Ingrid på Västkusten
Hallon,

Verkar som centraladministrationen i EU snart kommer att förbjuda kreosoten i slipers - etc etc - här är en länk till en brittisk tidning; 30Juni är det förbjudet i EU att sälja dem. Undras om någon i Sverige har vaknat till om det??!!??

http://www.telegraph.co.uk/gardening/main....13/gsleep13.xml

Hälsar Ingrid
Annelie
Vilken tur jag har då som glad i hågen ska hämta hem ett 40-tal slipers till min trädgård vilken dag som helst! De ligger och väntar på mig biggrin.gif
Tommy
Sleepers? De ligger ju bara och latar sig i kanter och så. blink.gif
Christer C
Annelie!
Du vet att du inte bör använda dom till grönsaker och annat ätligt? Giftet kan lakas ur.
Eva i Skåne
Vet ni att man inte ska köpa polsk grillkol?
Kanske är den en skröna, men härom sommaren hörde jag att Polen fått en massa slipers billigt från Sverige. Där gjorde man grillkol av dem och exporterade tillbaka till Sverige wink.gif
Christer C
Ganska bra förädlingsvärde förmodar jag.

Jag hittade en tass, förmodligen från en råtta halvvägs ur en grillbrikett föra sommaren.
Annelie
CITAT
Tommy Skickat den 02-04-2003, 14:08
--------------------------------------------------------------------------------
Sleepers? De ligger ju bara och latar sig i kanter och så.  
Jajamen, och jag ska ligga och lata mig bredvid när jag slipper rensa ogräs som smygit sig in i alla rabatter! biggrin.gif

CITAT
Christer C Skickat den 02-04-2003, 14:20
--------------------------------------------------------------------------------
Annelie!
Du vet att du inte bör använda dom till grönsaker och annat ätligt? Giftet kan lakas ur.  


Jodå, odlar inget ätligt i närheten! De ska användas som avgränsare och etagebyggare där inget annat än min häck och annat som är vackert för ögat tillåts växa och frodas rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon