*solis*
Det känns så skönt att min mamma nu har kommit till ro och att jag fick vara med på begravningen wub.gif

Vädret var strålande vackert hela dagen.

När jag steg in i det lilla kyrkan var jag lite nervös i förväg och höll min bror i handen.
Väl inne kändes det endast fridfullt och där framme var en vacker vit kista och vi fick se våran mamma för allra sista gången och det kändes så märkligt och högtidligt på något vis wub.gif

Jag klappade mamma på kinden och allt var stilla som jag hade hamnat i en annan värld där bara lilla mamma och jag var innesluten och vi tog adjö av varandra wub.gif

Mamma är död men inom mig är hon levande wub.gif

Prästens tal var så oerhört gripande som om orden var riktade direkt till mig; och så tänkte även min bror efteråt.

Jag var så lycklig över att få träffa mammas 3 bröder och 2 systrar som jag inte set på 30-40 år(det fanns 13 barn i mammas familj)

Alla bara glodde på mig med nästan öppen mun eftersom jag är som en kopia av min mamma i samma ålder och de sa:du ser ut som Aili(min mamma)!

Jag har fått addresser till alla så att jag kan fortsätta kontakten med dem.

Jag är mycket mycket tacksam för att jag kunde åka till mammas begravning wub.gif
*Felix matte*
Så bra att avskedet blev så fint och att du nu har återupprättat kontakten med dina släktingar wub.gif

Jag har också 12 syskon... vi har kontakt... men så har jag dryga hundratalet första kusiner som jag så klart inte kan hålla reda på var de finns.
*solis*
Jag glömde bort att skriva att jag var med och bar mammas kista och det kändes mäktigt på något vis.

Jag frågade prästen om jag fick vara med och bära min mamma till sista vilan. Han sa att jag kunde.
*Felix matte*
CITAT (solis @ 29-05-2005, 20:42)
Jag glömde bort att skriva att jag var med och bar mammas kista och det kändes mäktigt på något vis.

Jag frågade prästen om jag fick vara med och bära min mamma till sista vilan. Han sa att jag kunde.

Din dotter berättade det och jag tycker du har en otrolig styrka som orkade. wub.gif

Många gånger är det väl som så att vi inte riktigt vågar tro på oss själva och vår kapacitet och därför står på sidan om och iakttar för att se "hur andra gör" och vad "etiketten" säger.
Hannele
CITAT (solis @ 29-05-2005, 20:42)
Jag glömde bort att skriva att jag var med och bar mammas kista och det kändes mäktigt på något vis.

Jag tycker det är väldigt vacker sed att bära kista.
ariana
Så bra Solis att du kunde få ta farväl av din mor o allt blev bra
känns väl bra ha lite kontakt med släkten,
du är en stark person som fixa allt detta så fint wub.gif
ingrid fuxwall
En tråkig upplevelse att gå på begravning men ändå skönt att få göra ett avslut.

Ha det nu så bra och ta nya tag med resten av livet.

ingrid
pejori
så skönt att det gick bra för dej wub.gif wub.gif
välkommen tillbaka solis smile.gif
zaaritha
Bra att du var med!Nu kanske du kan få ro?
Kram
M-B
amaira
Begravningar kan vara så vackra wub.gif och vara en STOR händelse som betyder så oerhört mycket, på så många olika plan, som är bortanför orden.
(i alla fall bortanför mina ord)

så många känslor som både kommer upp och slår sig till ro på nya platser

(en världsepok är förbi - en annan tar sin början)

Jag läser det du skriver Solis, och förstår de stora känslorna - men saknar orden. Är glad för din skull i alla fall
wub.gif wub.gif
*solis*
CITAT (amaira @ 30-05-2005, 05:58)
Begravningar kan vara så vackra wub.gif och vara en STOR händelse som betyder så oerhört mycket, på så många olika plan, som är bortanför orden.
(i alla fall bortanför mina ord)

så många känslor som både kommer upp och slår sig till ro på nya platser

(en världsepok är förbi - en annan tar sin början)

Jag läser det du skriver Solis, och förstår de stora känslorna - men saknar orden. Är glad för din skull i alla fall
wub.gif wub.gif

Precis;så var det att min mammas begravning var en STOR händelse som verkligen påverkade mig på ett märkligt och djupt sätt och till detta finns inga ord wub.gif

På något mystiskt sätt känner jag mig som en ny människa och oerhört rikare inom mig wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon