Mettan
För en tid sedan efterlyste jag en växt här. Det latinska namnet är Coleus canina lamiacae.
I något av svaren står att Easyplant ska ha denna växt. Det har de inte. Istället har de en annan, som kallas "Kattskräck" och vars latinska namn är plenctranthus Hybride.
Jag har mailat till krogarhuset, för att få veta mera, bl a om vad den kostar, hur den ska skötas, ettårig, eller flerårig m m. Ännu har jag inte fått något svar.
I ett tidigare mail frågade jag om de hade den växt som utvecklats i Tyskland och den fanns inte där.
Adressen till krogarhuset är:
krogarhuset.order@swipnet.se
Easyplant har tel.nr 0411/395 90 kl. 9-11 och 13-15.

Beträffande den tyska växten, hoppas jag få veta mera om den de närmaste dagarna. Då återkommer jag.
Mvh
Mettan
Ingrid på Västkusten
Halloj Mettan,

Plectranthus och Coleus är nära släkt så det skulle itne förvåna mig om det kanske är samma växt det rör sig om till sist, Coleus canina och Plectranthus hybriden. Båda tillhör Lamiaceae och har luktande blad.

Har Du mailat gardencentrat Stegmeier som jag gav länk till i tidigare tråd? Det är ju de som har utvecklat plantan.

Hälsar Ingrid som ser fram emot vidare utveckling!
tulle
Mettan!
Läs mitt inlägg under Småprat: Låt-bli-att-pinka-växt hälsar
tulle
Åsa, mälardalen zon 2
Kan nog tänkas att Coleus & Plectranthus är samma växt. Slår man upp släktet Coleus i kulturväxtlexikonet så blir man hänvisad till släktet Plectranthus & Solenostemum.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Hej,

var precis inne på forumet från "Mein schöner Garten" och letade efter inlägg om denn plantan. den har ju diskuterats där i minst 2 år nu.

Men av alla som har köpt plantan var det inte en enda som tyckte att den gjorde nytta. Bortkastade pengar tycker nästan alla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon