Full version: Skogens guld
rosita
Idag har jag plockat årets första kantareller! 1 liter blev det! Jag hittar dem i vår lilla skog, 2 minuters cykelväg hemifrån. Så nu blir det smörstekta kantareller till middagen i kväll! biggrin.gif
gunvor
Grattis och smaklig måltid.
I går gick jag min kantarellrunda i skogen - man går som på radar - man vet var dom brukar finnas - hittade ca 20 st pyttesmå - gömde dom under ett par löv.
Nu har det ju varit ett par varma dagar så nu finns det hopp!
Plockade fram sista burken ur frysen i går!
ingrid fuxwall
Hoppas de var just så där goda som du hoppandes, som du kom ihåg från förra året.

ingrid
Blomstertanten
Var också ute på spaning i går !
smile.gif Hittade ganska många knappnålshuvudsmå kantareller och 2 ganska stora !
De fick sitta kvar på tillväxt !
wolkenkrabber
suck sad.gif här finns det inga kantareller, vill jag ha kantareller måste jag upp i bergen, sad.gif
mamamaggan
Har också sett de första kantarellerna för i år. Hattarna var lite större än enkronor så de får stå ett tag till.

Tycker att det är tidigt med kantarellerna i år. Vi brukar inte börja plocka förrän första veckan i juli.
Jill-Ulrika
CITAT (rosita @ 19-06-2005, 13:31)
Idag har jag plockat årets första kantareller! 1 liter blev det! Jag hittar dem i vår lilla skog, 2 minuters cykelväg hemifrån. Så nu blir det smörstekta kantareller till middagen i kväll! biggrin.gif

Kantareller, nu?!? ohmy.gif
Var någonstans hittar man dem? Jag älskar kantareller men har än så länge inget eget kantarellställe utan får snylta på andras ställen sad.gif
Vet aldrig vad jag ska leta, men det är ju så kul när man väl hittar en eller två. wub.gif
ninnisky
Mina första kantareller för i år hittade jag idag på vårt land. Vi har en gammal stenläggning runt vårt lilla hus med en "gärdsgård" där jag för många år sedan brukade sitta och rensa mina fynd från skogen. Nu växer
sedan några år tillbaka kantareller mellan stenplattorna. Tyvärr blir de aldrig riktigt stora för det är alldeles för torrt. I morgon ska jag ta en vända till skogen....... wub.gif wub.gif och kolla !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon