Sidor: 1, 2
Reserv
Sista droppen kom just nu, "om man inte har läst en viss bok i ämnet tråden avhandlar så ombeds man att avhålla sig från kommentarer" andra gånger så ombeds jag hålla käften "för att jag inte lärt mig hur citatknappen används" För att inte tala om när jag har beslutsångest hur jag ska uttrycka mig i skrift, i tal så säger jag "göh", men det ser inte riktigt klokt ut i skrift. Och ett vanligt enkelt "ju" passade inte heller tyckte jag, så varför inte en kombination "juh", det känndes både lättare och mera rätt att skriva, men se det fick man inte på det här forat inte unsure.gif Några har öppet visat sitt förakt för folk som säger vad dom tycker istället för att hyckla, man blir då kallad för "mobbare" och anklagad för personangrepp m.m. Ibland får man nästan känslan av att vissa människor som återkommande sitter på forum har ett visst behov av översitteri, dom verkar finna ett nöje i att trycka ner sina medmänniskor. Bara för att jag säger vad jag tycker, så betyder inte det att jag inte kan vara en omsorgsfull medmänniska, snarare tvärtom, ingen behöver fundera på vad jag egentligen tycker om dom. Människor som däremot klassar mig som en egoistisk drummel och än värre saker, dom har jag inte värst mycket till övers för, inte heller dom som tror att dom är så mycket bättre än oss andra. Bara för att dom bestämt sig för hur man ska stava till ju/göh/juh, kan alla funktionerna på citatsknappen och läst en massa onödiga böcker, så betyder inte det att dom är bättre än andra. Dom utgör bara en sorglig liten klick som drar ner humöret/inspirationen hos andra. sad.gif

Om ni undrar vart mina ju/göh/juh tatt vägen så tyckte jag att det var enklast att skippa dom helt, så slipper somliga störa sig på att jag har svårt att bestämma mig för endera stavning. sleep.gif
Rossi
Håller med helt men har upptäckt att det är några specifika personer (jag nämner inga namn) som håller på så där. Man får försöka att strunta i dem - förmodligen mår de ganska dåligt själva.
Rossi
Bara ett tillägg - jag håller med om att humöret/inspirationen försämras av de här personerna.

Tur att det finns många andra trevliga, inkl. du Reserv, här på forumet!
*Eko*
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 12:27)
Sista droppen kom just nu, "om man inte har läst en viss bok i ämnet tråden avhandlar så ombeds man att avhålla sig från kommentarer" andra gånger så ombeds jag hålla käften "för att jag inte lärt mig hur citatknappen används" För att inte tala om när jag har beslutsångest hur jag ska uttrycka mig i skrift, i tal så säger jag "göh", men det ser inte riktigt klokt ut i skrift. Och ett vanligt enkelt "ju" passade inte heller tyckte jag, så varför inte en kombination "juh", det känndes både lättare och mera rätt att skriva, men se det fick man inte på det här forat inte unsure.gif Några har öppet visat sitt förakt för folk som säger vad dom tycker istället för att hyckla, man blir då kallad för "mobbare" och anklagad för personangrepp m.m. Ibland får man nästan känslan av att vissa människor som återkommande sitter på forum har ett visst behov av översitteri, dom verkar finna ett nöje i att trycka ner sina medmänniskor. Bara för att jag säger vad jag tycker, så betyder inte det att jag inte kan vara en omsorgsfull medmänniska, snarare tvärtom, ingen behöver fundera på vad jag egentligen tycker om dom. Människor som däremot klassar mig som en egoistisk drummel och än värre saker, dom har jag inte värst mycket till övers för, inte heller dom som tror att dom är så mycket bättre än oss andra. Bara för att dom bestämt sig för hur man ska stava till ju/göh/juh, kan alla funktionerna på citatsknappen och läst en massa onödiga böcker, så betyder inte det att dom är bättre än andra. Dom utgör bara en sorglig liten klick som drar ner humöret/inspirationen hos andra. sad.gif

Om ni undrar vart mina ju/göh/juh tatt vägen så tyckte jag att det var enklast att skippa dom helt, så slipper somliga störa sig på att jag har svårt att bestämma mig för endera stavning. sleep.gif

rolleyes.gif

Nää- sluta inte med dina juh, göh,...osv....

Låt dig inte påverkas av dem som tycker sig veta bättre.
Bra skrivet!! rolleyes.gif
Ophelia
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 12:27)
Sista droppen kom just nu, "om man inte har läst en viss bok i ämnet tråden avhandlar så ombeds man att avhålla sig från kommentarer" andra gånger så ombeds jag hålla käften "för att jag inte lärt mig hur citatknappen används" För att inte tala om när jag har beslutsångest hur jag ska uttrycka mig i skrift, i tal så säger jag "göh", men det ser inte riktigt klokt ut i skrift. Och ett vanligt enkelt "ju" passade inte heller tyckte jag, så varför inte en kombination "juh", det känndes både lättare och mera rätt att skriva, men se det fick man inte på det här forat inte unsure.gif Några har öppet visat sitt förakt för folk som säger vad dom tycker istället för att hyckla, man blir då kallad för "mobbare" och anklagad för personangrepp m.m. Ibland får man nästan känslan av att vissa människor som återkommande sitter på forum har ett visst behov av översitteri, dom verkar finna ett nöje i att trycka ner sina medmänniskor. Bara för att jag säger vad jag tycker, så betyder inte det att jag inte kan vara en omsorgsfull medmänniska, snarare tvärtom, ingen behöver fundera på vad jag egentligen tycker om dom. Människor som däremot klassar mig som en egoistisk drummel och än värre saker, dom har jag inte värst mycket till övers för, inte heller dom som tror att dom är så mycket bättre än oss andra. Bara för att dom bestämt sig för hur man ska stava till ju/göh/juh, kan alla funktionerna på citatsknappen och läst en massa onödiga böcker, så betyder inte det att dom är bättre än andra. Dom utgör bara en sorglig liten klick som drar ner humöret/inspirationen hos andra. sad.gif

Om ni undrar vart mina ju/göh/juh tatt vägen så tyckte jag att det var enklast att skippa dom helt, så slipper somliga störa sig på att jag har svårt att bestämma mig för endera stavning. sleep.gif

Hmm...skriv som du vill, med eller utan citatmojäng!!

Var den du är här (hur du är "live" har jag ju ingen aning om". Visst, du kan vara hård i dina kommentarer men du kan uppenbarligen vara väldigt go oxå efter vad jag ser. Håller inte med dig i allt men så är det ju. Du håller förmodligen inte med i allt jag skriver heller.

Faktum är att jag utifrån det jag läst och sett här så hyser jag stor respekt för dina inlägg. biggrin.gif
*solis*
---
Heddas matte
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 12:27)
Några har öppet visat sitt förakt för folk som säger vad dom tycker istället för att hyckla

anta att dom också tycker att dom säger vad dom tycker utan att hyckla? rolleyes.gif

men jag håller med om att det är töntigt att man inte FÅR ha kommentarer bara för att man inte läst en bok... eller att man inte får vara negativ om ett ämne för den delen
Berith
Hmmm.... blink.gif

Tror att du kom som ny här Reserv när det var bråk här senast/sist? och jag (antagligen några till?) trodde att du var kvinna och tog namnet Reserv som substitut för ett annat alias här. Jag har fortfarande svårt att tro att du är man, och den du säger att du är! laugh.gif Tror att det var därför som du fick några mot dej direkt. Kvinnan jag tänker på blev väldigt "len i munnen" i andra sammanhang, men fräste på med nytt alias. sleep.gif

Så tror jag att det är.... rolleyes.gif Kan ju ha tokfel!
*Eko*
CITAT (Berith @ 12-06-2005, 16:19)
Hmmm.... blink.gif

Tror att du kom som ny här Reserv när det var bråk här senast/sist? och jag (antagligen några till?) trodde att du var kvinna och tog namnet Reserv som substitut för ett annat alias här. Jag har fortfarande svårt att tro att du är man, och den du säger att du är! laugh.gif Tror att det var därför som du fick några mot dej direkt. Kvinnan jag tänker på blev väldigt "len i munnen" i andra sammanhang, men fräste på med nytt alias. sleep.gif

Så tror jag att det är.... rolleyes.gif Kan ju ha tokfel!

Det är just detta jag inte tycker om hos folk på gatan eller folk på nätet... detta att ha förutfattade meningar och tycka att så måste det vara eller den och den måste vara något annat än de anger sig som...


visst är det idag tyvärr så att sådant förekommer..jag menar onda människor som utger sig för att vara annat än de är ... över allt kan de finnnas -- men tänk om alla kunde vara öppna och ärliga...då behövde inte ni heller UTGÅ ifrån att det finns bedragare....

och vart hamnar vi om alla tycker att alla är bedragare???
wub.gif
*Felix matte*
Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt...
annars kan man få sig en snyting.
Ophelia
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48)
Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt...
annars kan man få sig en snyting.

Vilken är den innersta kretsen då? Tycker att jag då ha fått skriva vad jag vill och hur mycket jag vill utan att någon klagat! sad.gif
Hannele
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48)
Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt...

Ja, nu ska Reserv och Solis plocka ut sitt lag. Som i skolan.
Heddas matte
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48)
Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt...
annars kan man få sig en snyting.

vi har faktiskt yttrandefrihet i det här landet och jag unnar mig rätten att tycka och skriva vad jag vill...

Felix matte, vilka tillhör den innersta kretsen? är faktiskt bara nyfiken eftersom jag tycker det verkar som att alla hackar på alla rätt så generöst här emellan varven.
Ophelia
CITAT (Berith @ 12-06-2005, 16:19)
Hmmm.... blink.gif

Tror att du kom som ny här Reserv när det var bråk här senast/sist? och jag (antagligen några till?) trodde att du var kvinna och tog namnet Reserv som substitut för ett annat alias här. Jag har fortfarande svårt att tro att du är man, och den du säger att du är! laugh.gif Tror att det var därför som du fick några mot dej direkt. Kvinnan jag tänker på blev väldigt "len i munnen" i andra sammanhang, men fräste på med nytt alias. sleep.gif

Så tror jag att det är.... rolleyes.gif Kan ju ha tokfel!

Men spelar det någon roll om Reserv är en man eller kvinna? Är det inte lika bra att fråga rätt ut om personen i fråga är den du/ni trodde?


Himla tragiskt med allt fjanteri!!!
Ophelia
CITAT (Hannele @ 12-06-2005, 16:51)
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48)
Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt...

Ja, nu ska Reserv och Solis plocka ut sitt lag. Som i skolan.

Tyvärr är jag en dålig lagspelare. Jag föredrar mitt eget lag! Sedan är det upp till var och en att välja själva om de nu tycker att de måste det.
*Eko*
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48)
Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt...
annars kan man få sig en snyting.

Tack för de orden Felix matte,,,, som jag förstått det så tillhör du den innersta kretsen... det lät fint av dig tycker jag innerligt
*Felix matte*
CITAT (Eko @ 12-06-2005, 17:05)
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48)
Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt...
annars kan man få sig en snyting.

Tack för de orden Felix matte,,,, som jag förstått det så tillhör du den innersta kretsen... det lät fint av dig tycker jag innerligt

? Snälla!... kan man få en förklaring?
*Eko*
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 17:10)
CITAT (Eko @ 12-06-2005, 17:05)
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48)
Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt...
annars kan man få sig en snyting.

Tack för de orden Felix matte,,,, som jag förstått det så tillhör du den innersta kretsen... det lät fint av dig tycker jag innerligt

? Snälla!... kan man få en förklaring?

Joo....


Så länge jag varit då och då inne på odla. nu.... så har jag funnit dina inlägg och ...blivit inspirerad av dem... dvs. jag tycker uppriktigt om dina inlägg.... men för mig känns det som att du hör till dem som oftast är inne på nätet....dom som tillhör innekretsen... dom som de facto formar odla.nu forum. Därför säger jag vad jag säger...själv är jag relativt okänd på detta forum
Reserv
CITAT (Eko @ 12-06-2005, 17:05)
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48)
Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt...
annars kan man få sig en snyting.

Tack för de orden Felix matte,,,, som jag förstått det så tillhör du den innersta kretsen... det lät fint av dig tycker jag innerligt

Visst tillhör Felix matte "innersta kretsen" men, hon får ta emot rejäla smällar mellan varven har jag reagerat på. blink.gif wink.gif Så det kan inte ha att göra med hur länge man vart med, då måste det bara vara at man har egna avvikande åsikter. Och det tillåts oftast inte. sleep.gif
*Eko*
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 17:17)
CITAT (Eko @ 12-06-2005, 17:05)
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48)
Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt...
annars kan man få sig en snyting.

Tack för de orden Felix matte,,,, som jag förstått det så tillhör du den innersta kretsen... det lät fint av dig tycker jag innerligt

Visst tillhör Felix matte "innersta kretsen" men, hon får ta emot rejäla smällar mellan varven har jag reagerat på. blink.gif wink.gif Så det kan inte ha att göra med hur länge man vart med, då måste det bara vara at man har egna avvikande åsikter. Och det tillåts oftast inte. sleep.gif

Jag kan inte annat än att hålla med...men du kan inte se bort från det ena och andra...och sedan referera till "innersta kretsar " själv....

Fan kan vi inte lära oss att ta vara på varandras kunskaper istället fö r att trät`?????????????????????????
*Felix matte*
CITAT (Eko @ 12-06-2005, 17:14)
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 17:10)
CITAT (Eko @ 12-06-2005, 17:05)
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48)
Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt...
annars kan man få sig en snyting.

Tack för de orden Felix matte,,,, som jag förstått det så tillhör du den innersta kretsen... det lät fint av dig tycker jag innerligt

? Snälla!... kan man få en förklaring?

Joo....


Så länge jag varit då och då inne på odla. nu.... så har jag funnit dina inlägg och ...blivit inspirerad av dem... dvs. jag tycker uppriktigt om dina inlägg.... men för mig känns det som att du hör till dem som oftast är inne på nätet....dom som tillhör innekretsen... dom som de facto formar odla.nu forum. Därför säger jag vad jag säger...själv är jag relativt okänd på detta forum

Tack för din förklaring... jo jag är (inte senaste tiden) flitig gäst på forumet men har aldrig sett mig som tillhörande dem som har åsikt i vad som får eller inte får skrivas....
att jag hör till "dom som de facto formar forumet"... Nej den tanken har aldrig slagit mig.
*solis*
---
Kalinsi
CITAT (solis @ 12-06-2005, 17:21)
CITAT

Ja, nu ska Reserv och Solis plocka ut sitt lag. Som i skolan.



Vad är det för prat?
jendah
Men snälla allihopa...

Forumet har en ägare.. ägaren bestämmer helt själv vad som får och inte får förekomma på forumet, medlemmarna får acceptera det eller välja ett annat forum.
Skriver man om sådant som inte intresserar folk får man troligen inget eller få svar - då vet man att ämnet inte passar på forumet... Förhoppningsvis låter man bli att ta upp ämnet igen. Förhoppningsvis funderar man på om nästa ämne har något allmänintresse.
Men någon som skriver enn massa strunt, eller annat för den delen, och får en massa svar kan lungt fortsätta - till eller om forumets ägare (eller forumvärd) säger ifrån... Det är ok, och accepterat!
Sen kan en enskild medlem tycka att det är irriterande, ointressant eller dumt hur mycket den vill - det är inte upp till någon eller några medlemmar alls att bestämma, utan upp till ägaren.

Personligen tycker jag att småprat är ganska hopplöst för tillfället... och önskar att folk skulle låta bli att käbbla så enormt, eller skriva 20 struntämnen om dagen var... men det är inte upp till mig att bestämma... det är upp till alla - att svara eller låta bli... svarar folk så fortsätter det ju... svarar folk inte så kanske det någon gång blir balans mellan strunt/babbel/intressant/ointressant/käbbel mm... allt är ju ok i lagom mängder, eller hur?

Jag avser alla och ingen. Och pekar på alla och ingen...
Ophelia
Herregud. Vad händer? Innersta kretsar hit och innersta kretsar dit. Om tillhörighet i en innersta krets baseras på antal inlägg och hur mycket påhopp man får så skulle jag gärna vilja veta vafan jag befinner mig. Sitter ch skriver inlägg när det regnar och får sällan/aldrig påhopp.

Antagligen betraktas jag väl då som någon kuf med huvudet under armen eller som någon som kommer med fullkomligt befängda inlägg.

Jag tillhör Mälardalskretsen för trädgårdsamatörer, det är den ENDA kretsen jag tillhör.
*Eko*
CITAT (jendah @ 12-06-2005, 17:27)
Men snälla allihopa...

Forumet har en ägare.. ägaren bestämmer helt själv vad som får och inte får förekomma på forumet, medlemmarna får acceptera det eller välja ett annat forum.
Skriver man om sådant som inte intresserar folk får man troligen inget eller få svar - då vet man att ämnet inte passar på forumet... Förhoppningsvis låter man bli att ta upp ämnet igen. Förhoppningsvis funderar man på om nästa ämne har något allmänintresse.
Men någon som skriver enn massa strunt, eller annat för den delen, och får en massa svar kan lungt fortsätta - till eller om forumets ägare (eller forumvärd) säger ifrån... Det är ok, och accepterat!
Sen kan en enskild medlem tycka att det är irriterande, ointressant eller dumt hur mycket den vill - det är inte upp till någon eller några medlemmar alls att bestämma, utan upp till ägaren.

Personligen tycker jag att småprat är ganska hopplöst för tillfället... och önskar att folk skulle låta bli att käbbla så enormt, eller skriva 20 struntämnen om dagen var... men det är inte upp till mig att bestämma... det är upp till alla - att svara eller låta bli... svarar folk så fortsätter det ju... svarar folk inte så kanske det någon gång blir balans mellan strunt/babbel/intressant/ointressant/käbbel mm... allt är ju ok i lagom mängder, eller hur?

Jag avser alla och ingen. Och pekar på alla och ingen...

Och vad fasen skall vi diskutera om inte livet???
Reserv
CITAT (Berith @ 12-06-2005, 16:19)
Kvinnan jag tänker på blev väldigt "len i munnen" i andra sammanhang, men fräste på med nytt alias.  -_-

Så tror jag att det är....  :rolleyes: Kan ju ha tokfel!

laugh.gif laugh.gif Tokfel? Ha ha ha, du är tokrolig du tongue.gif Jag påtar gärna i jorden och sambon mekar gärna med bilar, helst Amerikanska såna. Men vad det gäller andra femininare grejer så kan jag bara tala om att min sambo syr, broderar och bakar faen så mycket bättre än mig. Mina stora feta fingrar duger nog mest bara för trädgården och grävandet, visst har jag ibland kallats "fjollig" för mitt intresse för trädgårdsarbete och "uppfödning" av nya plant, men därifrån till kvinna . Berith, du får hemskt gärna tala om för mig hur du tycker att en riktig karlakarl ska vara, eftersom jag tydligen helt missat poängen. unsure.gif Vilket alias "fräste" kvinnan på med sen då, Berith? wink.gif Jag anser mig inte vara speciellt bra på att fräsa, jag morrar helst rolleyes.gif Så, vem är/var kvinnan som jag är så lik? Förmodligen ett riktigt rekorderligt fruntimmer med stora nävar och än större käft, eftersom hon tydligen spökar fortfarande i somligas värld. laugh.gif laugh.gif Eller sitter du och driver med mig, Berith? blink.gif unsure.gif Är jag så fjollig så man skulle kunna tro att jag skulle va kvinntimmer? wacko.gif blink.gif wink.gif unsure.gif sad.gif

I såna fall så pratar jag inte mer med dig Berith sleep.gif

Men bra nyfiken är jag allt! tongue.gif
zaaritha
jendah; vad anser du vara "struntinlägg"??
*Eko*
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 17:32)
CITAT (Berith @ 12-06-2005, 16:19)
Kvinnan jag tänker på blev väldigt "len i munnen" i andra sammanhang, men fräste på med nytt alias.  sleep.gif

Så tror jag att det är....  rolleyes.gif Kan ju ha tokfel!

laugh.gif laugh.gif Tokfel? Ha ha ha, du är tokrolig du tongue.gif Jag påtar gärna i jorden och sambon mekar gärna med bilar, helst Amerikanska såna. Men vad det gäller andra femininare grejer så kan jag bara tala om att min sambo syr, broderar och bakar faen så mycket bättre än mig. Mina stora feta fingrar duger nog mest bara för trädgården och grävandet, visst har jag ibland kallats "fjollig" för mitt intresse för trädgårdsarbete och "uppfödning" av nya plant, men därifrån till kvinna . Berith, du får hemskt gärna tala om för mig hur du tycker att en riktig karlakarl ska vara, eftersom jag tydligen helt missat poängen. unsure.gif Vilket alias "fräste" kvinnan på med sen då, Berith? wink.gif Jag anser mig inte vara speciellt bra på att fräsa, jag morrar helst rolleyes.gif Så, vem är/var kvinnan som jag är så lik? Förmodligen ett riktigt rekorderligt fruntimmer med stora nävar och än större käft, eftersom hon tydligen spökar fortfarande i somligas värld. laugh.gif laugh.gif Eller sitter du och driver med mig, Berith? blink.gif unsure.gif Är jag så fjollig så man skulle kunna tro att jag skulle va kvinntimmer? wacko.gif blink.gif wink.gif unsure.gif sad.gif

I såna fall så pratar jag inte mer med dig Berith sleep.gif

Men bra nyfiken är jag allt! tongue.gif

äLSKAR ATT LÄSA....
jendah
CITAT (zaaritha @ 12-06-2005, 17:36)
jendah; vad anser du vara "struntinlägg"??

Det har knappast någon betydelse vad jag tycker är strunt... alla tycker ju olika. Det som är strunt för mig kan vara viktigt för andra - och tvärt om.
Strunt är förresten mest ett uttryck (lite klumpigt sådant kanske) - struntinlägg kan vara riktigt kul och behövs det med..
Det jag var ute efter med mitt inlägg var egentligen att i grund och botten är det "alla och ingen" som bestämmer. Så länge en person får svar på sina inlägg har den ju "rätt" att fortsätta utan att bli påhoppad - eller hur? Det är inte upp till några att bestämma vad som får skrivas utan alla (eller ägaren om det blir fult). Alla bestämmer genom att svara eller låta bli...
zaaritha
Du har så rätt!
Egentligen är det bra att alla inte är lika!
Va´trist det skulle vara!! wub.gif
jendah
... kanske kan man sammanfatta det med att jag försöker försvara det (och dem) jag själv ibland irriterar mig på - just därför att det faktiskt inte är upp till mig att bestämma om det får förekomma eller inte...

(och jag har aldrig varit någon stjärna på att utrycka mig i skrift heller för den delen så det är säkert lätt att missuppfatta det jag skriver...)
*Eko*
CITAT (zaaritha @ 12-06-2005, 17:47)
Du har så rätt!
Egentligen är det bra att alla inte är lika!
Va´trist det skulle vara!! wub.gif

nU NÄR DET BÖRJAR HANDLA OM SLUGHET ISTÄLLET FÖR ATT FÅ LOV ATT VARA SIG SJÄLV VILL INTE JAG LÄNGRE DELTA I DENNA DÍSKUSSION....


ALLA ÄR LIKA I GRUND OCH BOTTEN .... SEDAN KAN VISSA VARA JÄVLIGA OCH ANDRA TREVLIGA...
zaaritha
"Slughet"??
jendah
Ujdå så det skriks här idag... det är inte särskilt trevligt att börja skrika i en disskussion bara för att man inte är övverrens rolleyes.gif

Alla är olika, tack och lov - men det betyder inte att de har olika värde
Reserv
Jag sitter här och läser igenom mina inlägg som jag gjort wacko.gif en del av dom kanske inte så seriösa då, men man måste väl kunna få ha lite kul mellan varven? unsure.gif Vad jag förstått är att jag inte håller en tillräckligt rak profil, jag hade inte tänkt att jag skulle hamna i situationer där jag skulle behöva yppa mitt kön (vad nu könet har med saken att göra blink.gif ) Men tydligen så är det av större intresse än att bara svara på frågor, Tråden från början var en reflektion jag gjort under min korta tid här, men det var inte läge där heller att "beklaga sig". Då blir man anklagad för att "plocka ut sitt lag", är vissa personer oroliga att dom inte blir valda över huvud taget eller? Vilket löjligt resonemang, "plocka ut sitt lag" blink.gif Jag är jag och klarar mig ypperligt helt själv, behöver inget lag som stöd, jag står stark och stadigt på jorden ändå. sleep.gif

Funderar föresten på att söka till basketlaget "seniordamer" med mina mått: 1.96 cm. 85 kg. och skosulor på 46 så bör jag väl klart platsa rolleyes.gif
*solis*
---
Bettson
Man kan välja att berätta samma sak på helt olika sätt.

Tex jag skulle gå till kiosken och köpa en tidning. Jag köpte en tidning och gick hem igen.

Historian kan också berättas som jag skulle gå till kiosken och köpa en tidning. På vägen dig ramladejag på verandatrappan och spräckte byxorna men det hade jag ingen aning om. Jag haltade käckt iväg de femhundra metrarna och KUnde inte förstå varför allal var så vänliga och trevliga. Kunde det bero på det goda vädret att alla skrattade så glatt.

Biträdet i kiosken frågade om jag tyckte att det var dragigt idag. Nej , sa jag. Inte så fint väder som det är idag. Alla var fortfarande på lika gott humör när jag promenerade hemåt. Väl hemma möter jag äldsta sonen och han ser lite konstigt på sig och säger : Morsan, släpp inga brakare innan du gör ut för det håller inte brallorna för. Först nu förstår jag varför alla lett så glatt mot mig.

Nu kan historian uppfattas på olika sätt. Båda versionerna kan vara fullkomligt sanna. Somliga som läser dom kan dock ha helt olika tycken om vad som skrivs.

En del tycker att den första versionen är bättre. Andra tycker den var kanontråkig, värför skriva överhuvudtaget?

Andra tycker att den andra historien är bättre och vrider sig av skratt. Andra undrar om författaren inte fabulerar vilt eller inte är riktigt klok.

En del beror på tycke och smak, annat vilket humör jag är just den dagen jag läser. Har man haft en jobbog dag på jobbet, missat bussen, känner sig förkyld eller bråkat med ungarna kan man läsa mycket negativt i en text som andra inte alls uppfattar som negativ.

Kanske något att fundera över när man reagerar på vad folk skriver. wub.gif
*solis*
---
Berith
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 18:34)
Vad jag förstått är att jag inte håller en tillräckligt rak profil, jag hade inte tänkt att jag skulle hamna i situationer där jag skulle behöva yppa mitt kön (vad nu könet har med saken att göra blink.gif )

laugh.gif Hejsan så det blev! Var ju inte menat att missförstås, det där om att jag trodde du var kvinna. Men ibland när signaturerna är könslösa bildar man sej ju en uppfattning om personerna genom det dom skriver. Och jag trodde appsilut att du var tjej. biggrin.gif Sorry! Och jag får fortfarande tänka efter när jag läser det du skriver... "Just det! Han är ju en han." Förresten är du inte den första person jag tolkat fel utifrån signaturen och sättet.

laugh.gif Så skulle det vara!
Reserv
CITAT (Berith @ 12-06-2005, 18:54)
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 18:34)
Vad jag förstått är att jag inte håller en tillräckligt rak profil, jag hade inte tänkt att jag skulle hamna i situationer där jag skulle behöva yppa mitt kön (vad nu könet har med saken att göra blink.gif )

laugh.gif Hejsan så det blev! Var ju inte menat att missförstås, det där om att jag trodde du var kvinna. Men ibland när signaturerna är könslösa bildar man sej ju en uppfattning om personerna genom det dom skriver. Och jag trodde appsilut att du var tjej. biggrin.gif Sorry! Och jag får fortfarande tänka efter när jag läser det du skriver... "Just det! Han är ju en han." Förresten är du inte den första person jag tolkat fel utifrån signaturen och sättet.

laugh.gif Så skulle det vara!

Då återstår bara frågan vilken kvinna? unsure.gif

Och föresten......vadå könlös? wacko.gif blink.gif
Berith
Såna jag räknar som könlösa signaturer kan vara (hoppas ingen heter det nu.... unsure.gif ) spade, hoppsan, kanelbulle, vänstersväng, gem, stövel, tall, golvmopp.... Såna kallar jag könlösa. rolleyes.gif
*solis*
----
*Eko*
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 18:57)
CITAT (Berith @ 12-06-2005, 18:54)
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 18:34)
Vad jag förstått är att jag inte håller en tillräckligt rak profil, jag hade inte tänkt att jag skulle hamna i situationer där jag skulle behöva yppa mitt kön (vad nu könet har med saken att göra blink.gif )

laugh.gif Hejsan så det blev! Var ju inte menat att missförstås, det där om att jag trodde du var kvinna. Men ibland när signaturerna är könslösa bildar man sej ju en uppfattning om personerna genom det dom skriver. Och jag trodde appsilut att du var tjej. biggrin.gif Sorry! Och jag får fortfarande tänka efter när jag läser det du skriver... "Just det! Han är ju en han." Förresten är du inte den första person jag tolkat fel utifrån signaturen och sättet.

laugh.gif Så skulle det vara!

Då återstår bara frågan vilken kvinna? unsure.gif

Och föresten......vadå könlös? wacko.gif blink.gif

Nää...
det återstår inte bara frågan vilken kvinna eller vadå könslös
... i allra högsta grad återstår frågan vad har det för betydelse

då vilken kvinna
vilken man
vilken utlänning
vilken nationalitet
vilken hudfärg
osv
Reserv
CITAT (Hannele @ 12-06-2005, 16:51)
Ja, nu ska Reserv och Solis plocka ut sitt lag. Som i skolan.

Hur menar du där egentligen? unsure.gif Att vi är allierade med varann eller att vi är kombatanter? wink.gif Och vad menar du med den kommentaren egentligen? Solis har frågat redan, men du svarar inte, jag undrar också. huh.gif
Hannele
Om jag är helt ny här på Forumet, bara skrivit få gånger innan och
ställer någon av mina allra första frågor om Perenner eller Träd och får svar från någon som kallar sej
Machokvinnan / Fjollmannen Reserv med massa wub.gif wub.gif

skulle jag bli väldigt fundersam, var jag hamnat.
Rossi
Är bara svaret seriöst så spelar det väl ingen roll vad man kallar sig? Bättre med wub.gif än med mad.gif
Reserv
CITAT (Hannele @ 13-06-2005, 10:13)
Om jag är helt ny här på Forumet, bara skrivit få gånger innan och
ställer någon av mina allra första frågor om Perenner eller Träd och får svar från någon som kallar sej
Machokvinnan / Fjollmannen Reserv med massa  :wub:  :wub:

skulle jag bli väldigt fundersam, var jag hamnat.

Ursäkta så hemskt mycket Hannele, jag visste inte att det var du som var Kullagulla unsure.gif Hade jag vetat det hade jag förmodligen inte svarat!
Berith
Undrar hur många "läger" det är här på odla? biggrin.gif Jag håller med henne och honom och jag tycker precis som du och det där var himla bra sagt och jaa precis så är det och hon är ju jättetrevlig och han kan sååå mycket! Men honom gillar jag inte alls och vad sjutton menade hon med det där och varför svarade han så snäsigt och måste hon svära hela tiden och nähä det där är fel!

tongue.gif Hejjar på Hannele!
Reserv
CITAT (Berith @ 13-06-2005, 11:19)
Undrar hur många "läger" det är här på odla? biggrin.gif Jag håller med henne och honom och jag tycker precis som du och det där var himla bra sagt och jaa precis så är det och hon är ju jättetrevlig och han kan sååå mycket! Men honom gillar jag inte alls och vad sjutton menade hon med det där och varför svarade han så snäsigt och måste hon svära hela tiden och nähä det där är fel!

tongue.gif Hejjar på Hannele!

Öh, du, hon vart aldrig uttagen till lagen som jag och Solis skulle välja. Osportsligt beteende diskvalifiserade henne redan vid uttagningen. Du får hejja på nån annan tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon