råse-marie
Åh ......mitt x har hakat upp sig ,vet inte om det är någon kaksmula eller nått ....... wacko.gif
vad ska jag göra gubben blir galen för att jag sitter här tidigt på morgonen och käkar frukost innan dom andra vaknat och då har det väl slunkit ner en smula i tangentbordet sleep.gif
men det är ju så mysigt att sitta och fika wub.gif
Pixi
klart gubben blir galen om du håller på med ditt ex tongue.gif
råse-marie
ja trots att jag bedyrar att xet inte betyder något speciellt för mig laugh.gif
Ewa L
Det blir nog en kombination av att suga och blåsa. OBS! Seriöst svar!! biggrin.gif

Det finns speciella tryckluftsflaskor med ett munstycke som ser ut som ett böjlligt sugrör ungefär. Det är lätt att pilla ner mellan tangenterna, speciellt om du håller ner en samtidigt. (Lågprisvarianten; sugrör och kraftiga lungor!)

Det finns iofs speciella små dammsugare till tangentbord också, men det är kanske mer våld än nöden kräver.
Som tredje alternativ: Nytt tangentbord kostar inte mycket. Kanske ni kan ha varsitt så kan du sitta och pilla med din frukost och ditt ex vid ditt eget? tongue.gif
SaraS
Om man är klåfingrig kan man plutta bort tangenten också. Det gjorde jag när jag hade spill i mitt tangentbord!
farbror B
Läste lite snabbt, trode det stod:

Mitt Ex funkar bara ibland.... wink.gif
adamos
Diskmaskinen har jag hört ska funka på smutsiga tangentbord, bara man låter det torka ordentligt innan man använder det igen. Men jag har inte provat.
mamamaggan
Jag brukar göra rent kring/under tangenterna genom att peta med en plasttandpetare. Den är ju böjlig och kommer åt bra i alla möjliga skrymslen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon