groowymama
Fyyy vilken dröm jag hade;jag vaknade av dåligt samvete som om jag hade gjort något fruktansvärt fel ohmy.gif
Jag drömde att jag hade fått en dom på 10 års fängelsestraff för någonting som jag hade gjort för länge sedan och skulle nu straffas för det.
Istället för 10 år i fängelse så fick jag välja mellan att arbeta på en vidrig fabrik eller inom långvården ohmy.gif

Jag fick aldrig reda på varför jag straffades på det viset sad.gif
Hannele
CITAT (groowymama @ 25-06-2005, 08:49)
Jag fick aldrig reda på varför jag straffades på det viset sad.gif

Har du läst Franz Kafkas Processen nyligen? tongue.gif
Caprice
Jag tror det är Odlakommisionen i Bryssels internationella straff till dem som skriver konstiga inlägg på forum.. biggrin.gif


(Sorry Solis, kunde inte låta bli...)


Caprice
groowymama
CITAT (Caprice @ 25-06-2005, 11:57)
Jag tror det är Odlakommisionen i Bryssels internationella straff till dem som skriver konstiga inlägg på forum.. biggrin.gif


(Sorry Solis, kunde inte låta bli...)


Caprice

Den var bra laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
groowymama
CITAT (Hannele @ 25-06-2005, 11:40)
CITAT (groowymama @ 25-06-2005, 08:49)
Jag fick aldrig reda på varför jag straffades på det viset sad.gif

Har du läst Franz Kafkas Processen nyligen? tongue.gif

Nej;den har jag inte läst.
Anma
Så att arbeta inom långvården kan ses som ett straff!?
mad.gif
tullmejs
Min sambo sade, inte helt vaken, men förskräckt, att hon fått 70000 Kr i böter efter att ha rökt inne på en bank. Rökstoppet skapar visst viss ångest i det undermedvetna :-)
groowymama
CITAT (Anne R @ 26-06-2005, 19:22)
Så att arbeta inom långvården kan ses som ett straff!?
mad.gif

Åren då jag arbetade inom långvården var ett rent helvete för mig sad.gif
Men detta helvete orsakades INTE av vården av patienterna!!!
groowymama
Usch;jag vågar nästan inte gå och lägga mig för alla hemska mardrömarnas skull som jag haft det senaste nätterna sad.gif

Förra natten skulle jag tvingas till ett militärt utbildning och jag hade en lite baby som jag inte ville att min döende mamma skulle då tvingats se efter ohmy.gif

Men de kvinnliga militärerna hämtade mig med tvång och jag kämpade emot som bara den;hela bussen var full av unga kvinnor och jag sa att jag var för gammal för att delta i träningen!

Men då jag hade varit på träningen i ett par veckor så sa jag at jag ville stanna kvar och ville inte alls lämna träningen ohmy.gif

Jag var alldeles trött när jag vaknade av denna dröm laugh.gif
marigt
Morsning
Här är en som sovit dåligt ett halvår eller så. Har aldrig varit så trött som jag är nu. Klart att nån natt har varit bättre sleep.gif och jag fått sovit. men jag hoppas att tankarna vänder och det går bättre, funderar på att gå till vårdcentralen. wacko.gif Drömmer inte om nåt särskilt utan bara haft ett rent helvete detta år, ljuspunkter finns visserligen, men hur kunna ta vara på dem till fullo. när man kämpar varje dag för att orka till natten utan vila.
liv
Hallo groowymama
Dina drömmar (som det är mycket bra att du reflekterar över )tyder på att du bearbetar något viktigt i ditt liv .Varje dröm är ett brev från dig själv till dig själv . det gäller bara lära sig läsa och förstå breven .
Liv
Dzad
CITAT
Dina drömmar (som det är mycket bra att du reflekterar över )tyder på att du bearbetar något viktigt i ditt liv .Varje dröm är ett brev från dig själv till dig själv . det gäller bara lära sig läsa och förstå breven .


Hmm. Konstigt sett att uttrycka det. Då man drömmer så bearbetar väl hjärnan det den fått erfara och de tankar man haft... man kan väl drömma fastän man inte bearbetar någonting viktigt.
Var det där vetenskapligt styrkt?
Reserv
CITAT (Dzad @ 29-06-2005, 21:43)
CITAT
Dina drömmar (som det är mycket bra att du reflekterar över )tyder på att du bearbetar något viktigt i ditt liv .Varje dröm är ett brev från dig själv till dig själv . det gäller bara lära sig läsa och förstå breven .


Hmm. Konstigt sett att uttrycka det. Då man drömmer så bearbetar väl hjärnan det den fått erfara och de tankar man haft... man kan väl drömma fastän man inte bearbetar någonting viktigt.
Var det där vetenskapligt styrkt?

Om inte annat så har Odla begåvats med ännu en filosof. rolleyes.gif
Dzad
Haha. Vem syftar du på av oss då?
Reserv
CITAT (Dzad @ 29-06-2005, 22:08)
Haha. Vem syftar du på av oss då?

Nja, inte dig heller. tongue.gif
groowymama
CITAT (liv @ 29-06-2005, 19:11)
Hallo groowymama
Dina drömmar (som det är mycket bra att du reflekterar över )tyder på att du bearbetar något viktigt i ditt liv .Varje dröm är ett brev från dig själv till dig själv . det gäller bara lära sig läsa och förstå breven .
Liv

Jag vet det så väl men ack så svårt det är att förstår dessa brev till mig själv, men det får ta tid.
Reserv
CITAT (groowymama @ 29-06-2005, 22:25)
CITAT (liv @ 29-06-2005, 19:11)
Hallo groowymama
Dina drömmar (som det är mycket bra att du reflekterar över )tyder på att du bearbetar något viktigt i ditt liv .Varje dröm är ett brev från dig själv till dig själv . det gäller bara lära sig läsa och förstå breven .
Liv

Jag vet det så väl men ack så svårt det är att förstår dessa brev till mig själv, men det får ta tid.

Du får införskaffa några "tolkböcker" Solis tongue.gif

Tolkböcker= böcker om drömtydning wub.gif
groowymama
CITAT (Reserv @ 29-06-2005, 22:28)
CITAT (groowymama @ 29-06-2005, 22:25)
CITAT (liv @ 29-06-2005, 19:11)
Hallo groowymama
Dina drömmar (som det är mycket bra att du reflekterar över )tyder på att du bearbetar något viktigt i ditt liv .Varje dröm är ett brev från dig själv till dig själv . det gäller bara lära sig läsa och förstå breven .
Liv

Jag vet det så väl men ack så svårt det är att förstår dessa brev till mig själv, men det får ta tid.

Du får införskaffa några "tolkböcker" Solis tongue.gif

Tolkböcker= böcker om drömtydning wub.gif

Jag har en hel hylla full av böcker om att arbeta med drömmar smile.gif
Reserv
Men då så, då är det bara att öppna och läsa breven då tongue.gif
groowymama
CITAT (Reserv @ 29-06-2005, 22:34)
Men då så, då är det bara att öppna och läsa breven då tongue.gif

Jag öppnar breven men fattar inte innehållet wacko.gif Kan inte språket så att säga sad.gif
Reserv
CITAT (groowymama @ 29-06-2005, 22:35)
CITAT (Reserv @ 29-06-2005, 22:34)
Men då så, då är det bara att öppna och läsa breven då tongue.gif

Jag öppnar breven men fattar inte innehållet wacko.gif Kan inte språket så att säga sad.gif

Aj tusan då wink.gif Vet inte ens om det finns såna översättningsböcker/ordböcker, nu vart det knepigare Solis huh.gif wink.gif unsure.gif tongue.gif Äh, det där grejar du rolleyes.gif
groowymama
CITAT (Reserv @ 29-06-2005, 22:40)
CITAT (groowymama @ 29-06-2005, 22:35)
CITAT (Reserv @ 29-06-2005, 22:34)
Men då så, då är det bara att öppna och läsa breven då tongue.gif

Jag öppnar breven men fattar inte innehållet wacko.gif Kan inte språket så att säga sad.gif

Aj tusan då wink.gif Vet inte ens om det finns såna översättningsböcker/ordböcker, nu vart det knepigare Solis huh.gif wink.gif unsure.gif tongue.gif Äh, det där grejar du rolleyes.gif

En sak har jag lärt ifrån mina drömmar och det är att jag har MASSOR av vrede undangömd bakom denna min "Soliga kärleksfulla fasad" sad.gif
Jag till och med har flera gånger kämpat med djävulen i drömmarna men då kom Jesus och hjälpte mig smile.gif

Och om och om igen dör jag i mina drömmar och kommer sedan så där 20-30 år senare tillbaka och ser att mina barna har blivit gamla blink.gif

Mina drömmar är enormt intensiva,fulla av människor och fantastiska miljöer ifrån alla möjliga tider bakåt.

Men blommorna är väldigt ofta nästan uttorkade och jag går alltid och vattna dessa stackars blomor ordentligt.

Ja visst får jag massor av brev!
*Felix matte*
Släng ut alla drömtydarböcker!.. I alla tider har människan drömt och kommer så att göra även framledes.
Det stora felet... enl. min åsikt... är att numera finns alltid någon som kom på idén att tjäna pengar på andras osäkerhet.
Numera finns Optimistkonsulter, Skratterapeuter, Drömtydare m.flera.
Alla är de ute efter dina pengar! Den som påstår annat, ljuger vill jag påstå!

Alla kan vi väl både skratta och drömma... vara både pessimist och optimist utan att "gå i skola" och betala antal tusenlappar.
Låt dig inte påverkas av dessa "nymodiga"!
Caprice
CITAT (Felix matte @ 29-06-2005, 23:01)
Det stora felet... enl. min åsikt... är att numera finns alltid någon som kom på idén att tjäna pengar på andras osäkerhet.
Numera finns Optimistkonsulter, Skratterapeuter, Drömtydare m.flera.
Alla är de ute efter dina pengar!  Den som påstår annat,  ljuger vill jag påstå!

Hållet helt med dej!

Däremot ska man inte glömma att de som tror på det, är oxå fullständigt övertygade om att det funkar..
Och det kan även gälla vissa av de som "jobbar" med det..

Ta tex de som är troende...
De tror ju inte att det finns en gud, de är fullständigt övertygade att det finns en gud..

Det finns de som blivit botade med placebopiller, i tron om att de fick "riktig" medicin...

Tron försätter berg, på gott och ont...


Caprice
*Felix matte*
CITAT (Caprice @ 29-06-2005, 23:31)
Ta tex de som är troende...
De tror ju inte att det finns en gud, de är fullständigt övertygade att det finns en gud..

Det finns de som blivit botade med placebopiller, i tron om att de fick "riktig" medicin...

Tron försätter berg, på gott och ont...


Caprice

Håller med...jag som tror att det finns en Gud. wub.gif
liv
Inressanta reaktioner . Får inte filosofer vara med på denna sidan?????
Strunt i dröm böckerna ock drömtyderna .

Dina drömmar är till dig ,det är bara du själv som kan förstå dem ,ingen annan. Men vissa symboler är lika för hela mänskligheten . Börjar man studera ämnet är det så otroligt intressant , och man kan få tydliga svar och fingervisniingar om man står inför ett val eller vägskäl.

Synd om människor som förkastar denna inre hjälpen från sig själv .
Men fortsätt tänk på dina drömmar , fundera på känslan i drömmen ,symbolerna vad gör du idrömmen är du passiv handlingsförlamad, orädd, rädd o.d . Drömmen vill kanske få dig att ändra beteende eller stärka ditt beteende. Att drömma om död är ofta att man måste låta gammalt dö bort innan nytt kan växa fram . Drömmar är ett symbol språk ,något de flesta västerländska raser glömt bort
Detta är så otroligt intressant och det är alldeles gratis.

Filosofen?????
Reserv
CITAT (liv @ 30-06-2005, 10:58)
Inressanta reaktioner . Får inte filosofer vara med på denna sidan?????


Filosofen?????

Och var hittar du en sån kommentar som att filosofer inte får va´här? Om det var min kommentar så anser jag inte att ordet "begåvats" skulle ha nån negativ klang. Tänk en brud som "begåvats" med en otrolig skönhet, inte fanken är hon sur för det inte rolleyes.gif En "begåvning" är den nånsin negativ? huh.gif
liv
Ja inte vet jag , jag är ju ganska ny på den här saiten ....
man kan ju alltid undra ,för att få veta .
lavendel2
Hej! tongue.gif
En stor del av drömmarna handlar om att sortera intryck från dagen som gått..dom brukar man inte behöva fundera så mycket på!
Sen finns det dom drömmarna som stannar kvar...där man inte kan frigöra sej från känslan av att det här är något som är viktigt för mej!
Det finns olika sätt att hantera det på...själv brukar jag inte försöka analysera utan bara låta intrycken och känslan från drömmen vara kvar i nån vrå av mitt medvetande..och så småningom får jag en "aha" upplevelse...det var det här det handlade om!
Lavendel
groowymama
Ja nog tål drömmarna att undersökas och då hittar jag en del ifrån mitt djupa inre wub.gif
Dzad
CITAT
Inressanta reaktioner . Får inte filosofer vara med på denna sidan?????


Jodå det hoppas jag! smile.gif
Men jag tyckte inte dit svar verkade så filosofiskt. Filosofi är inte snabba svar och åsikter utan ett kritiskt normlöst tänkande som baserar sig på argument.
Tycker att ditt inlägg var så pass självsäkert och kontroversiellt att du definitivt måste bygga upp det med argument och fakta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon