Full version: Blåslagen
netaave
Livsfarligt att jobba i trädgården tongue.gif

Skulle dra upp en stor usling till tistel och vad händer...
Jo skaftet på maskrosjärnet går av och jag far med huvudet före nerför en slänt och rakt in i vedhögen, som naturligtvis rasar.

En aaaning mörbultad är man, och blå lite här och där. biggrin.gif
Tur man inte bröt sig! Jäädra tistel!
wolkenkrabber
Aj, tur att du itne gick helt sönder iaf!
Virgo
Var det nån som filmade det? I såfall vore det kul att få se filmen tongue.gif tongue.gif
netaave
CITAT (Virgo @ 28-05-2005, 16:43)
Var det nån som filmade det? I såfall vore det kul att få se filmen tongue.gif tongue.gif

Näru, så kul ska du inte få ha det, men det kom folk från alla håll, naturligtvis var grannarna ute också. ohmy.gif
Hajjen
Usch. Det lät inte så kul!
yla
stackars du blåslagen o lessen kan jag tro

fast jag gissar att dom som såg det inte kunde hålla sej för

när dom sett att de gått bra för dej
ninnisky
Blåser gärna på alla blåmärken du får rolleyes.gif rolleyes.gif BLÅS!!!!
Brukar själv kunna göra de mest fantastiska volterna i trädgårn!
BLÅS igen


sad.gif wub.gif wub.gif wub.gif
zaaritha
Känner med dej!!
"Gick på öronen" i e-m:s.
Planterade i urnor, såg mej inte för o landade i skottkärran!!! wub.gif
Destiny
CITAT (netaave @ 28-05-2005, 16:31)
Livsfarligt att jobba i trädgården tongue.gif

Skulle dra upp en stor usling till tistel och vad händer...
Jo skaftet på maskrosjärnet går av och jag far med huvudet före nerför en slänt och rakt in i vedhögen, som naturligtvis rasar.

En aaaning mörbultad är man, och blå lite här och där. biggrin.gif
Tur man inte bröt sig! Jäädra tistel!

Det är märkligt hur man kan se samma inlägg på ett annat forum...nästan som karbonpapper. rolleyes.gif
zaaritha
What? Var är det?
Destiny
CITAT (zaaritha @ 28-05-2005, 19:16)
What? Var är det?

Ja...identiska inlägg.
*Felix matte*
Inte är det väl så underligt om netaave skrivit det också på något annat forum hon är med i... eller?
Har för mig att hon någon gång tidigare berättat om ett som jag nu inte minns namnet på.... tror faktiskt att hennes dotter också var med i samma.

Ser att du Destiny blev medlem här idag... var det bara för att berätta att du sett inlägget i annat forum?

PS: jag känner inte netaave privat... det jag vet om henne är vad jag läst här, men jag reagerade eftersom jag vet att det är ganska vanligt att folk är med i flera forum. uppfattade ditt inlägg som lite elakt menat.
zaaritha
Ja, det förstår jag! Men, var är det, för övrigt?
*Felix matte*
Verkligen tur att du inte bröt något... skickar Krya på dig kramar och hoppas att du slipper ha alltför mycket ont wub.gif
zaaritha
Tack--Felix matte--nu förstår jag!
Undrade lite vad det var fråga om.........
Destiny
CITAT (Felix matte @ 28-05-2005, 19:39)
...uppfattade ditt inlägg som lite elakt menat.

Varför det? Inlägget var en saklig iakktagelse bara.
*Felix matte*
CITAT (Destiny @ 28-05-2005, 20:49)
CITAT (Felix matte @ 28-05-2005, 19:39)
...uppfattade ditt inlägg som lite elakt menat.

Varför det? Inlägget var en saklig iakktagelse bara.

Tänker inte starta diskussion om detta men nog måste du väl förstå att det ser konstigt ut att regga sig på ett forum bara för att tala om att en medlem också skriver på annat forum... eller brukar du hålla koll på vad och var folk skriver.
zaaritha
Take it easy..................
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 28-05-2005, 21:07)
Take it easy..................

biggrin.gif wub.gif
netaave
CITAT (Destiny @ 28-05-2005, 19:13)
CITAT (netaave @ 28-05-2005, 16:31)
Livsfarligt att jobba i trädgården  tongue.gif

Skulle dra upp en stor usling till tistel och vad händer...
Jo skaftet på maskrosjärnet går av och jag far med huvudet före nerför en slänt och rakt in i vedhögen, som naturligtvis rasar.

En aaaning mörbultad är man, och blå lite här och där.  biggrin.gif
Tur man inte bröt sig! Jäädra tistel!

Det är märkligt hur man kan se samma inlägg på ett annat forum...nästan som karbonpapper. rolleyes.gif

Och vad gör du här??? tongue.gif biggrin.gif
Jag menar välkommen! smile.gif
Ännu en från norr i detta forum!
Sen måste du väl förstå att så här allvarliga saker måste läggas ut på båda ställena, för att jag ska få massor av blås.....
Biggan_
Hoppas du har kunnat sova i natt netaave!! rolleyes.gif
Smärtorna brukar vara värre dagen efter! sad.gif
Har du nån som kan pyssla om dej lite extra? rolleyes.gif
Lite "blås" från mej med rolleyes.gif laugh.gif rolleyes.gif
amaira
CITAT (netaave @ 28-05-2005, 22:28)
Sen måste du väl förstå att så här allvarliga saker måste läggas ut på båda ställena, för att jag ska få massor av blås.....

biggrin.gif wub.gif wub.gif Du är härlig Netaave!!!

Här kommer lite blås från amaira också:

*blåser på det onda*
Reserv
Ska jag sjunga "Tulle lille"? Blåser så jag blir blå iallafall. Föresten, varför skulle man inte få vara med i olika Forum? blink.gif Jag är med i många andra men tycker väl att det känns lättast här, både att skriva och läsa. rolleyes.gif
brittmarie
Stackars, stackars dig Netaave.sad.gif
Gör med dig som med barnen när de var små:
Tar dig i knät, blåser på det onda och sjunger "Lilla Lasse sitter och gråter"
Hoppas att du ursäktar den inte alltför vackra sångrösten, det onda kanske minskar bara för att få slippa den tongue.gif laugh.gif laugh.gif
netaave
Va goa ni är, det känns faktiskt lite bättre idag så länge jag inte hostar eller gäspar. tongue.gif sträckte väl nån ryggmuskel.
Det värsta är att vi ska åka och dansa på tisdag, det vill jag inte missa. sad.gif
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 29-05-2005, 19:58)
Va goa ni är, det känns faktiskt lite bättre idag så länge jag inte hostar eller gäspar.  :P  sträckte väl nån ryggmuskel.
Det värsta är att vi ska åka och dansa på tisdag, det vill jag inte missa.  :(

Du får väl köra den Amerikanska varianten... du vet så som de dansar i filmerna... står "på stället" och vaggar litegrann tongue.gif

Låter som du fått släng av ischias... jag brukar "halvdö" när jag har det och hostar... Stackars dig... håller tummarna att det blir bra snart. wub.gif
netaave
CITAT (Felix matte @ 29-05-2005, 20:08)
CITAT (netaave @ 29-05-2005, 19:58)
Va goa ni är, det känns faktiskt lite bättre idag så länge jag inte hostar eller gäspar.  tongue.gif  sträckte väl nån ryggmuskel.
Det värsta är att vi ska åka och dansa på tisdag, det vill jag inte missa.  sad.gif

Du får väl köra den Amerikanska varianten... du vet så som de dansar i filmerna... står "på stället" och vaggar litegrann tongue.gif

Låter som du fått släng av ischias... jag brukar "halvdö" när jag har det och hostar... Stackars dig... håller tummarna att det blir bra snart. wub.gif

Nej det här sitter högre upp, strax under vä skulderblad i ryggen och runt till framsidan.
*solis*
Skönt att du inte skadade dig allvarligt.

Massor av krya på dig kramar kommer här wub.gif wub.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 29-05-2005, 20:12)
Låter som du fått släng av ischias... jag brukar "halvdö" när jag har det och hostar... Stackars dig... håller tummarna att det blir bra snart. wub.gif

Nej det här sitter högre upp, strax under vä skulderblad i ryggen och runt till framsidan.

Usch då...har du kanske fått en muskelsträckning där... eller spricka i revben... det kan också göra jä...igt ont. sad.gif
shiva
Kan bara intyga att trädgårdsarbete ÄR livsfarligt! sad.gif

Jag är trädgårdsansvarig i våran bost.r.för. med allt som hör till.
Mina planteringsprojekt går frammåt och jag lär mig mer och mer. Mitt egentliga interessen är innomhus och balkong odling.

Hur som hellst, för tre år sedan skulle jag bygga ett tillfälligt "plank" nedanför en bergsknalle. Där skulle jag sedan fylla upp med betong, för att efter det lägga i jord och få en gräs platå i stället för berg.

I badtofflor!!!! wacko.gif wacko.gif wacko.gif skulle jag spetsa till plankorna för att kunna slå ner dom i marken. Yxan slant och satte sig i badtofflan wink.gif !!!!!
Lilltån flög iväg, det blev inte änns en stump kvar! Och senare på sjukhuset kastade läkaren tån, han sa att den börjat ruttna! MEN, jag gick ner 7 gr och får 10% rabatt på pedikyren!!

I mars röjde jag storm ( ni vet vilken storm) fällda grenar och en trätopp, som
låg på gården. Jag slant med benet och fastnade mellan grenarna. Blodvite i tre jack på vaden. Dessvärre hade jag planer för kvällen och inte tid med sjukhus, så jag sydde själv nio stygn med nål och tång (läderhuden är j...ligt seg) och fiskelina. blink.gif JA, OTROLIGT DUMT , jag vet! Behöver jag säga att infektionen blev ganska ordentlig?
Sedan dess får jar bara "leka" med trubbiga redskap på gården! Typ; spade, lövkorg, plast räffsa, vattenslangen, skottkärran och det slöa ogräsjärnet. Allt annat har föreningen satt "korkar" på spetsar och skärytor
rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
magnus
Reserv
biggrin.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif Underbart! Inte att du gjorde dig illa, men själva storyn, du får ta det lilla lugna i fortsättningen rolleyes.gif
Ophelia
CITAT (shiva @ 31-05-2005, 21:51)
Kan bara intyga att trädgårdsarbete ÄR livsfarligt! sad.gif

Jag är trädgårdsansvarig i våran bost.r.för. med allt som hör till.
Mina planteringsprojekt går frammåt och jag lär mig mer och mer. Mitt egentliga interessen är innomhus och balkong odling.

Hur som hellst, för tre år sedan skulle jag bygga ett tillfälligt "plank" nedanför en bergsknalle. Där skulle jag sedan fylla upp med betong, för att efter det lägga i jord och få en gräs platå i stället för berg.

I badtofflor!!!! wacko.gif wacko.gif wacko.gif skulle jag spetsa till plankorna för att kunna slå ner dom i marken. Yxan slant och satte sig i badtofflan wink.gif !!!!!
Lilltån flög iväg, det blev inte änns en stump kvar! Och senare på sjukhuset kastade läkaren tån, han sa att den börjat ruttna! MEN, jag gick ner 7 gr och får 10% rabatt på pedikyren!!

I mars röjde jag storm ( ni vet vilken storm) fällda grenar och en trätopp, som
låg på gården. Jag slant med benet och fastnade mellan grenarna. Blodvite i tre jack på vaden. Dessvärre hade jag planer för kvällen och inte tid med sjukhus, så jag sydde själv nio stygn med nål och tång (läderhuden är j...ligt seg) och fiskelina. blink.gif JA, OTROLIGT DUMT , jag vet! Behöver jag säga att infektionen blev ganska ordentlig?
Sedan dess får jar bara "leka" med trubbiga redskap på gården! Typ; spade, lövkorg, plast räffsa, vattenslangen, skottkärran och det slöa ogräsjärnet. Allt annat har föreningen satt "korkar" på spetsar och skärytor
rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
magnus

Är du en vandrande katastrof bland vassa grejer??? biggrin.gif biggrin.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon