skapad av dej, med rena nonsensämnen wub.gif
hjärnhalvor hit och stotår dit.
många av frågorna får man svar på redan i småskolan. rolleyes.gif
du har barn, då vet du hur dom blir till, så gör fjärilarna med. smile.gif
man KAN inte undvika dina innlägg, när dom finns överallt och i alla trådar huh.gif huh.gif
jag har inget emot dej som du vet, men ibland blir det VÄLDIGT mycket solis och GROWYMAMA smile.gif
sedan finns det ingen anledning att använda svordommar åt någon på forumet sad.gif sad.gif
det är bara att svälja
groowymama
Alltså ALLT detta får jag inte skriva om:

tro och Gud
kärlek
om mina innersta funderingar
om mina kännslor
om min stortå
om fisar
om "struntsaker"
och absolut inte svära

Överhuvudtaget får jag inte ställa mina"dumma" frågor!
För då är jag tydligen inte mogen, inte allmänbildad....

Har somliga av er ingen som helst empati för andra människor som inte beteer sig precis som ni själva gör ohmy.gif

Förresten jag har inte heller någon som helst empati för gråa,korrekta,trista medelmänniskor vilka samhället är FULL av mad.gif

Har ingen av er någonsin tänkt på varför ni själva reagerar som ni gör för mina skriverier!?

Själv försöker jag alltid komma underfund med varför jag reagerar som jag gör på saker och ting i mitt liv smile.gif Ett livslångt arbete wub.gif
Milex
Varför vill du skriva om dom ämnena? Är det för att tillfredsställa dig själv eller för att göra något för någon annan eller för att ge någon annan något?

Jag tror nämligen att man måste kunna bidra med något till en grupp och inte bara tänka på vad man själv vill eller hur man själv vill ha det. Du får ju en hel del kommentarer om att du startar många trådar och att folk inte orkar läsa om en del ämnen som du skriver om. Så kanske du ska fundera över vad du bidrar till i gruppen som består av alla oss som är forumet smile.gif
Bara så det är sagt så tycker jag att alla mäniskor har något att bidra med men att allt folk säger eller gör inte är ett bidrag.

Hälsningar
från en grå trist medelmänniska biggrin.gif
Caprice
Solis,
folk opponerar sig inte om det du skriver, utan att du skriver så himla många inlägg oftast utan något egentligt innehåll...

Varför starta en ny tråd som handlar om att du mår bra idag..?
Att du mår dåligt..?
En om konst, din kontnärliga sida, att du ska ut med hunden, osv osv..

Mitt förslag, Solis, starta en ny tråd som heter Solis tråd, och skriv
hela tiden i samma tråd, även fast du byter ämne..
De som vill läser denna då och då, andra hoppar över denna tråd..

Att det sedan finns "vissa" här på forumet som leker polis och tror de kan styra och ställa ska du bara skratta åt... De är bara patetiska..
Det är vi allihopa som gör detta forum levande..

Jag har ingenting emot dig, Solis, men även jag tycker det börjar bli tröttsamt att se Solistrådar hela tiden...

Lyd nu ett gott råd:
Starta en Solis-tråd!


Caprice
groowymama
På 7 sidor har jag startat över 30 nya tråd ohmy.gif
Det var jo väldans vilken flitig skrivare jag har varit biggrin.gif
Då är det inte att undra på att folk blir irriterade!
Tirre
Solis /Growymama!

Starta en blogg vet jag!
Då kan du skriva om allt du vill utan att någon blir irriterad eller ledsen etc etc, eftersom hela vitsen med bloggandet är att skriva om vad som helst för alla.
Och de som läser kommer alla att avguda dig, eftersom de valt själv att läsa just din blogg.
Och du slipper själv bli upprörd över att folk här på forumet blir upprörda av dina trådar och vill begränsa dina inlägg.

Alla blir glada!

smile.gif

Kolla in de här sajterna t ex, för inspiration, information och medlemsskap och "hur man gör för att starta en egen":

http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/2632_normal.html
http://www.expressen.se/index.jsp?d=1783
http://www.blogg.se
http://www.blogs.se
http://www.blogg.com

MVH
Tirre
amaira
Snälla Solis! Lugna ner dig lite.

Det ÄR lite svårt att "hoppa över" inlägg som man inte vill läsa, eftersom man då får hoppa över ALLA inlägg, om man önskar en liten paus från dig.
Du är intensiv, det vet du ju om själv, eller hur? Det blir lätt "lite mycket".

Bråk-trådar är inte trevligt att läsa, inte ens från DIG!! Lite vårdat språk kan du ju hålla dig till, bättre trodde jag om dig.

Ge dig lite är du snäll. Du tar så lätt över allt, och vi är fler på det här forumet. Även vi (eller "de") som inte är så "framtonande" har ju rätt att få trivas på sina egna premisser, tycker du inte?

"Lagom" är ett bra ord, men ibland svårt att leva upp till. Du som gillar att leva, utvecklas och att träna. Kan du inte prova att träna på "lagom" ?



Förhoppningsfull kram från amaira wub.gif
pejori
nu målar du fan på väggen solis smile.gif smile.gif
det är inte någon som sagt att du inte får skriva om detta, men du skriver så mycket om det hela tiden wub.gif wub.gif
det finns åtskilliga här på odla som mår dåligt, är svårt sjuka, har bråkat med sin respektive, har sjuka barn, har kriminella barn, missbrukare i familjen, samt alla dom som går på knäna ekonomiskt och svälter och håller på att bli vräkta. och funderar på att ta sitt liv sad.gif
att då hela tiden läsa om hur lycklig du är, hur bra du mår, hur underbart livet är, om hur du ääälskar allt och alla, i tio olika trådar varje dag, gör att man spyr åt det och blir tillslut irriterad på dej. smile.gif smile.gif
jag vill bara att du tänker lite innan du skriver dina frågor, hur det kan uppfattas på forumet. wub.gif
många av dina sk. "nonsensfrågor" kan du få svar på vid närmaste dagis. ungarna vet. wub.gif

skriv du vidare men du måste inte skriva och dela med dej av varje tanke du tänker. smile.gif smile.gif

PS en solis- tanketråd skulle väl vara bra!!!!
där kan du skriva allt som du funderar på och svara på inlägg i dom andra.. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
groowymama
JAHA;nu uppfattas även ALLA mina svar i vilket tråd som helst som jobbiga ohmy.gif Fick jag reda på genom ett PM.

Alltså jag skall inte ens få svara på andras tråd:när jag tycker att någonting är vackert till ex. ohmy.gif
amaira
Och det var amaira som skickade PM:et. Tråkigt att du inte förstår vad jag säger.

Drar mig än en gång ur debatten här. Adjö till Småprat.
pejori
CITAT (groowymama @ 01-07-2005, 13:16)
JAHA;nu uppfattas även ALLA mina svar i vilket tråd som helst som jobbiga ohmy.gif Fick jag reda på genom ett PM.

Alltså jag skall inte ens få svara på andras tråd:när jag tycker att någonting är vackert till ex. ohmy.gif

du ska inte bry dej om PM. dom skrivs bara av fegisar som inte vågar stå för vad dom säger: wub.gif wub.gif
jag tycker att du visst ska svara på frågor och delta i diskussioner på forumet smile.gif smile.gif
men du får gärna hoppa över "nonsenstrådar" för min del smile.gif smile.gif

sedan undrar jag vad den godhjärtade solis, som älskar alla tog vägen? wub.gif wub.gif
med tanke på att du tyckte fenja kunde dra åt h...ete wub.gif wub.gif
så uttrycker sig inte godhjärtade personer. wub.gif wub.gif
och mej veterligen har ingen sagt det till dej...ännu smile.gif

jasså..var det du amaira, då var det nog inte så farligt rolleyes.gif
groowymama
CITAT (pejori @ 01-07-2005, 13:28)
CITAT (groowymama @ 01-07-2005, 13:16)
JAHA;nu uppfattas även ALLA mina svar i vilket tråd som helst som jobbiga ohmy.gif Fick jag reda på genom ett PM.

Alltså jag skall inte ens få svara på andras tråd:när jag tycker att någonting är vackert till ex. ohmy.gif

du ska inte bry dej om PM. dom skrivs bara av fegisar som inte vågar stå för vad dom säger: wub.gif wub.gif
jag tycker att du visst ska svara på frågor och delta i diskussioner på forumet smile.gif smile.gif
men du får gärna hoppa över "nonsenstrådar" för min del smile.gif smile.gif

sedan undrar jag vad den godhjärtade solis, som älskar alla tog vägen? wub.gif wub.gif
med tanke på att du tyckte fenja kunde dra åt h...ete wub.gif wub.gif
så uttrycker sig inte godhjärtade personer. wub.gif wub.gif
och mej veterligen har ingen sagt det till dej...ännu smile.gif

jasså..var det du amaira, då var det nog inte så farligt rolleyes.gif

CITAT (pejori @ 01-07-2005, 13:28)
CITAT (groowymama @ 01-07-2005, 13:16)
JAHA;nu uppfattas även ALLA mina svar i vilket tråd som helst som jobbiga ohmy.gif Fick jag reda på genom ett PM.

Alltså jag skall inte ens få svara på andras tråd:när jag tycker att någonting är vackert till ex. ohmy.gif

du ska inte bry dej om PM. dom skrivs bara av fegisar som inte vågar stå för vad dom säger: wub.gif
jag tycker att du visst ska svara på frågor och delta i diskussioner på forumet smile.gif
men du får gärna hoppa över "nonsenstrådar" för min del smile.gif smile.gif

sedan undrar jag vad den godhjärtade solis, som älskar alla tog vägen? wub.gif wub.gif
med tanke på att du tyckte fenja kunde dra åt h...ete wub.gif wub.gif
så uttrycker sig inte godhjärtade personer. wub.gif :
och mej veterligen har ingen sagt det till dej...ännu smile.gif

jasså..var det du amaira, då var det nog inte så farligt rolleyes.gif

Tack vare allt som har hänt härinne så har jag kommit underfund med att jag i själva verket inte är så godhjärtad alls sad.gif
Utan inom mig finns en URFÖRBANNAD varelse ohmy.gif Som svär och vill allra helst be allihoppa dra dit "pepparn växer"

Och detta är jag nu MYCKET MYCKET tacksam för,hur tokigt det nu kan låta i andras öron wub.gif

Under hela mitt liv har jag tvingat mig att bära en massa olika masker för att försöka anpassa mig till vad andra vill sad.gif
Nu skiter jag i det hela!!!

Jag älskar inte alls längre alla människor;

Utan tvärtemot:NU släpper jag ut mitt hat och vrede istället .

Och jag vet att bakom detta stora vrede finns den äkta KÄRLEKEN wub.gif

Så jag verkligen vill tacka er alla för att ni har hjälpt mig att finna vägen till mitt innersta wub.gif
Milex
CITAT (groowymama @ 01-07-2005, 13:44)
Utan tvärtemot:NU släpper jag ut mitt hat och vrede istället .

Jag skulle vara ytterst tacksam om du kunde göra det någon annanstans än i det här forumet.
groowymama
CITAT (Milex @ 01-07-2005, 13:47)
CITAT (groowymama @ 01-07-2005, 13:44)
Utan tvärtemot:NU släpper jag ut mitt hat och vrede istället .

Jag skulle vara ytterst tacksam om du kunde göra det någon annanstans än i det här forumet.

Jag menade inte att jag skulle släppa det ut härinne;utan till mitt eget beskådande wub.gif
160kvm stort hus
Jag har inte alls föjlt tråden så mycket men frågan är..
Om du nu vill ha reda på hur stortår blir till och allt vad det var.. biggrin.gif

Varför inte vända dig till ett annat forum?
För det här är ju ett forum för blommor, träd och andra trädgårdssaker. Därav namnet odla?

Kom över till familjeliv vet jag. Här disskuteras allt mellan himmel och jord ( vi har även en trädgårdsavdelning ).

Mvh G ( bisquit på familjeliv )
Reserv
En enkel liten fråga bara, om jag säger nåt om en person, alltså min egen åsikt om nån så är jag mobbare. Men om en hel drös av folk tycker negativa saker om en människa, då är det den enskilda människan det är fel på! blink.gif wink.gif huh.gif Jag fattar absolut inte nåt, Posse och Tomas99 brukar i såna lägen skrika efter administratören, jag undrar snarare vart Posse och Tomas99 tagit vägen (dom kanske tog semester tillsammans rolleyes.gif ) Låt Solis va´ifred, läs inte och skriv inte i hennes trådar om det stör så mycket, och man behöver väl inte skicka pm för att säga det heller. unsure.gif
Reserv
Solis hälsar att hon är uslängd igen , men den här gången kommer hon inte tillbaks, till mångas glädje, andras sorg. sad.gif Ska det va´så förbaskat svårt att försöka att bara ignorera en udda person? sleep.gif
pejori
det är inte lätt, när personen är överallt laugh.gif laugh.gif
och alla är inte alltid så funtade att dom kan strunta i det, utan tänder till ibland. wub.gif wub.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 01-07-2005, 15:59)
det är inte lätt, när personen är överallt laugh.gif laugh.gif
och alla är inte alltid så funtade att dom kan strunta i det, utan tänder till ibland. wub.gif wub.gif

Äh vadå, har du aldrig åkt slalom? tongue.gif Jag vart förbannad på henne i början, men sen insåg jag att det var en lite udda person som bara ville ha lite uppmärksamhet, man kan faktiskt behärska sig också. Det ska juh inte behöva gå så långt så att folk slutar eller blir utkastade blink.gif Varför hon nu vart det wacko.gif blink.gif wink.gif huh.gif
pejori
tror inte hon är det. smile.gif smile.gif
skulle hon vara det så har i såfall webmaster tyckt att det räcker med babbel
jag är inte förbannad på solis, men jag kan bli lite trött på henne wub.gif
sen är det upp till var och en...en del blir arga när hon skojar bort något som är extra känsligt, som mobbning. eller orkar inte med allt tjafs som det blir runt någon som är anorlunda, egen, udda eller vad man nu vill kalla det. wub.gif wub.gif
Betty
CITAT (groowymama @ 30-06-2005, 23:06)
CITAT (Reserv @ 30-06-2005, 23:04)
CITAT (groowymama @ 30-06-2005, 22:52)
Fy faen säger jag bara mad.gif  mad.gif
Jag ställer en lite fråga om hur larver blir till på Djur och natur och så får jag ett märkligt svar av Fenja ohmy.gif Att jag skall hålla mig med mina frågor till Småpratet att jag inte skulle skada överallt som jag fattar mad.gif  mad.gif  mad.gif Jag säger en gång till FY FAEN


Skit i henne, det är inte hon som är forumet, du får väl ta det som att småprat är din skyddade zon, där du kan fråga om allt. Fast..... wink.gif frågar man om "fel" grejer här så skriker hon juh om det med unsure.gif huh.gif

Inte lätt att veta vad man får och inte får göra här ibland rolleyes.gif

HA tongue.gif Hon kan dra åt H-----e mad.gif

Här har du troligen svaret på den frågan Reserv. Läs forumreglerna, det är inte tillåtet att man ber andra forummedlemmar dra åt h-vete - även om man skulle ha lust ibland. Personangrepp kallas det.
Hannele
CITAT (Reserv @ 01-07-2005, 15:52)
Ska det va´så förbaskat svårt att försöka att bara ignorera en udda person? sleep.gif

Tydligen, ser du väl själv, vad du gör.
Alla har daltat detta hela dagen.
Nästan 1000 personer har läst detta,
medans intressanta trädgårdsfrågor läses av ca 30... wacko.gif
ninnisky
CITAT (Caprice @ 01-07-2005, 12:28)
Solis,
folk opponerar sig inte om det du skriver, utan att du skriver så himla många inlägg oftast utan något egentligt innehåll...

Varför starta en ny tråd som handlar om att du mår bra idag..?
Att du mår dåligt..?
En om konst, din kontnärliga sida, att du ska ut med hunden, osv osv..

Mitt förslag, Solis, starta en ny tråd som heter Solis tråd, och skriv
hela tiden i samma tråd, även fast du byter ämne..
De som vill läser denna då och då, andra hoppar över denna tråd..

Att det sedan finns "vissa" här på forumet som leker polis och tror de kan styra och ställa ska du bara skratta åt... De är bara patetiska..
Det är vi allihopa som gör detta forum levande..

Jag har ingenting emot dig, Solis, men även jag tycker det börjar bli tröttsamt att se Solistrådar hela tiden...

Lyd nu ett gott råd:
Starta en Solis-tråd!


Caprice

Ditt förslag Caprice är väldigt bra... hoppas du Solis också tycker det biggrin.gif

Jag tror Solis att många, många fler än jag är urtrötta på dina inlägg..... som mest är av konstruerad karaktär och dina enfaldiga/enradiga (väldigt mycket förlåt) svar.
Hannele
CITAT (Caprice @ 01-07-2005, 12:28)
Att det sedan finns "vissa" här på forumet som leker polis och tror de kan styra och ställa ska du bara skratta åt...
De är bara patetiska..

Patetisk är du själv som skriver så.
Varför ska man kallas "polis" så fort man har lite åsikter här? wacko.gif
Reserv
CITAT (Hannele @ 01-07-2005, 17:41)
CITAT (Caprice @ 01-07-2005, 12:28)
Att det sedan finns "vissa" här på forumet som leker polis och tror de kan styra och ställa ska du bara skratta åt...
De är bara patetiska..

Patetisk är du själv som skriver så.
Varför ska man kallas "polis" så fort man har lite åsikter här? wacko.gif

Sa nån som tydligen tog åt sig. tongue.gif laugh.gif laugh.gif
Caprice
CITAT (Hannele @ 01-07-2005, 17:41)
CITAT (Caprice @ 01-07-2005, 12:28)
Att det sedan finns "vissa" här på forumet som leker polis och tror de kan styra och ställa ska du bara skratta åt...
De är bara patetiska..

Patetisk är du själv som skriver så.
Varför ska man kallas "polis" så fort man har lite åsikter här? wacko.gif

Hade inte dej i tankarna med "polis"...
Tråkigt att du kände dej träffad...

Att ha åsikter är både ok och nyttigt, att tillrättavisa andra hela tiden är inte ok...


Caprice
Hannele
CITAT (Caprice @ 01-07-2005, 17:52)
Hade inte dej i tankarna med "polis"...
Tråkigt att du kände dej träffad...

Att ha åsikter är både ok och nyttigt, att tillrättavisa andra hela tiden är inte ok...

Jag kände mej inte träffad, just nu.
Men många slänger ordet "polis" lite för mycket här, helt i onödan.
Reserv
CITAT (Hannele @ 01-07-2005, 17:58)
CITAT (Caprice @ 01-07-2005, 17:52)
Hade inte dej i tankarna med "polis"...
Tråkigt att du kände dej träffad...

Att ha åsikter är både ok och nyttigt, att tillrättavisa andra hela tiden är inte ok...

Jag kände mej inte träffad, just nu.
Men många slänger ordet "polis" lite för mycket här, helt i onödan.

Liksom många skriker om mobbning lite för mycket här, helt i onödan. sleep.gif
Caprice
CITAT (Hannele @ 01-07-2005, 17:58)
CITAT (Caprice @ 01-07-2005, 17:52)
Hade inte dej i tankarna med "polis"...
Tråkigt att du kände dej träffad...

Att ha åsikter är både ok och nyttigt, att tillrättavisa andra hela tiden är inte ok...

Jag kände mej inte träffad, just nu.
Men många slänger ordet "polis" lite för mycket här, helt i onödan.

Och då kallar du mej patetisk för att jag skriver så...?

Jag står för att jag tycker de som försöker styra och ställa över folk är patetiska, står du för att du tycker jag är patetisk..?

Eller det kanske var något du slängde ur dej...?


Caprice
Virgo
CITAT
Solis hälsar att hon är uslängd igen , men den här gången kommer hon inte tillbaks, till mångas glädje, andras sorg.


Äntligen!

Men hon är säkert snart tillbaka och sprider sina meningslösa inlägg här igen.

Begriper inte att somliga här tycker att hennes inlägg är bra. wacko.gif
pa kalmar
CITAT (groowymama @ 30-06-2005, 22:52)
Fy faen säger jag bara mad.gif  :angry:
Jag ställer en lite fråga om hur larver blir till på Djur och natur och så får jag ett märkligt svar av Fenja ohmy.gif Att jag skall hålla mig med mina frågor till Småpratet att jag inte skulle skada överallt som jag fattar mad.gif  :angry:  :angry: Jag säger en gång till FY FAEN


Jag tycker bara att Solis kan vårda sitt språk här på forumet.
SaraS
CITAT (Hannele @ 01-07-2005, 16:27)
Tydligen, ser du väl själv, vad du gör.
Alla har daltat detta hela dagen.
Nästan 1000 personer har läst detta,
medans intressanta trädgårdsfrågor läses av ca 30... wacko.gif

Man kan inte styra ett forum, Hannele. Är det 1000 pers som läser denna tråd och bara 30 som läser en bra trädgårdstråd beror det på att de flesta forumisterna här inne väljer så. Kan tyckas konstigt när originalforumet är Odla, men alla internetforum lever sina egna liv, beroende på vilka som är aktiva.
De få "fackforum" (sport etc.) där moderationen är hård blir sällan långlivade, eftersom ingen tycker om att bli styrd.

En forumtråd kan man likna vid ett samtal, det går inte att styra utan far hit och dit. Endast en stark moderator kan styra ett samtal och då blir det en intervju eller debatt. Det vill sällan deltagare i chattforum gå med på att delta i.

På samma sätt är det forumisterna som styr hur forumet blir, det är en tom mötesplats som är en utgångspunkt för samtal.
Det är intresset för samtalet/tråden som gör mötesplatsen/forumet spännande och populär.

Det tål att poängteras ännu en gång, med viss hetta: Är man inte intresserad att läsa vad någon skriver eller ett visst ämne så får man låta bli att läsa och hålla tyst. Att klaga kommer aldrig att ge annan effekt än dålig stämning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon