Full version: Att höra vargar yla
groowymama
Har hört vargar yla på en ifrån nätet och vilken speciell magisk ljud!
Inom mig föds en märklig längtan efter frihet i det vilda naturen:urskogen,lägerelden,fiskandet och sen till lagandet av fisken,nattens ljud;ugglor och annat.

Vargarnas ylande är på något vis djup och full av kännsla av just frihet!
Jag får nästan lust att själv börja yla;yla ut min egen inre sång av all slags längtan wub.gif

karjo
Jag har varit på Kolmården och varit inne hos vargarna. En helt fantastisk upplevelse. Att stå där bland en flock vargar som ylar och sen klappa dem. Håret reser sig på kroppen! Obeskrivligt! Det häftigaste jag varit med, har dock aldrig känt mig så liten. De är respektingivande! De är stora! wub.gif Vill gärna göra det igen!
groowymama
CITAT (karjo @ 30-06-2005, 21:34)
Jag har varit på Kolmården och varit inne hos vargarna. En helt fantastisk upplevelse. Att stå där bland en flock vargar som ylar och sen klappa dem. Håret reser sig på kroppen! Obeskrivligt! Det häftigaste jag varit med, har dock aldrig känt mig så liten. De är respektingivande! De är stora! wub.gif Vill gärna göra det igen!

ÅÅÅ;dit vill jag åka wub.gif
ingrid fuxwall
CITAT (groowymama @ 30-06-2005, 19:42)
Har hört vargar yla på en ifrån nätet och vilken speciell magisk ljud!
Inom mig föds en märklig längtan efter frihet i det vilda naturen:urskogen,lägerelden,fiskandet och sen till lagandet av fisken,nattens ljud;ugglor och annat.

Vargarnas ylande är på något vis djup och full av kännsla av just frihet!
Jag får nästan lust att själv börja yla;yla ut min egen inre sång av all slags längtan wub.gif


Tror nog att dina hundar skulle uppskatta om Ni började yrla i kapp, frågan är väll vad grannarna skulle säga ?
groowymama
CITAT (ingrid fuxwall @ 30-06-2005, 21:45)
CITAT (groowymama @ 30-06-2005, 19:42)
Har hört vargar yla på en ifrån nätet och vilken speciell magisk ljud!
Inom mig föds en märklig längtan efter frihet i det vilda naturen:urskogen,lägerelden,fiskandet och sen till lagandet av fisken,nattens ljud;ugglor och annat.

Vargarnas ylande är på något vis djup och full av kännsla av just frihet!
Jag får nästan lust att själv börja yla;yla ut min egen inre sång av all slags längtan wub.gif


Tror nog att dina hundar skulle uppskatta om Ni började yrla i kapp, frågan är väll vad grannarna skulle säga ?

BAH;vem bryr sig om grannarna tongue.gif Även de "ylar" på sitt sätt då och då wacko.gif
groowymama


Det skall börjas i tid wub.gif
groowymama
Idag skall jag sannerligen [SIZE=7][COLOR=red]YYYLA laugh.gif
rabalder
Ylandet beror på en längtan... bort från Kolmårdens djurpark!"!
ingrid fuxwall
Tror nog yrlandet beror på någon form av revir markering, men kan ha fel.
zaaritha
Ylandet är deras språk, deras revirmarkerande, deras hierarki inom flocken..... Tror jag!
*Eko*
Groowymama. Har du läst boken Kvinnor som slår följe med vargarna av Clarissa Pinkola Estés? Något som du kanske skulle gilla?
Hälsningar
Eko rolleyes.gif
karjo
Ylar gör vargarna för att visa/känna samhörighet och för att kanske tex peppa varandra inför en jakt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon