snofsan
Är det någon av er som också har upplevt att om man under en vecka tar 400 milligrams Ibumetinpiller blir man flera veckor väldigt hängig och trött efteråt?wacko.gif

Jag känner mig så orkeslös och trött fortfarande efter den kuren mot det ryggonda.huh.gif

Och jag vet inte hur jag skall komma igång igen.

Har någon ett bra tips på hur man blir pigg igen?

Hopplöst. huh.gif
Sulawesii
Va? Nä. Fast jag är ju alltid trött.... kanske är därför? Nä, så ofta tar jag inte Ipren. Fast det är den eller Magnecyl som gäller för mig. Alvedeon t ex funkar inte, annat än vid febernedsättande för mig.
Du är inte trött för att ditt ryggonda tar kraften ur dig?
Dulcamara
Jag är själv tvungen att äta rätt mycket smärtstillande av och till eftersom jag kroniska smärttillstånd pga diskbråck och spinal stenos. Just Ibumetin tycker inte jag att man blir trött av, det är mycket värre med typ Dexofen och Tramadol. Men olika individer reagerar säkert olika. Kom dock ihåg att smärta i sig är väldigt tröttande och en ansträngning för kroppen, så det kan mycket väl vara sviterna efter själva sjukdomen/smärtan du känner av nu.
Rossi
Jag tippar också på att det är det ryggonda som gör dig trött. Måste vara en väldig ansträngning för kroppen.
snofsan
Mitt ryggonda är egentligen över nu men jag är ju väldigt försiktig när jag rör mig för att det skall läkas ordentligt.

Men det är också tröttsamt att vara trött. biggrin.gif

Och irriterande.

Tråkigt Dulcamara att du har ett sådant gissel. Blir du bättre med tiden?
Rossi
Och jag tror att du spänner en massa andra muskler när du är försiktig och det kanske är det som gör dig trött?
snofsan
Rossi, jag tror faktiskt du har rätt för jag har lagt märke till att jag till och med andas försiktigare, och det är ju inte bra förstås. Jag har fått behov av att sätta mig ner med jämna mellanrum och märkte att jag gjorde djupandningar då jag väl satt på stolen.

Så det är säkert "konvalescens-besvär" så att säga. tongue.gif
Ophelia
CITAT (snofsan @ 10-06-2005, 13:33)
Är det någon av er som också har upplevt att om man under en vecka tar 400 milligrams Ibumetinpiller blir man flera veckor väldigt hängig och trött efteråt?wacko.gif

Jag känner mig så orkeslös och trött fortfarande efter den kuren mot det ryggonda.huh.gif

Och jag vet inte hur jag skall komma igång igen.

Har någon ett bra tips på hur man blir pigg igen?

Hopplöst. huh.gif

Vanliga biverkningar av Ibumetrin är bl a trötthet.
Tjosan
Ipren är för mig rena rama sockerpillret... händer inget alls..
Trodde jag tills jag fick sån fruktansvärd tandvärk... Då minsann fungerade det bäst av allt..

lite offtopic.. kom bara att tänka på det smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon