Helen B
Hej,
Jag kan inte tyda vad handelträdgården har skrivit....
Euonymus Pl....es. Vad kan det vara?
Tacksam för svar wub.gif
Fenja
Troligen står det: Euonymus planipes
mvh
Fenja
Cilla
Ja så heter den, och jag tror vi skulle kunna föreslå den i sammanhang där mindre träd önskas också. Jag har spanat in denna buske/träd en tid och den växer i mina ögon. Verkar härdig, skuggtålig, fina höstfärger, spännande illröda fröställningar, ovanliga blad. Ska klara zon 5.

I höstas satte jag en hos mig i skugga bakom en mindre ek för att kolla hur den tar sig där. Det är fascinerande med de stora bladen på en så liten planta.

Har någon provat att stamma upp den som litet enstammigt träd?

Helen B
CITAT (Cilla @ 04-06-2005, 14:46)
Har någon provat att stamma upp den som litet enstammigt träd?


Den jag har köpt är uppstammad. Jättefin!!
olsson a
Jag har en uppstammad körsbärsbenved den klarar zon 4 utmärkt ett litet vackert träd. Ett måste för den som inte bara vill ha "vanliga" träd o buskar"
Cilla
Då tycker jag vi kan lägga till uppstammad körsbärsbenved till de som frågar vilka mindre träd som finns för trädgårdar!

Min egen växer bakom en ek och ska omfamna den tänkte jag. Återkommer med rapporter om benveden kan "kramas" också!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon