*solis*
Så är det att jag har fått svårare och svårare med åren att vistas i folkmängder och i närhet av bilar som tuta och kör sad.gif

Jag får nästan hjärtsnurp när jag kommer ut på morgonen om jag möts av allt detta unsure.gif

Det är bra mycket skönare att gå ut om natten då folk och bilar inte är i rörelse.

Går jag på stan mit på dagen så måste jag fullständigt stänga av allt runtikring mig för att kunna handla.

Jag bara undrar varför komer allt detta nu och inte tidigare i mitt liv!? ohmy.gif
Ophelia
Du kanske skulle ta och prata med någon. Är det så att ljuden blir för höga och skär i öronen eller tycker du att det är obehagligt med folk, liv och rörelse omkring dig?

Du kan ju ha fått något med öronen. Jag vet att myalgier i nack/axel och bröstryggsparti kan göra att musklerna i örat spänner sig och öronen blir hyperkänsliga. Pollenallergi kan ju oxå förorsaka känslighet i öronen. Kan ju även vara fobiska känslor.
*solis*
CITAT (Ophelia @ 06-06-2005, 20:31)
Du kanske skulle ta och prata med någon. Är det så att ljuden blir för höga och skär i öronen eller tycker du att det är obehagligt med folk, liv och rörelse omkring dig?

Du kan ju ha fått något med öronen. Jag vet att myalgier i nack/axel och bröstryggsparti kan göra att musklerna i örat spänner sig och öronen blir hyperkänsliga. Pollenallergi kan ju oxå förorsaka känslighet i öronen. Kan ju även vara fobiska känslor.

Jag blir stressad av alla ljuden och snabba rörelsen sad.gif
Tesa
Låter som om du borde flytta ut på landet.....Jag blir också alldeles uppstressad av städer....Hu, vilket tempo..
"Liiiivet pau landet....de e va jaaau vill hau..."...eller hur går den??
*solis*
CITAT (Tesa @ 07-06-2005, 00:09)
Låter som om du borde flytta ut på landet.....Jag blir också alldeles uppstressad av städer....Hu, vilket tempo..
"Liiiivet pau landet....de e va jaaau vill hau..."...eller hur går den??

Om jag hade pengar......
Tesa
Äh...hyra eller amortering/ränta på en liten stuga går väl på ett ut... tongue.gif
Jag trivs bääääst i öppna landskap...
*solis*
CITAT (Tesa @ 07-06-2005, 00:15)
Äh...hyra eller amortering/ränta på en liten stuga går väl på ett ut... tongue.gif
Jag trivs bääääst i öppna landskap...

Tyvärr så har jag inte heller körkort eller sad.gif
gunvor
CITAT (solis @ 07-06-2005, 00:16)
CITAT (Tesa @ 07-06-2005, 00:15)
Äh...hyra eller amortering/ränta på en liten stuga går väl på ett ut... tongue.gif
Jag trivs bääääst i öppna landskap...

Tyvärr så har jag inte heller körkort eller sad.gif

Hur klarade sig "tanter" på landet förr i tiden?
Solis - du har ju din vagn i alla fall!!
Alla stugor ligger inte flera mil från civilisationen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon