Magdis
Jag har haft plantorna på avhärdning i fyra dagar nu och de har stått ute i plastväxthuset dygnet runt. Det blir ju dock lika kallt där som ute under natten och jag funderar på ifall tempen skulle dra sig ner mot 0-grader, stryker de med då? Ifall jag planterar ut i början av juni och det blir en frostnatt efter det, räcker det med ett lager fiberduk?
Jag funderar på att nån gång i nästa vecka börja plantera ut perennerna, bör jag täcka över dem med fiberduk under natten då?
Jag har lagt ett lager fiberduk lite löst över plantorna i växthuset under nätterna men enligt termometern jag lagt där under också har det inte blivit varmare än utomhus iallafall. Det kanske skyddar ändå och framför allt mot solstrålarna som letar sig in där på morgonen innan jag hunnit dit och skymma för?
sommarfina
Hej jag har en liten följdfråga...toppar man någon av dessa plantor eller låter man dem bara växa vind för våg?

tacksam för svar! laugh.gif biggrin.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon