Full version: Fripassagerare
Gossen Ruda
När jag låg i sängen i natt började det klia i vänster knäveck. När jag kliade märkte jag att det satt fast nånting där. Ja, en liten fripassagerare. Den var riktigt fäst vid mig men med ett fast grepp mellan tummen och pekfingret lossnade den lätt. Troligen hade den inte fäst sig ordentligt.

Efter att ha blivit fotograferad på huvudkudden förpassades den in i ett rör för stekelavlivning. Funderade lite på att istället presentera den för bjällerkatten men det hade blivit för arbetsamt. Så nu blir det att kolla knävecket några veckor för att kolla ev röda ringar. Men jag vet inte om såna här småttingar redan kan vara Borrelia-smittade.

amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 20:19)
Den var riktigt fäst vid mig ...

Jojo, man får sina vänner tongue.gif
Gossen Ruda
CITAT (amaira @ 13-06-2005, 20:21)
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 20:19)
Den var riktigt fäst vid mig ...

Jojo, man får sina vänner tongue.gif

Som man förtjänar då? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yla
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 20:19)
När jag låg i sängen i natt började det klia i vänster knäveck. När jag kliade märkte jag att det satt fast nånting där. Ja, en liten fripassagerare. Den var riktigt fäst vid mig men med ett fast grepp mellan tummen och pekfingret lossnade den lätt. Troligen hade den inte fäst sig ordentligt.

Efter att ha blivit fotograferad på huvudkudden förpassades den in i ett rör för stekelavlivning. Funderade lite på att istället presentera den för bjällerkatten men det hade blivit för arbetsamt. Så nu blir det att kolla knävecket några veckor för att kolla ev röda ringar. Men jag vet inte om såna här småttingar redan kan vara Borrelia-smittade.


din kompanjon har varit m förr så visst kan den ha smitta
den har åtta ben o då har den redan sugit en gång så håll koll du wub.gif unsure.gif
pejori
ärk vad äckligt!!!! wacko.gif wacko.gif wacko.gif
hoppas du klarar dej från otrevligheter wub.gif
amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 20:24)
CITAT (amaira @ 13-06-2005, 20:21)
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 20:19)
Den var riktigt fäst vid mig ...

Jojo, man får sina vänner tongue.gif

Som man förtjänar då? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jajjamännsann wub.gif . Och här är min:






Bortplockad för en halvtimme sedan från höger armveck biggrin.gif .

Den är fotad i mitt kollegieblock, och rutan den är i, är en halv cm, så stor är den inte, men man ska ju icke förakta små vänner och eller hur det nu var rolleyes.gif
Nu är den först invirad i toapapper som jag bötte ner och kramade ihop ordentligt, och sedan nerspolad i toa.

Det har varit ont om fästingar hittils i år. Det var bara min andra, jag som brukar säga att jag rakar av mig fästingarna med rakhyvel ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon