Kathy
Jag skulle behöva lite tips på vad man kan shoppa för något i Japan?
Det ska inte vara elektronik/data eller liknande, utan något mer genuint för just Japan.
ninnisky
ja, vad köper man i Japan: vackra kimonos (morgonrock) lackarbeten (t ex smyckeskrin) antika ätpinnar (köpte jag och de används ofta) penslar och tuschstenar till skrivtecken.

Mer kommer jag inte på just nu. Men när du väl är där hittar du säkert
mycket, mycket mer!
Kathy
CITAT (ninnisky @ 27-05-2005, 00:20)
ja, vad köper man i Japan: vackra kimonos (morgonrock) lackarbeten (t ex smyckeskrin) antika ätpinnar (köpte jag och de används ofta) penslar och tuschstenar till skrivtecken.

Mer kommer jag inte på just nu. Men när du väl är där hittar du säkert
mycket, mycket mer!

Nja, nu är det ju inte jag som ska dit, men väl min man. Han mellanlandar i Japan i 2 dygn innan han åker vidare till SydKorea.
Kathy
CITAT (ninnisky @ 27-05-2005, 00:20)
penslar och tuschstenar till skrivtecken.

Ja, det var en bra idé, eftersom jag pysslar mycket med textning, målning m.m.
ninnisky
CITAT (Scrollan @ 27-05-2005, 00:27)
CITAT (ninnisky @ 27-05-2005, 00:20)
penslar och tuschstenar till skrivtecken.

Ja, det var en bra idé, eftersom jag pysslar mycket med textning, målning m.m.

Be honom då att inte köpa de billigaste som kan vara av dålig borstkvalitet och skaften är av plast. Man ska nog köpa riktiga inne i en affärt! Tuschstenar är inte så noga med. Finast är naturligtvis de som har ett litet tuschkar i förpackningen.
Sen finns det också fin japansk kosmetiska om du är intresserad biggrin.gif biggrin.gif
Kathy
CITAT (ninnisky @ 27-05-2005, 00:44)
CITAT (Scrollan @ 27-05-2005, 00:27)
CITAT (ninnisky @ 27-05-2005, 00:20)
penslar och tuschstenar till skrivtecken.

Ja, det var en bra idé, eftersom jag pysslar mycket med textning, målning m.m.

Be honom då att inte köpa de billigaste som kan vara av dålig borstkvalitet och skaften är av plast. Man ska nog köpa riktiga inne i en affärt! Tuschstenar är inte så noga med. Finast är naturligtvis de som har ett litet tuschkar i förpackningen.
Sen finns det också fin japansk kosmetiska om du är intresserad biggrin.gif biggrin.gif

Åhå.....nu börjar det likna nåt..... tongue.gif
Något speciellt make-up-märke du kan rekommendera?
kristerh
Du köper givetvis ett par bonsaier wink.gif rolleyes.gif
krister
ninnisky
CITAT (Scrollan @ 27-05-2005, 09:11)
CITAT (ninnisky @ 27-05-2005, 00:44)
CITAT (Scrollan @ 27-05-2005, 00:27)
CITAT (ninnisky @ 27-05-2005, 00:20)
penslar och tuschstenar till skrivtecken.

Ja, det var en bra idé, eftersom jag pysslar mycket med textning, målning m.m.

Be honom då att inte köpa de billigaste som kan vara av dålig borstkvalitet och skaften är av plast. Man ska nog köpa riktiga inne i en affärt! Tuschstenar är inte så noga med. Finast är naturligtvis de som har ett litet tuschkar i förpackningen.
Sen finns det också fin japansk kosmetiska om du är intresserad biggrin.gif biggrin.gif

Åhå.....nu börjar det likna nåt..... tongue.gif
Något speciellt make-up-märke du kan rekommendera?

De japanska märkena som finns här, Kanebo och Shiseido, finns också där. Fast det är ju roligare med något mera "lokalt", eller hur? tongue.gif
I varje större varuhus finns otroligt fina kosmetikavdelningar med japanska
märken. Kommer bara inte ihåg vad de heter alla. Din man väljer säkert något - vackra japanska försäljare (damer) hjälper nog gärna till biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon