AvalonC
Finns det någon laktosintollerat här som äter stilnoct????

Jag har upptäckt att om jag dricker ett glas mjölk (låglaktos) innan jag tar min stilnoct 10mg tablett så slår det ut huvudet totalt.

Jag kan inte läsa, bokstäverna får liv, jag kan inte gå, inte prata och tankarna bara flyger i huvudet utan att det finns något stopp.... Saker hamnar på fel platser och jag vet vad allt som händer...

Dock om jag inte har druckit mjölk så kan det ta ändå upp till tre stilnoct tabletter innan jag känner av sömneffekten....

Finns det fler laktosintollerata som äter stilnoct??? har ni upplevt samma sak...??? Vad beror det på??? Är det farligt????
Gossen Ruda
Jag tar Stilnoct då och då men är inte lakosintolerant så jag har ingen erfarenhet av detta. Om det är farligt? Du borde prata med din läkare om det, och framför allt över att du tar tredubbel maxdos. Sömnmedel skall man vara försiktig med. Här finns information.

FASS om Stilnoct
rabalder
Jag tål inte laktos heller. Det du talar om har jag aldrig hört? vad är det?
jag köper tabletter receptfritt så jag kan äta mjölkprodukter. Lactacin mfl
de har inga biefekter, bara att de är dyra
pejori
CITAT (AvalonC @ 15-06-2005, 23:21)
Finns det någon laktosintollerat här som äter stilnoct????

Jag har upptäckt att om jag dricker ett glas mjölk (låglaktos) innan jag tar min stilnoct 10mg tablett så slår det ut huvudet totalt.

Jag kan inte läsa, bokstäverna får liv, jag kan inte gå, inte prata och tankarna bara flyger i huvudet utan att det finns något stopp.... Saker hamnar på fel platser och jag vet vad allt som händer...

Dock om jag inte har druckit mjölk så kan det ta ändå upp till tre stilnoct tabletter innan jag känner av sömneffekten....

Finns det fler laktosintollerata som äter stilnoct??? har ni upplevt samma sak...??? Vad beror det på??? Är det farligt????

det du beskriver är en vanlig biverknig av stilnoct om man överdoserar unsure.gif unsure.gif
det är inte helt ovanligt med hallusinationer och minnesförlust när man gör som du unsure.gif unsure.gif
även självmord förekommer då!!!!!
stilnoct är livsfarligt!!!!! att överdosera, så om du inte sover på en tablett, byt preparat ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
farbror B
Hej AvalonC, längesen! smile.gif
Iza
Jag brukar ta en halv till en tablett, det brukar fungera bra, men jag dricker inte lågglac mjölk har den bara i maten.
AvalonC
Stilnoct är ett sömnmedel som är snabbverkande. Det gör så att man somnar, men man sover inte speciellt länge på den.

Jag har ätit Imovan tidigare, men där slutade efftekten att hjälpa, då gick jag över till stilnoct. Jag har pratat med mina läkare om att byta medecin, men de säger att det inte finns någon annan som inte är MER vaneframkallande.

Jag har 2 stilnoct utskrivna av läkaren till natten som jag ska ta. Och jag har fått godkännt att om jag inte känner av nåogt efter en timme så får jag ta en tablett till...

Det spelar ingen roll hur många stilnoct jag tar, jag får inte hallucinationer ändå av dem... Men just när jag blandar i mjölk i det hela så slås huvudet ut på bara 10 min...

Men visst vill jag byta medecin, helst sluta helt!!!!
Dock har jag ingen läkare för tillfället för jag står mellan två instutioner, och väntar på kallelse...

Var bara nyfiken på om någon annan hade upplevt samma sak...
Ophelia
Ett av fyllnadsmedlen är laktosmonohydrat. Vet inte riktig vad för laktos det är men om laktosmonohydrat är laktosform som du kanske är överkänslig mot så kanske det blir för mycket laktos fastän du dricker låglaktosmjölk???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon